loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 433 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)


 اطلاعاتی از لغات تخصصی، ادبیات  و نوع وظایف شغل مورد نظر ، بدست آورید.

نکته ی بعدی اینکه سعی کنید ترمینولوژی های اون شغل را یاد بگیرید. در جلسه مصاحبه شغلی که داره با شما صحبت میشه هرچقدر بیشتر ادبیات اون شغل را بشناسید ، از واژگان اون شغل استفاده بکنید ، خیلی خیلی بیشتر میتونید موفق باشید . خیلی خوبه که اگر شما دارید میرید در یک کارخانه ای مثلاً کار بکنید، بطور خاص در حوزه مثلاً تامین ونگهداری ، یک سری اصطلاحات عمومی را بدانید، یک سری از دستگاه های اون حوزه را بشناسید، یک سری لغت هایی را که معمولاً در حوزه ی مثلاً نگهداری بکار میره بدونید، خیلی خوبه اگر در صنعت تجهیزات پزشکی می خواهید کار کنید یادمون باشه که اون شرکت با چه جور دستگاه هایی کار میکنه؟ با چه سازمان هایی کار میکنه؟ با چه شرکت های خارجی کارمیکنه؟ سابقه ی آنها چیه ؟این اطلاعات میتونن تصویر ذهنی که ما داریم را و در ذهن طرف مقابل میخوایم ایجاد بکنیم به میزان قابل توجهی بهبود و تغییر بدن . اگر دسترسی دارید اگر امکانش براتون وجود داره سعی کنید که شرح شغل اون موقعیت را جستجو بکنید؛ خیلی وقت ها البته توی روزنامه ها یا جاهای دیگه ما آگهی می بینیم فقط یک عنوان کلی می زنند اما اگر عنوان زدند که ما مثلاً مدیر فروش می خوایم یا مثلاً مدیر فروش می خوایم برای این این حوزه از محصولاتمون، سعی کنیم یک جستجویی بکنیم مدیر فروش چه وظایفی بر عهده باید داشته باشه ؟ کارشناس کنترل کیفیت چه کارهایی باید انجام بده؟ و هرچقدر اطلاعات بیشتر باشه من در جلسه مذاکره و مصاحبه شغلی میتونم آدم موفق تری باشم.

اگر امکانش براتون وجود داره اگر سازمان بزرگه و امکانش هست سعی کنید به اون سازمان سر بزنید قبلاً، یک بار چرخیدن داخل اون سازمان میتونه خیلی از ترس های من را از بین ببره میتونه به من حس تسلط بهتری در محیط بده،اگر هم امکانش وجود نداره شرکت کوچکیه، اینقدر در واقع بی در و پیکر نیست که شما بتونید برید توش بچرخید و بیاید بیرون ، حداقل سعی کنید روز قبل از مصاحبه ی شغلیتون یه سر به اونجا بزنید ، محل را از بیرون ببینید، این تسلطی که شما دارید و این آشنا بودن به محل یک جایی در مذاکره ی شغلیتون ، در مصاحبه ی شغلیتون خودش را نشون میده



در این فایل به طور خاص میخواهیم راجع به مصاحبه ی شغلی حرف بزنم ، مصاحبه ی شغلی یکی از انواع مذاکره است که ماها شاید در زندگیمون زیاد برخورد نکنیم اما همون معدود دفعاتی که مجبوریم در مذاکره شغلی یا در مصاحبه شغلی شرکت بکنیم میتونه سرنوشت ما را به میزان قابل توجهی تغییر بده، خیلی وقتا اینو میشنویم که میگن مصاحبه شغلی ۲۰ دقیقه از زندگی ماست که گاهی سرنوشت ۲۰ سال زندگی ما را رقم میزنه . یه نکته را لازمه که بهتون بگم در حوزه مصاحبه شغلی بحث های زیادی شده کتاب های زیادی وجود داره به زبان های مختلف شما میتونید منابع و مراجع پیدا بکنید اما یک واقعیت وجود داره بحث مصاحبه شغلی یک بحث فرهنگیه ، الزاماً شیوه هایی که در کشور آمریکا ممکنه درست باشه، در اروپا ممکنه درست باشه، در شرق دور ممکنه درست باشه، در ایران شاید جواب نده!  بنظر میرسه که اکثر کسانی که در این حوزه توصیه ای می کنند یا حرفهایی می زنند، بر اساس تجربیات شخصیشون حرف می زنند . صحبت هایی هم که من امروز برای شما دارم بیشتر بر اثاث تجربیاتی که خودم داشتم ، سعی کردم به اصول کلی علم ارتباطات و مذاکره وفادار باشم وهمینطور شنیده هایی که در طول این سالها از دوستانم از مدیران شرکت های مختلف شنیدم نقل قول هایی که از جلسات مذاکره و مصاحبشون داشتن ،همه ی اینها را سعی کردم یک کاسه کنم در قالب یک سری راهنمایی ها برای دوستانی که احیاناً میخواهند در یک چنین مصاحبه هایی شرکت کنند مطرح بکنم.

یک سری توصیه هایی وجود داره که قبل از رفتن به مصاحبه میتونیم بهش دقت بکنیم:

نکته اول: تحقیق در مورد شرکت و مکان مصاحبه :

اول از همه در مورد شرکت و سازمانی که میخواهید برید اونجا استخدام بشید تحقیق کنید. احتمالاً اون شرکت وب سایتی داره احتمالاً اطلاعاتی بشه راجع بهش پیدا کرد، سعی کنید شرکت را بشناسید، وظایفش را بشناسید، حیطه فعالیتش را بدونید، مشتریانش را تا حدی شناخت داشته باشین ، اینها کمک میکنه که من در داخل جلسه مذاکره مسلط تر باشم. برای کارفرماها برای کسی که میخواد منو استخدام بکنه بسیار مهمه که من یک آگهی را تو روزنامه دیدم یا تو سایت اینترنتی دیدم و مستقیم فقط در جست و جوی یک شغل و یک حقوق اومدم اینجا یا تحقیق کردم برام مهم بوده با چه سازمانی طرفم ؟ این سازمان میخواد چیکاربکنه ؟ چه انتظاراتی از من داره ؟ هرچقدر بتونید اطلاعات بیشتری از اون سازمان بدست بیارید یا از اون شرکت بدست بیارید شانس شما در موفقیت در مذاکره شغلی بیشتر میشه.

برچسب ها مصاحبه , ادبیات شغل ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 137
  • آی پی دیروز : 374
  • بازدید امروز : 7,827
  • باردید دیروز : 14,791
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 7,827
  • بازدید ماه : 180,425
  • بازدید سال : 1,167,561
  • بازدید کلی : 23,253,712
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت