loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 61873 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (128)

                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           



خبر۸ بهمن ۹۲ – آموزش و پرورش مشکل استخدام معلمان پیش دبستانی را حل کند

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جبار کوچکی نژاد ارم سادات در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و تبریک ایام دهه فجر به رهبر معظم انقلاب و مردم ایثارگر ایران گفت: نظام اسلامی با گذشت ۳۵ سال از انقلاب با عنایت خداوند سبحان و رهبری ، رهبر فرزانه انقلاب از ثبات سیاسی و امنیتی لازم برخوردار است و در بالاترین جایگاه منطقه‌ای قرار دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به سران قدرت‌های جهان اعلام می دارم پس از ۳۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز مردم ایران را به خوبی نشناخته‌اند و باید بدانند که این ملت همان مردمی هستند که در بهمن سال ۵۷ بساط حکومت ظالمانه شاهنشاهی را برچیدند و انقلاب را پیروز کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: ملت ایران تمامی نقشه‌های استکبار جهانی از کودتا تا مسلح کردن گروههای سیاسی در مناطقی مانند کردستان و گنبد را محکوم به شکست کردند.

وی افزود: ملت ایران در مقابل تحریم‌های ظالمنانه ۳۵ ساله دشمنان مقاومت کرد و پیروز شد و این مقاومت ادامه خواهد داشت. مردم ایران با هوشیاری آشوب‌های ۱۸ تیر و فتنه سال ۸۸ را از خیابان‌ها جمع کردند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: سران سه قوه باید توجه داشته باشند که رسیدن به غنی سازی ۲۰ درصدی حاصل از تلاش شبانه روزی دانشمندان است بنابراین حفاظت از دانشمندان هسته‌ای از مطالبات برحق مردم است، اخبار رسیده حاکی از آن است که به بهانه تعدیل اعتبارات به این عزیزان کم لطفی می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی کرد.

وی گفت: چرا بیش از ۷ وزیر فهرست اموال خود را اعلام نکردند این در حالی است که براساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی باید این کار انجام شود و شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از وزرا بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع دارد، مسئولین در هر درجه‌ای هستند باید این موضوع را بدانند که مجلس از حق قانونی خود نخواهد گذشت.

کوچکی نژاد افزود: به رئیس جمهور یاداور می شوم که در شروع کار دولت هماهنگی خوبی بین قوای سه گانه بود اما برخی از افراطیون اطراف شما نگران وحدت قوا هستند و با نظر غیر کارشناسی فضای کشور را به سمت تفرقه پیش می‌برند.

وی گفت: بهتر است در صحنه سیاسی ملت تصمیم گیرنده باشد و از سرمایه نیروی انسانی در مدیریت استانی استفاده شود و افراد غیرمسئول دخالت نکنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: به وزیر علوم تذکر می‌دهم که با حاشیه سازی نمی‌تواند نمایندگان را از انجام وظیفه قانونی محروم کنید و انتصاب وابستگان به جریان فتنه و آشوب در پست‌های کلیدی وزارتخانه آسیب جدی به دانشگاهها می‌زند وهمچنین به وزیر اموزش و پرورش یادآور می‌شوم قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را در مورد نیروهای خرید خدمت آموزشی و پیش دبستانی که جوانی خود را هزینه کرده‌اند اجرا کند و همچنین برنامه‌ای برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه در روزهای پنجشنبه برای مدارس در نظر گرفته شود و فوق العاده شغل فرهنگیان در حقوق دوران بازنشستگی نیز محاسبه شود.

وی درباره مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: وزیر جهاد کشاورزی براساس قانون مسئول تنظیم بازرگانی محصولات کشاورزی است و متاسفم وزیر صنایع اعلام کرده که شرایط قرار دادن برنج ایرانی را در سبد کالا نداریم که این توهین به مردم کشاورز شمال است و باید وزیر جهاد کشاورزی از این حق دفاع کند.

کوچکی نژاد افزود: مردم بخش‌های سنگر، کوچصفهان، خشکبیجار و خمام با وجود منابع خدادادی از امکانات محروم هستند بنابراین دولت باید آنها را به شهرستان تبدیل کند و همچنین مردم دهستان‌های امامزاده هاشم (ع) ، اسلام آباد، سراوان، زیباکنار و دیگر مناطق تقاضای تبدیل این مناطق به شهر هستند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور و وزرای دولت مردم انتظار دارند که مشکلات آنها رفع شود و پاسخ قانع کننده‌ای درباره حل مشکل کارگران کارخانه‌های الکتریک، فرش گیلان ، کنف کار و ده‌ها مناطق صنعتی داده شود.

کوچکی نژاد گفت: باید مشکل فاضلاب شهر رشت و دیگر نارسایی‌های اداری این حوزه انتخابیه‌ هم حل شود همچنین به مشکلات ۱۸ هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف، گازرسانی روستاها ،‌کمربندی شهر رشت ، ترافیک راه‌های حوزه انتخابیه ،‌احتمال خشک شدن سپیدرود رسیدگی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: از قوه قضائیه و وزیر ورزش و جوانان می‌خواهم مشکل باشگاه فرهنگی ورزش داماش را حل کند

خبر ۵ بهمن ۹۲ - لایحه اولویت شغلی فرزندان فرهنگیان و رتبه‌بندی معلمان به مجلس می‌رود

علی‌اصغر فانی عصر امروز در سالن امام حسین (ع) آموزش و پرورش ناحیه یک استان کرمان در جمع معلمان و مربیان این ناحیه اظهار داشت: شهید محمدجواد باهنر که از خطه کرمان برخاست، الگوی مدیریتی وزارت آموزش و پرورش را رقم زد.

وی در پاسخ به برخی از مطالبات نماینده‌های مدیران مدارس کرمان عنوان کرد: برخی از خواسته‌ها نیاز به مطالعه، بررسی و پیگیری دارد، زیرا این طور نیست که وزیر آموزش و پرورش هر تصمیمی را بگیرد به‌زودی اجرایی شود و لازمه اجرایی شدن برخی مطالبات موافقت‌ها و مصوبه‌های مجلس است.

فانی افزود: سرمایه انسانی عامل اصلی توسعه پایدار و به عنوان یک اصل شناخته شده در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه بانک جهانی سرمایه‌ها را به سرمایه‌های انسانی، فیزیکی و طبیعی تقسیم‌بندی می‌کند، گفت: سرمایه انسانی مانند نیروهای متخصص و متعهد است که می‌توانند ارزش افزوده برای مواد خام ایجاد کنند و سرمایه‌های طبیعی یا زیرزمینی نیز همان منابع نفت و گاز و … هستند.

فانی بیان داشت: در هر کشوری که سهم سرمایه انسانی بیشتر باشد، آن کشور را توسعه یافته‌تر می‌دانند، برای مثال ژاپن ۸۰ درصد سرمایه انسانی، دو درصد سرمایه طبیعی و ۱۸ درصد سرمایه فیزیکی دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بنا بر اعلام بانک جهانی کشورهای تولیدکننده مواد خام ۳۶ درصد سرمایه انسانی دارند و ایران دارای ۳۴ درصد از این سرمایه است که اگر شاخص توسعه را بالا بودن سرمایه انسانی بپذیریم، نقش آموزش و پرورش مشخص‌تر می‌شود.

فانی آموزش و پرورش را زیرساخت نظام و منابع انسانی دانست که به عنوان یک نهاد ارزشمند و ممتاز در کشور تربیت نیرویی عظیم را بر عهده دارد.

آموزش و پرورش انتقال‌دهنده هویت است

فانی ابراز داشت: آموزش و پرورش انتقال دهنده فرهنگ ‌دینی، ایرانی و ملی به نسل آینده است که سبب ایجاد و پیدایش هویت در شهروند ایرانی شده و با هویت‌دار شدن ملت بسیاری از مشکلاتی که بر کشور عارض شده است، رفع می‌شود.

وی افزود: کره جنوبی کمترین فرار مغزها را دارد و اینکه نیروی انسانی کشور ژاپن کمتر از کشورشان خارج می‌شوند به دلیل این است که در مدارس تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان را متعصب به کشورشان بار بیاورند.

جلوگیری از فرار مغزها با معلمان متعصب


                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           

فانی تقویت نظام آموزش و پرورش را راهکاری مناسب برای کاهش فرار مغزها و توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: راهی غیر از تقویت آموزش و پرورش کشور نداریم که هویت دینی و ملی دانش‌آموزان را تقویت کند و این کار غیر ممکن است مگر با داشتن معلمانی که خود پژوهشگر، پرسشگر، منتقد و حساس به خیر و شر کشور باشند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون همکار فرهنگی این نوید را می‌دهد که با آمادگی کامل برای تقویت نسل آینده به خوبی کوشش می‌کند.

قول وزیر برای تقویت نظام آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ما در دولت یازدهم اعتقاد داریم که زبان مواجهه با معلم باید زبان تکریم، تواضع، ادب و احترام باشد و من در خدمت تمام همکاران فرهنگی و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش هستم و تلاش می‌کنم تا با همکاری دولت و مجلس آموزش و پرورش بهتری را بسازیم.

فانی خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات مدیران و معلمان کرمانی آموزش‌های ضمن خدمت، بهسازی و ساماندهی نیروی انسانی ‌بود که به‌زودی رفع این مشکلات در دستور کار قرار می‌گیرد.

استخدام نیروهای بومی در آموزش و پرورش

وی افزود: در بسیاری از شهرهای محروم استان کرمان میانگین سابقه خدمت معلمان زیر پنج سال است و این موضوع نشان می‌دهد که توجهی به نیروهای بومی نشده است، ما تلاش داریم که نیروهای لازم هر بوم را از همان بوم تربیت و استخدام کنیم تا آموزش و پرورش در آینده از تورم و یا کمبود نیروی انسانی در یک بخش رنج نبرد.

پیگیری ایجاد اولویت شغلی برای فرزندان فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با هم‌رأی شدن با خواسته فرهنگیان کرمانی مبنی بر امتیاز قائل شدن برای استخدام فرزندان فرهنگی‌ ابراز داشت: برای فرزندان فرهنگیان اولویت شغلی و استخدامی در نظام آموزش و پرورش باید در نظر گرفته شود و این طرح باید با تایید و مصوب شدن در مجلس اتفاق بیفتد که این طرح را دنبال می‌کنم و به مجلس می‌برم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی و کلاس برای پایه ششم است که این معضل نتیجه انجام کارهای غیر‌متعارف سال‌های اخیر در نظام آموزش و پرورش است.

فانی تصریح کرد: برای تجدیدنظر در آیین‌نامه‌های اجرایی مدارس نیز این ماموریت به دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش محول شده است.

تعطیل نشدن پنجشنبه‌ها یک انعکاس خبری بود

فانی بیان داشت: برخی از مدیران و مربیان به تعطیلی پنجشنبه‌ها تاکید دارند و برخی می‌دانند که مواجه شدن با حجم بالای کتاب‌ها و تدریس هشت ساعته در مدارس به دلیل خستگی افت یادگیری و میزان درک دانش‌آموزان را در پی دارد.

وی افزود: برخی از تصمیمات در سال‌‌های اخیر تنها با یک عامل کارکرد صورت گرفته است، اما امروز مطالعه و برنامه‌ریزی ‌دقیق روی تعطیلی پنجشنبه‌ها انجام می‌شود.

فانی عنوان کرد: برخی این بحث مفصل و عمیق را می‌خواهند خبری کنند، اما یک خط نوشتن، پیام ما را نمی‌رساند، باید بین محتوا و برنامه‌ها، اهداف آموزش و پرورش و توان دانش‌آموزان یک هماهنگی منسجم انجام شود.

استفاده از افراد عاقل به جای افراد تبلیغات‌کار در وزارتخانه

وزیر آموزش و پرورش نظام آموزشی را مجموعه‌ای از اجزای هدفمند دانست که بدون هماهنگی اجزا کار به ناکارآمدی منجر می‌شود و تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از افراد عقل‌ورز به جای افراد تبلیغاتی استفاده می‌کند تا در برنامه‌ریزی‌ها به خوبی عمل کنند.

وی افزود: توسعه بی‌رویه مدارس تیزهوشان و مدارس خاص نیز یکی از اقدامات نادرست این سال‌ها بوده است که کم انگیزه شدن دانش‌آموزان و معلمان را در پی داشت در شورای عالی آموزش و پرورش بر روی تنوع این مدارس کار می‌شود که آیا این تعداد به نفع است و آیا متناسب با استعدادهای آموزش و پرورش هستند یا خیر، سپس نتیجه ابلاغ می‌شود و به اطلاع عموم می‌رسد.

فانی افزود: بحث رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان به صورت یک لایحه از سوی دولت تقدیم به مجلس می‌شود و امیدواریم که بتوانیم حقوق حقه معلمان را تقدیم آنها کنیم، برای همکاران دوره ابتدایی به دلیل تلاش‌ها و تعداد روزهای زیاد باید فوق‌العاده‌ای در حکم آنها وارد شود.

سیاست‌های چهارگانه دولت یازدهم در نظام آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: سیاست چهارگانه دولت یازدهم برای نظام آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی و دیگری توسعه مشارکت است که باید مشارکت آموزش و پرورش و معلمان و اولیا را داشته باشیم و بدانیم که بودجه‌های دولتی برای ارتقای آموزش و پرورش کافی نیست.

اختیارات مدیران مدارس افزایش می‌یابد

وی افزود: سومین سیاست ما برای سال آینده ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی است که اعتقاد دارم وزیر آموزش و پرورش در هر مدرسه یک نماینده دارد و آن مدیر مدرسه است که باید اختیارات و توانمندی‌هایش افزایش یابد و این طور نباشد که مدیر مدرسه یک کارپرداز باشد.

فانی بیان داشت: مدیر مدرسه یک رهبر آموزشی است که قدرت نفوذ در همکاران و اختیار تصمیمات در مدرسه را دارد و نباید منتظر بخشنامه و یا مجبور به ارائه گزارش‌های عدد‌سازی شده باشد.

وی افزود: فعالیت‌های مدارس باید محدود و عمیق شود، تمام فرهنگیان شاهد خواهند بود که مدیران مدارس در سال آینده با اختیارات جدی و کیفیت بالاتر کار خود را آغاز می‌کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: سیاست چهارم ما برای سال آینده عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و افزایش بهره‌وری از بودجه است.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است در حالی که بودجه کشور ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

خبر ۵ بهمن ۹۲ -وزیر آموزش و پرورش خواستار بازنگری در نظام جذب و گزینش معلمان شد

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش این وزارتخانه خواستار بازنگری در نظام جذب و گزینش معلمان شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورشف علی اصغر فانی صبح امروز در گردهمایی مدیران و اعضای هسته های گزینش در باشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه، گزینش حلقه ای از حلقات مدیریت در آموزش و پرورش است، خواستار بازنگری در نظام جذب و گزینش شد.
وی گفت: باید برای کسی که می خواهد وارد آموزش و پرورش شود، مجموعه ای از ویژگی ها و شاخص ها احصاء شده و باید باز تعریفی از ویژگی های مورد نظر،متناسب با شرایط و رعایت خط قرمزهای نظام تعریف کنیم.وجود انگیزه در شغل معلمی، داشتن شایستگی های لازم معلمی از شرایط خوب معلمی است .
* بوم‌پذیری از سیاست های جدی آموزش و پرورش است
فانی با اشاره به اینکه، شایستگی ها را باید از نو تعریف کنیم، به بحث بوم پذیری به عنوان راهکاری مناسب در خصوص توسعه عدالت آموزشی پرداخت و گفت : میانگین سابقه خدمت در مناطق محروم کمتر از ۵ سال و بعضی جا حتی کمتر از سه سال است  و این یک ظلم آشکار است.یکی از مصادیق عدالت آموزشی این است که همه دانش آموزان از معلمین توانمند برخوردار باشند و بومی پذیری می تواند به تحقق این موضوع کمک کند .
وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران و اعضای هسته های گزینش سؤالات پژوهش محور را مطرح‌کرد از جمله اینکه بومی پذیری چه تاثیری در فرایند آموزش دارد و چه ویژگی های مهمی  ایجاد می کند؟ بر این اساس باید قدری شرایط را در بومی پذیری، با رعایت خط قرمزها تقلیل بدهیم و بحث بومی پذیری و بومی گزینی باید مورد توجه شما گزینشگران قرار گیرد .
فانی با اشاره سه محور شعار اعتدال، تدبیر و امید در دولت یازدهم خطاب به گزینشگران گفت: باید فکر کنیم این سه شعار چه تاثیری می تواند در انتخاب گزینشگران داشته باشد .
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وقتی شعاری از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و رئیس جمهور مطرح می شود باید تصویر آن شعار و سیاست را در فعالیت های خودمان ببینیم.
* در گزینش حق الناس را رعایت کنیم
فانی گفت: باید در گزینش حق مردم ضایع نشود و حق الناس را در گزینش رعایت کنیم و کار گزینش یک نوع قضاوت را به همراه دارد و باید حق الناس را در قضاوت مدنظر قرار دهیم و باید نسبت به حق الناس و منابع تحقیقاتی که از آن ها پرسش می کنیم ، حساس باشیم و براساس برخی اطلاعات نادرست ممکن است تصمیمات غلطی بگیرید. بنابراین بر دقت خود بیفزائیم و اصل را بر برائت بگذاریم، اینکه همه خوب هستند مگر خلاف آن ثابت شود، یک اصل اسلامی است.
وزیر آموزش وپرورش تاکید کرد : زیر برگه ها را که ۳ یا ۵ نفر امضاء می کنند، بادقت ، احتیاط، ترس از خدا و رحمت امضاء کنیم و به افراد فرصت جبران بدهیم.براساس دستور اسلام، باید مثبت اندیش بوده و گرایش مثبت داشته باشیم و از گرایش ذهن به سمت منفی جلوگیری کنیم .
وزیر آموزش و پرورش خواستار بازنگری در سوال های مصاحبه شد و گفت: این بد است که هنوز سوال های ۳۰ سال پیش را بپرسید! کاری کنید مردم همانی که هستند، خودشان را نشان دهند و به این شکل جلوی تظاهر و نفاق را بگیرید، چرا که رفتارهای نفاق آمیز زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. وهن جمهوری اسلامی نباشید، زینت جمهوری اسلامی باشید .
وزیر آموزش وپرورش در خصوص رعایت بی طرفی و عدالت در مصاحبه ها گفت: در مدیریت منابع انسانی بحثی هست‌ که به آن«خطای هاله ای»گفته می شودکه ویژگی یک فرد به دیگر ویژگی‌هایش غلبه می‌کند و تصریح کرد: مواظب خطای هاله ای  باشید.
وزیر آموزش و پرورش‌ در پایان، خطاب به گزینشگران چند درخواست تکلیفی مطرح کرد و گفت: از نظر محتوایی باید یک بازنگری صورت بگیرد و بر‌ توانمند سازی نیروی انسانی گزینشگر و تقریب در نگرش ها تاکید کرد. چند نوع تغییر داریم، تغییر در دانش که از تغییر در بینش آسانتر است، تغییر سوم، تغییر در رفتار است، ممکن است دانش و بینش تغییر کند،  اما تغییر رفتار دیرتر صورت می گیرد.
وی گفت: مرحله بعدی تغییر رفتار گروهی است و این مرحله خیلی سخت است و گذاشتن کلاس های ضمن خدمت، لازم است ولی کافی نیست و این دوره ممکن است منجر به تغییر دانش شود و حال آنکه ما نیاز به تغییر رفتار داریم .
فانی از تقریب در نگرش ها به عنوان یک عمل کارساز نام برد و گفت : برای رسیدن به تقریب در نگرش ها، باید موافقین و مخالفین باهم بحث کنند تا تقریبا ما را به یک نگرش برساند.
خبر ۲۴ دی ۹۲ – افزایش ۴۶/۳۰ درصدی حقوق مستمری معلمان نکته مثبت در لایحه بودجه ۹۳
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی بودجه بخش آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، افزایش ۴۶/۳۰ درصدی حقوق مستمری معلمان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ به عنوان نکته مثبت این لایحه عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز اعلام کرد: با بررسی به عمل آمده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ در حوزه آموزش و پرورش، می‌توان گفت که با توجه به رویکرد جدید بودجه‌ریزی عملیاتی(مبتنی بر عملکرد) و نیز ارتقای مدیریت آموزشگاهی و توجه جدی به ریشه‌کنی بیسوادی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش و سایر تبصره‌های بودجه، تا حدودی موضوعات جدیدی مطرح شده است و برای آموزش و پرورش تعداد ردیف‌های اعتباری با ۷ عنوان، تغییری در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۳۹۲نداشته ا ست.
کل اعتبارات عمومی آموزش و پرورش در لایحه ۱۳۹۳ به میزان ۱۷۹,۷۴۹,۲۰۳ میلیون ریال است که ۳۱/۹ درصد از کل اعتبارات عمومی لایحه ۱۳۹۳ را شامل می‌شود. سهم آموزش و پرورش از فصل آموزش در سال ۱۳۹۳ به میزان ۷۵/۶۸ درصد بوده و نیز کل اعتبارات آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۳ نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۲، به میزان ۵۵/۲۱ درصد افزایش داشته است. تغییرات هزینه عمومی آموزش و پرورش از مقایسه لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ با قانون بودجه ۱۳۹۲ نیز ۲/۲۶ درصد افزایش نشان می دهد و به مبلغ۸۸۰,۱۱۷,۴۳۰ ,۱ میلیون ریال رسیده است که این میزان رشد تحت تأثیر افزایش حقوق مستمر معلمان بوده است.
هر چند افزایش ۴۶/۳۰ درصدی حقوق مستمری معلمان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ به عنوان نکته مثبت این لایحه، احتمال دغدغه‌های مربوط به حقوق و دستمزد این قشر زحمتکش و فداکار را کاهش می‌دهد، ولی افزایش تنها ۲۳/۳ درصدی سایر بخش‌ها از هزینه‌های عمومی در این سال، انجام بسیاری از فعالیت‌های کیفی و اداری آموزش و پرورش را با موانع جدی مواجه خواهد کرد.
باید در نظر داشت که ۱۷/۸۷ درصد هزینه عمومی مربوط به حقوق و مزایای مستمر و ۱۴/۸۴ درصد کل بودجه آموزش و پرورش هم مربوط به حقوق و مزایاست.
در خصوص تغییرات هزینه اختصاصی می‌توان گفت در لایحه بودجه ۱۳۹۳نسبت به قانون بودجه ۱۳۹۲ افزایش ۱۸/۲۸ درصدی را شاهدیم و مرجع این اعتبار به رقم۲۰۰ ,۷۱۴ میلیون ریال رسیده است.
در خصوص تغییرات اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لازم به ذکر است که سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای آموزش و پرورش ۸۰۵,۳۶۸,۶ میلیون ریال می‌شود که ۶۸/۱ درصد کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آموزش و پرورش در لایحه ۱۳۹۳ نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۲ به میزان ۲۷/۴۳ درصد کاهش داشته است.
کاهش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ نسبت به قانون بودجه ۱۳۹۲ به میزان ۰۲/۳۳ درصد بوده است اما آموزش و پرورش به میزان ۲۵/۱۰ درصد کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.
حذف صندوق ذخیره فرهنگیان از زیرمجموعه ردیف‌ها، تغییر اعتبارات موضوع تبصره «۷۵» قانون بودجه سال ۱۳۶۲ به درآمد اختصاصی آموزش و پرورش، کاهش ۲۴/۴۲ درصدی ردیف‌های متفرقه، کاهش ۹۵/۶۸ درصدی اعتبارات ۵ برنامه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها از تغییراتی است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ مشاهده می‌شوند.
این گزارش در توضیح بیشتر چنین می‌افزاید: بودجه، برنامه یک ساله‌ای است که دربرگیرنده همه درآمدها و هزینه‌های دولت برای تحقق اهداف مورد نظر است و از آنجا که آرمان‌ها و اهداف و نیازها نامحدود و منابع و امکانات محدود است، بنابراین با برنامه‌ریزی و تشخیص اولویت‌ها در بودجه سالانه می‌توان تا حد زیادی این فاصله را کاهش داد.
همچنین با توجه به نقش مهمی که آموزش و پرورش در انتقال میراث فرهنگی، یکپارچگی و انسجام جامعه، رشد و شکوفایی استعدادها و تأمین و تربیت نیروی انسانی کشور ایفا می‌کند و تکالیف و مأموریت‌هایی که در اسناد فرادستی از جمله سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه پنجم توسعه کشور برای نظام آموزش و پرورش پیش‌بینی شده ایجاب می‌کند با سرمایه‌گذاری مناسب در آموزش و پرورش و تأمین اعتبارات ضروری و مورد نیاز با این انتظارات و ماموریت ها در رسیدن به جامعه مطلوب و مورد نظر موفق شویم.
البته وزارت آموزش و پرورش هم باید با تشخیص درست اولویت‌ها و ساماندهی و توزیع عادلانه منابع و امکانات از هزینه‌های غیرضروری پرهیز کند.
وزارت آموزش و پرورش با کمک ۶۵۵,۰۱۳, ۱ نفر کارکنان خود (شامل ۸۶۹ ,۹۸۱ نفر کارمند رسمی و پیمانی، ۷۸۶ ,۳۱ نفر قراردادی، حق‌التدریس و وظیفه) مسئولیت تربیت تعداد ۶۹۷ ,۷۶۸, ۱۲ دانش‌‌آموز (در سن تحصیل و بزرگسال) را در ۴۰۱,۱۱۱ مدرسه دارای کد شناسایی و ۸۱۶,۵۳۸ کلاس درس دایر بر عهده دارد.

                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           

خبر ۲۳ دی ۹۲ -تدریس معلمان ابتدایی ۶ روزه نخواهد شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی زمان آموزش همچنان به قوت خود باقی است، گفت: فعالیت معلمان ابتدایی در مدارس پنج روزه است و شش روزه نخواهد بود.
مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه ساماندهی زمان آموزش به قوت خود باقی است و این مصوبه با تجزیه و تحلیل زمان آموزش در کشور و همچنین بر اساس مطالعه تطبیقی در سایر کشورها و همچنین بررسی وضعیت تازه کاری معلمان در نظر گرفته شده است، همان پنج روز است.
وی افزود: تنوع‌بخشی به محیط‌ های یادگیری و عدم انحصار یادگیری به کلاس درس و مدرسه در ساماندهی زمان آموزش طراحی شده و قبل از اجرا بر اساس کار پژوهشی و تحقیقی نظرات مدیران و معلمان و کارشناسان و دانش‌آموزان در این باره اخذ شده است. لذا بر اساس این مصوبه دانش‌آموزان دوره ابتدایی پنج روز در هفته در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و جدول برنامه درسی آنها نیز پنج روزه تنظیم می‌شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: روز ششم یا همان پنجشنبه به هیچ وجه در مصوبه به عنوان روز تعطیل قلمداد نشده و این موضوع را بارها آموزش و پرورش اعلام کرده است.
نوید ادهم ادامه داد: روز پنجشنبه زمانی است که باید با مشارکت خانواده‌ها، دانش‌آموزان بتوانند فعالیت‌های بازبینی دروس خود را داشته باشند. همچنین این روز برای موارد فوق برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که دانش‌آموزان ابتدایی نیاز دارند آنچه را که طی پنج روز در مدرسه یاد گرفته‌اند، بار دیگر بازخوانی کرده و تکالیف خود را انجام دهند.
وی تاکید کرد: روز جمعه باید روز استراحت دانش‌آموزان برای تجدید قوا جهت آغاز هفته جدید در مدارس باشد و بر همین اساس این مصوبه به قوت خود باقی است و برنامه درسی دانش آموزان ابتدایی پنج روزه خواهد بود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: بر همین اساس روز کاری معلمان ابتدایی نیز طبق این مصوبه پنج روزه تعیین شده و شش روزه نخواهد شد.

خبر 19 دی ۹۲ -آموزش و پرورش به تناسب بازنشستگی نیروها نیاز فوری به جذب جوانان متخصص دارد

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به تناسب نیروهایی که بازنشسته خواهند شد، نیاز مبرم و فوری به جذب جوانان متعهد و متخصص به ویژه در حوزه‌های فنی و هنرستانی و سایر دروس تخصصی تربیت بدنی و بهداشت مدارس دارد.
ه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در پی انتشار مصاحبه‌ای در این خبرگزاری با عنوان «نیروهای مازاد با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند/ وجود ۱۰۰ هزار فرهنگی مازاد» و انتشار نظرات کاربران و پرسش‌هایی که از سوی فرهنگیان به سید کاظم اکرمی مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است، وی توضیحات بیشتری را به خبرنگار فارس ارائه کرد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مصاحبه‌ای که از بنده منتشر شده، سبب پرسش بعضی از همکاران شده است؛ اینک در توضیح این نکته که گفته‌ام، آموزش و پرورش بیش از صد هزار نیروی مازاد دارد، مواردی را مطرح می‌کنم.
وی ادامه داد: گروهی از این همکاران محترم برابر رویه سال‌های گذشته احکام مازاد دارند و از چرخه خدمات‌رسانی به دستگاه تعلیم و تربیت بر کنار هستند.
اکرمی افزود: گروه دیگری از همکاران به دلیل تغییرات مقاظع تحصیلی (۳+۳ یا ۵+۱) از فرایند خدمات‌رسانی در یکسال محروم می‌شوند (آمار این افراد حدود ۵۰ هزار نفر است.
وی اضافه کرد: افراد جدیدالاستخدام در چند سال گذشته متناسب و هماهنگ با رشته و تخصص آنها از طرفی نیاز دستگاه آموزش و پرورش جذب نشده‌اند اما در مجموع آموزش و پرورش به تناسب نیروهایی که بازنشسته خواهند شد، نیاز مبرم و فوری به جذب جوانان متعهد و متخصص به ویژه در حوزه‌های فنی و هنرستانی و سایر دروس تخصصی تربیت بدنی و بهداشت مدارس دارد.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: انشاءالله مجلس شورای اسلامی نهایت توجه و دقت را به رفع نیازهای آموزشی و پرورشی در همه جهات به ویژه نیروی انسانی در رشته‌های نامبرده خواهد نمود و وزیر محترم و دستگاه تعلیم و تربیت تمام تلاش خویش را خواهد نمود که مشکلات نیروی انسانی را به بهترین نحو ممکن و رضایت همکاران حل کند.

خبر ۱۵ دی ۹۲ – آب پاکی را هفته پیش وزیرآموزش و پرورش روی دست متقاضیان استخدام ریخت، آن روز که اعلام کرد این وزارتخانه هیچ نیروی جدیدی جذب نمی‌کند، حتی آنهایی را که می‌خواهند رایگان کار کنند.


                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           

اما این صدا با صدایی که از مجلس شنیده می‌شود همخوانی ندارد، چون به فاصله یک هفته از این اظهارنظر قاطع، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس و از اعضای موثر کمیته آموزش و پرورش در گفت‌وگو با مهر، منتفی بودن استخدام در این وزارتخانه را غیرممکن دانست.

ممکن نبودن بستن راه استخدام در آموزش و پرورش از نظر کوچکی‌نژاد به این علت است که اگر وزارتخانه، نیاز به معلم و کادر آموزشی را از راه سروسامان دادن به نیروهای فعلی پاسخ بدهد، اما برای تامین نیروهای خدماتی و اداری چاره‌ای جز استخدام ندارد.

در واقع او به یکی از مشکلات مهم مدارس اشاره می‌کند یعنی کمبود نیروهای خدماتی و اداری که در سال‌های اخیر، گاه باعث انتقال معلمان به بخش اداری شده و گاه سبب شده مدیران مدارس برای جبران نبود نیروی خدماتی در مدرسه یا کارها را میان دانش‌آموزان تقسیم کنند یا با گرفتن پول از والدین یا از راه کسب درآمد از بوفه مدارس، نیرویی را به عنوان مستخدم به کار بگیرند.کوچکی‌نژاد با این حال برای امکان‌پذیر نبودن توقف استخدام در آموزش و پرورش یک استدلال دیگر نیز دارد و اشاره‌اش به نیروهایی است که هر سال بازنشسته می‌شوند و نیاز است جای خالی آنها با نیروهای جدید پر شود؛ هر چند گفته‌های اخیر علی‌اصغر فانی، وزیر نشان می‌دهد حتی به بهانه بازنشستگی نیروها هم قرار نیست پای نیروهای جدید به‌آموزش و پرورش باز شود.

از زمانی که دانشگاه فرهنگیان به طور رسمی پذیرش دانشجو را آغاز کرد تقریبا برای همه مسجل شد که تنها راه ورود به آموزش و پرورش، تحصیل در این دانشگاه است. ولی در دولت قبل با وجود فعالیت این دانشگاه، استخدام‌هایی صورت گرفت که هنوز لقب استخدام‌های بی‌ضابطه را یدک می‌کشد.این استخدام‌ها که بهمن ۹۱ حتی پای وزیر وقت را نیز به مجلس باز کرد و او را در مقابل نطق‌های آتشین برخی نمایندگان قرار داد، راه ورود ۲۰ هزار نیروی غیرمتخصص به آموزش و پرورش را هموار کرد، آن‌قدر هموار که این افراد نه در نوبت استخدام قرار گرفتند و نه در آزمون‌های سختگیرانه ورودی شرکت کردند.

البته آن زمان حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر وقت، همه این استخدام‌ها را قانونی دانست و مجلس را به واکاوی نکردن بیشتر موضوع مجاب کرد، اما حالا علی‌اصغر فانی که اولین قولش به مردم، ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بود، گویا موضوع توقف استخدام در این وزارتخانه را به منظور جلوگیری از تکرار این وقایع پیش کشیده است.

کمبود نیرو، نیروی مازاد


                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           



این که هم‌اکنون در آموزش و پرورش صد هزار نیروی ناکارآمد وجود دارد، قوی‌ترین استدلال وزیر برای کنترل استخدام‌هاست. علی‌اصغر فانی می‌گوید به‌کارگیری نیروی انسانی جدید به هر عنوان ممنوع است، چون این وزارتخانه به‌اندازه کافی نیروی مازاد دارد.

به گفته او، این نیروهای مازاد در همه بخش‌های وزارتخانه وجود دارد، به طوری که به گفته وزیر، فقط در مقاطع دوگانه متوسطه، ۵۸ هزار نیرو زیاد است، آن هم در شرایطی که در دوره ابتدایی کمبود ۲۴ هزار معلم بشدت احساس می‌شود.

در واقع نامتوازن بودن نیروی انسانی در آموزش و پرورش و تراکم نیرو در شهرهای بزرگ در مقابل کمبود نیرو در مناطق محروم و دورافتاده، مهم‌ترین مشکل نظام آموزشی کشور است که علی‌اصغر فانی بارها اعلام کرده در پی اصلاح آن است و به‌نظر می‌رسد توقف استخدام‌ها نیز برای ایجاد فضای تنفس و بازسازی این وضع است.

قاسم جعفری، از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز چنین استدلالی دارد و به جام‌جم توضیح می‌دهد که وقتی این وزارتخانه در بخش نیروی انسانی اوضاعی به هم‌ریخته دارد و با معلمانی رو‌به‌روست که اغلب حاضر به تدریس در مناطق دور از محل سکونتشان نیستند باید رسیدگی به این وضع را بر استخدام نیروهای جدید ترجیح دهد. با وجود این، جبار کوچکی‌نژاد نگران بلاتکلیفی نیروهای شرکتی آموزش و پرورش و مربیان پیش‌دبستانی است که سال‌ها وعده استخدام را شنیده‌اند، اما تاکنون از بلاتکلیفی خارج نشده‌اند.

به گفته این نماینده مجلس، وزیر آموزش و پرورش براساس قانون ملزم است تا پایان امسال تکلیف نیروهای شرکتی و پیش‌دبستانی را معلوم کند که اگر چنین نکند بلاتکلیفی این نیروها همچنان ادامه می‌یابد. البته با وجود این نگرانی، عزم وزیر آموزش و پرورش برای وارد نشدن حتی یک نیروی جدید به وزارتخانه در اجرای این الزام قانونی ایجاد تردید می‌کند، مگر این که وزیر به وعده خود مبنی بر تعیین تکلیف همه مربیان پیش‌دبستانی تا قبل از مهر ۹۳ جامه عمل بپوشاند و بخشی از نیروهای بلاتکلیف زیرمجموعه خود را تعیین تکلیف کند.

کمبود نیرو در کنار مازاد نیرو

وزارتخانه آموزش و پرورش، چالش‌های جالبی دارد، این وزارتخانه به گفته وزیرش هم‌اکنون ۵۸ هزار نیروی انسانی مازاد دارد که برخی از آنها در مدارس فقط حضور پیدا می‌کنند و این وزارتخانه سالانه حدود هزار میلیارد تومان برای حقوق آنها هزینه می‌کند، از طرفی همین وزارتخانه با اجرای نظام آموزشی ۳ ـ ۳ ـ ۶ با حدود ۵۰ هزار نیرو خصوصا در مقطع اول و ششم ابتدایی مواجه است.

بر این اساس علی‌اصغر فانی تاکید دارد که وزارتخانه‌اش امکان جذب هیچ نیروی جدیدی را ندارد. اما درباره نیرو‌های قراردادی و خصوصا مربیان پیش‌دبستانی ظاهرا موضع این وزارتخانه متفاوت است.

اما به گفته مرتضی نظری، معاون رسانه مرکز روابط‌عمومی آموزش و پرورش استخدام مورد نظر وزیر به مربیان پیش‌دبستانی برنمی‌گردد، چرا که تعیین تکلیف این مربیان از دولت قبل به این دولت رسیده و جزو اولویت‌های این وزراتخانه محسوب می‌شود.

با این تفاسیر هرچند مجلسیان حتی بر استخدام‌های جدید در این وزارتخانه تاکید دارند،اما در نهایت باید ببینیم که مشکل کمبود و مازاد نیرو در آموزش و پرورش بر استخدام‌ها جدید در آن می‌چربد یا خیر؟

منبع روزنامه جام جم

خبر ۱۴ دی ۹۲ – ممنوعیت استخدام نیرو تحت هرعنوان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هوشمند سازی مدارس نیازمند یک بازتعریف و باز مهندسی است، افزود: به بهانه هوشمند سازی در سال های اخیر سودهای کلانی به شرکت‌ها رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکترعلی اصغر فانی در دومین روز گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، با اشاره به تبدیل برخی مدارس به انبار تجهیزات سخت افزاری، افزود: معلوم نیست از این همه تجهیزات چه کسانی، چه استفادهای برده‌اند و چه شرکت‌هایی از این رهگذر سودهای کلانی نصیبشان شده است. برای من هنوز تعریف روشنی از هوشمند سازی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سوابق هوشمند سازی در سایر کشورها اضافه کرد: کشورهایی که هوشمند سازی را با سخت افزارآغاز کرده‌اند، شکست خورده‌اند. لذا ابتدا باید تعریف روشنی از هوشمند سازی ارائه شود و بازمهندسی صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود افراد بی سواد پس از ۳۵ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته علیرغم تاکید دین مبین اسلام و رهبر معظم انقلاب بر طلب علم و دانش اضافه کرد: این خیلی بد است که اعلام کنیم در کشور بی سواد وجود دارد.

وی استفاده از دانش آموزان برای تشویق والدینشان به سوادآموزی را، راه میان بری توصیف کرد که مدرسه می تواند با دعوت از آنان و برنامه ریزی مناسب گام‌های موثری بردارد.

بازگرداندن پیش دبستانی به دامان آموزش ابتدایی

فانی با اشاره به وضعیت پیش دبستانی در گذشته افزود: بر اساس اقدامی نه چندان کارشناسی شده پیش دبستانی را به حوزه غیرانتفاعی منتقل کردند که جایش آنجا نبود. لذا ما آن را به معاونت ابتدایی بازگرداندیم؛ البته باید نیروهای این بخش به مناطق محروم و دوزبانه هدایت شوند.

بکارگیری نیروی انسانی جدید به هرعنوان ممنوع

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: ما به هیچ وجه نیروی انسانی جدید استخدام نمی کنیم حتی اگر کسی بخواهد رایگان کار کند به خدمت او نیازی نیست چرا که حدود ۱۰۰ هزار نیروی ناکارآمد فعلی از همین طریق به آموزش و پرورش تحمیل شده است. لذا من از همین جا اعلام می کنم بکارگیری نیروی انسانی جدید به هرعنوان ممنوع است.

ضرورت ارتقاء کیفیت و عمق بخشی به فعالیت‌ها

فانی با تاکید بر اثربخشی فعالیت‌ها اضافه کرد: باید تلاش کنیم از فعالیت‌های متنوع و سطحی و بلا اثر پرهیز نموده و در عوض با انتخاب چند فعالیت اثر بخش به آن عمق ببخشیم . زیرا ما به دنبال فعالیت‌های اثر بخش هستیم نه حجم بالای آن . لذا شایسته است مدیران کل ستادی و استانی با بررسی فعالیت‌ها تعداد معدودی را انتخاب نمایند و آن را از نظر کیفیت و اثر بخشی تقویت نمایند . زیرا سیاست ما عمق و کیفیت فعالیت‌ها بوده و نه تعداد آن است.

خبر 20 آذر ۹۲ -برنامه جدید استخدامی آموزش و پرورش


هر ساله دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود اما مشکل نیروی انسانی این وزارتخانه، آنقدر رنگ کهنگی به خود گرفته است که با بخشنامه‌های تکراری هر سال حل نمی‌شود.

بحث عدم ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از جمله مباحثی است که طی سال‌های اخیر مورد توجه وزرای آموزش و پرورش قرار گرفته است و هر ساله دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی این وزارتخانه به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود.

اما مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش، آنقدر رنگ کهنگی به خود گرفته است که با بخشنامه‌های تکراری هر سال حل نمی‌شود؛ وجود معلمان مازاد در شهرها و کمبود معلم در مناطق محروم و روستاها یکی از مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

* طی کردن مسیر طولانی برای تدریس

یکی از فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران به خبرنگار فارس بیان داشت: در مناطق محروم، امکانات کمتری برای تدریس وجود دارد و از سویی، امتیاز خاصی نیز برای معلمان مناطق محروم و روستایی وجود ندارد و این باعث می‌شود که معلمان بعد از چند سال درخواست انتقال به شهر را داشته باشند.

وی ادامه داد: در برخی مناطق، معلمان مجبور هستند که مسیرهای طولانی را از محل سکونت خود تا محل تدریس طی کنند.

این فرهنگی اضافه کرد: اتفاقاتی که برای معلمان طی سال‌های گذشته در مسیر رفت و آمد به مدرسه از محل سکونت و بالعکس رخ داده است، از جمله مواردیست که موجب می‌شود معلمان تلاش کنند تا محل تدریس خود را به محل سکونت نزدیک کنند و البته از گذشته نیز قانونی هست که بعد از چند سال تدریس در منطقه محروم، امکان انتقال به شهر وجود دارد.

فرهنگی دیگری در شهر تهران نیز گفت: در سال‌جاری، وزارت آموزش و پرورش تعدادی از نیروهای کار معین را به نیروی پیمانی تبدیل کرد با این شرط که فرد مورد نظر به مدت ۵ سال در منطقه محروم تدریس کند.

وی ادامه داد: اکثریت این افراد، این شرط را پذیرفتند زیرا می‌خواستند از آینده شغلی خود مطمئن شوند اما این موضوع به منزله رضایت از کار نیست چرا که مجبورند راه‌ طولانی را تا منطقه محروم طی کرده و شرایط سخت کار را تحمل کنند.

این فرهنگی افزود: مسلماً تعدادی از این افراد بعد از ۵ سال، توقع دارند که محل تدریس خود را تغییر داده و به منطقه بهتری برای فعالیت بروند و این موضوع به این معنی است که در ۵ سال آینده باز در مناطق محروم فوق، کمبود معلم وجود خواهد داشت.

* حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش با بومی‌گزینی

علی اصغر فانی سرپرست آموزش و پرورش، یکی از راه‌های حل مشکل نیروی انسانی را بومی گزینی می‌داند؛ وی در نشستی درباره ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته توسط تیم تخصصی مطالعاتی در این زمینه بر در نظر گرفتن مواردی نظیر تراکم معلم در برخی مناطق، دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی و جنسیت، بر احصای کمبود نیروی انسانی در مناطق با توجه به مؤلفه‌های یادشده و غیربومی بودن نیروی انسانی در مناطق محروم تأکید کرد.

وی با اشاره به مدت تعهد کمتر از پنج سال نیروی انسانی غیربومی در مناطق محروم تصریح کرد: پیشنهاد شده است که در استخدام نیروی انسانی ، بومی بودن افراد به عنوان یک مؤلفه مهم مدنظر قرار گیرد.

فانی تأکید کرد: باید با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی نظیر افزایش حقوق و فوق‌العاده شغل برای نیروهای انسانی  که به دلیل کمبود نیرو از تدریس در دوره تحصیلی بالاتر به دوره پایین تر منتقل شده‌اند، انگیزه ماندگاری و رغبت آنان برای تدریس در دوره تحصیلی جدید افزایش یابد.

به گزارش فارس، با این حساب، به نظر می‌آید در برنامه جدید استخدامی آموزش و پرورش، شاهد به‌کارگیری نیرهای بومی هر منطقه باشیم البته باید در نظر گرفت که اگر این موضوع بدون کارشناسی و عدم ایجاد انگیزه صورت گیرد، شاید بعد از مدتی نیروهای بومی نیز توقع انتقال به منطقه بهتر را داشته باشند و آن وقت، همان آش و همان کاسه.


۲۸ آبان ۹۲ – وزیر آموزش وپرورش: وضعیت تمام نیروهای قراردادی قبل از مهر ۹۳ مشخص می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تکلیف تمام نیروهای قراردادی این وزارتخانه قبل از مهر ۹۳، تعیین می‌شود.

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت نیروهای قراردادی این وزارتخانه اظهار داشت: یکی از محورهای فعالیت ما در آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: وضعیت نیروهای قراردادی در کمیته ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش بررسی می‌شود و تا قبل از مهر ۹۳، تکلیف همه روشن خواهد شد.

به گزارش فارس، در سال گذشته تعدادی از نیروهای قراردادی آموزش و پرورش به شرط کار در مناطق محروم و معلم شدن، تبدیل وضعیت شدند و وضعیت کاری آنها از قراردادی به پیمانی تغییر کرد؛ طی سال‌های گذشته نیز با تعداد زیادی از نیروهای شرکتی خداحافظی شد.

                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           

خبر ۱۴ آبان ۹۲ -استخدام ۱۸۰ مربی قرآنی

مدیر دارالقرآن مازندران از فعالیت ۶۰ هزار مازندرانی در خانه‌های قرآنی این استان خبر داد و گفت: ۱۸۰ مربی قرآنی در دارالقرآن مازندران استخدام شدند.
سعید قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با تاکید بر افزایش فعالیت خانواده‌ها در حوزه‌های قرآنی،افزود: حضور جوانان در محافل قرآنی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه جلوگیری می‌کند.
مدیر دارالقرآن استان مازندران مدارس را یکی از مراکز مهم ترویج فرهنگ قرآنی دانست و بیان کرد: اما این روزها در مدارس به ترویج فرهنگ قرآنی توجه‌ای نمی‌شود.
قربانی با اشاره به اینکه بیشتر دارالقرآن‌های استان مازندران توسط مردم احداث شدند، بیان کرد: با توجه به بی‌مهری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان تعدادی از مراکز قرآنی و دارالقرآن‌های استان مازندران در حال تعطیلی هستند.
وی از مسئولان و مردم استان مازندران خواستار همکاری با مراکز قرآنی شد تا این مراکز در ترویج فرهنگ قرآنی نقش موثری داشته باشد.
قربانی یکی از نیازهای ضروری جامعه را افزایش مراکز قرآنی در سطح استان مازندران دانست و بیان کرد: وجود ۵۰۰ مرکز قرآنی در استان مازندران جوابگوی ترویج فرهنگ صحیح قرآنی نیست و این امر نیازمند افزایش خانه‌های قرآنی در سطح استان مازندران است.
وی با بیان اینکه استان مازندران در سطح کشور بیشترین مرکز قرآنی را به خود اختصاص داد، بیان داشت: شهرستان‌های ساری و بابل از بیشترین دارالقرآن‌های موجود در استان مازندران برخوردار هستند.
این مسئول به فعالیت ۱۵ کارگاه قرآنی در مازندران اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ قرآن‌آموز در این کارگاه‌ها در حال فعالیت هستند.
مدیر دارالقرآن مازندران از استخدام ۱۸۰ مربی قرآنی در خانه‌های قرآنی مازندران خبر داد و افزود: ۶۰ هزار مازندرانی در خانه‌های قرآنی این استان در حال فعالیت هستند.

 


استخدام آموزش و پرورش سال ۹۲ +تنها آزمون مربیان پیش‌ دبستانی‌ اجرا می شود

خبر ۱۲ آبان ماه ۹۲ – سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلاً به جز آزمون مربیان پیش‌ دبستانی‌، آزمون استخدامی نداریم.

علی‌اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش جذب نیرو دارد؟»، اظهار داشت: هر کسی که بخواهد به موجب قانون وارد آموزش و پرورش شود، باید در آزمون استخدامی شرکت کند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «آیا این وزارتخانه در آینده نزدیک آزمون استخدامی برگزار خواهد کرد؟»، گفت: اگر قانونی داشته باشیم و مجوزی بگیریم، جذب نیرو خواهیم داشت اما فعلاً به جز آزمون پیش‌دبستانی‌ها، آزمون استخدامی نداریم که زمان آزمون مربیان پیش‌دبستانی هنوز مشخص نیست


خبر۲۸ مهر ۹۲ – کمبود پنج هزار نیروی بهداشت در وزارت آموزش و پرورش

معاون سابق سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد بزرگترین مشکل این وزارتخانه، کمبود پنج هزار نیروی بهداشت در سطح مدارس کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، کیومرث هاشمی روز سه شنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، افزود: مشکل نیروی انسانی در حوزه بهداشت باید به گونه ای برطرف شود؛ هرچند اقداماتی در این زمینه انجام شده و دو هزار و ۵۰۰ نفر از افراد رشته های مرتبط جذب شده اند.

وی ادامه داد: نیروی تربیت بدنی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شود و اگر سالی ۲۰۰ نفر در این حوزه بازنشسته شوند، ۵۰۰ نفر جذب خواهد شد.

مشاور و مدیرکل دفتر وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در حوزه پیشگیری، سهم ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک و نیم میلیارد تومان بود اما بیشتر از یک میلیارد تومان به ما اختصاص نیافت.امسال با امضای قرارداد با ستاد مبارزه با مواد مخدر، این سهم به هفت میلیارد تومان رسید.

هاشمی گفت: که پس از وزارت کشور در بخش پیشگیری، بیشترین اعتبار در حوزه ورزش و جوانان تا ۲۵۰ میلیارد تومان به این وزارتخانه اختصاص یافت.

وی افزود: در بحث آسیب های اجتماعی، برخی از مشکلات از خانواده ها نشات گرفته است.

مدیرکل دفتر وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: برخی از والدین درگیر اعتیاد هستند ، هنگامی که فرزندان آنها در کلاس درس حاضر می شوند، ذهن آنها درگیر مسائل دیگری است، این درحالی است که همه از او توقع دارند.

هاشمی افزود: در دوران وزارت حاجی بابایی در حوزه تربیت بدنی و سلامت ۱۵هزار نیرو جذب شد که بیش از ۹۰درصد آنها تحصیل کرده هستند.

وی ادامه داد: طرح شنا نیز در ۸۰ درصد مدارس پوشش داده شد و مورد تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت اما در این زمینه کمبود امکانات مورد بحث بود.

هاشمی گفت: پیشنهاد چهارهزار سالن ورزشی در مدارس مطرح شد که هم اکنون دو هزار باب آن در حال ساخت است و ۵۰۰تا ۶۰۰سالن ورزشی ساخته شده است.

 

                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           

خبر ۲۷ مهر – به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود، گفت: به دلیل اینکه پاسخگوی خواسته‌های بعدی نیروهای جدید نیستیم، نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اصغر فانی در نشست دیدار با روسای ادارات سواد آموزی سراسر کشور ضمن اشاره به مشکلات تحمیلی ناشی از اجبار در استخدام نیروی جدید در چند سال اخیر گفت: باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم. با توجه به اینکه زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از ۳۵ سال هنوز آمار بیسوادی اعلام شود، باید طوری تلاش کنیم که بیسوادی هرچه زودتر ریشه کن شود.

وی افزود: باید در زمینه ریشه کنی بیسوادی هدفگذاری کنیم که از چه سنی به آن بپردازیم و در چه سنی به این مسئله توجه ویژه شود. فانی ادامه داد: در بحث سود آموزی اجبار وجود ندارد و این افراد خیلی تحت امر ما نیستند. معمولا این افراد کسانی هستند که سن بالایی دارند و مشغله و کارشان زیاد است و فرصت آزاد برای حضور سر کلاس درس ندارند و همین امر سواد آموزی برای این مجموعه را مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است، افزود: خیلی از این افراد به دلیل عدم تمرین و فراموشی دوباره به مرحله قبل بر می‌گردند، به همین دلیل است که رشته‌ای در دانشگاه تحت این عنوان به وجود آمده است. باید تلاش کنیم از افرادی که تحصیلکرده این رشته هستند و تخصص دارند بهره مند شویم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم، باید این کار را در حد وسعمان هرچه زودتر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم. فانی تاکید کرد: باید ورودی به بی‌سوادی نداشته باشیم. امروز مرتبا در حال تولید کردن بیسواد هستیم. باید معاونت آموزشی ابتدایی تلاش ویژه‌ای کند و در مورد تولید افراد بیسواد اقدام لازم برای انسداد را انجام دهد. امروز در این خصوص ۹۸.۷ درصد تحت را پوشش قرار دادیم و ۱.۳ درصد باقی مانده است.

وی سه دلیل عدم حضور آموزش و پرورش در بعضی مناطق، دلایل فرهنگی که در بعضی مناطق مانع حضور دختران در کلاس درس می‌شود و منبع درآمد بودن کودکان برای خانواده را به عنوان علل تولید بی‌سوادی در کشور ذکر کرد و افزود: در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند. وی تاکید کرد: باید در ارتقای نیروی انسانی موجود تلاش کنیم. ماموریت سواد آموزی نباید طوری باشد که راسا وارد نظام آموزشی شود، بلکه باید مدیریت سواد آموزی را بر عهده بگیرد.

فانی در پایان گفت: امیدوارم در دورانی که در خدمت مردم هستم، بحث سواد آموزی را به جایی درست برسانیم و جشن بیسوادی را واقعا و به تدریج در استان‌های کشور برگزار کنیم. در گام نخست باید آمارها در این زمینه را تثبیت کنیم زیرا هنوز آمار دقیقی از این وضعیت (بیسوادی) در کشور نداریم.

                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           

خبر ۱۶ مهر ۹۲ -وجود ۵۰ هزار معلم مازاد مدارس در کشور ولی کمبود معلم!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۵۰ هزار معلم مازاد در وزارت آموزش و پرورش، گفت: این در حالی است که بسیاری از مدارس کشور به علت رعایت نشدن اصل توازن در توزیع معلمان، با کمبود معلم مواجه هستند.

قاسم احمدی دیروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در نوشهر خواستار به کارگیری متوازن معلمان در همه مناطق کشور شد و گفت: برای رفع مشکل کمبود معلم در بسیاری از مدارس کشور بایستی فکر اساسی کرد.

وی افزود: به عنوان نمونه با بررسی های صورت گرفته در استان تهران حدود ۷۵ درصد از معلمان زن و بقیه مرد هستند، در حالی که حدود ۴۹ درصد از دانش آموزان این منطقه دختر و ۵۱ درصد پسر هستند.

احمدی ادامه داد: براساس کلیات طرح اصلاحیه ماده ۱۷ قانون اساسی، رفع این نقصان از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت در حال پیگیری است که نحوه به کارگیری معلمان باید براساس توازن یعنی نوع جنسیت دانش آموزان، فضا و محرومیت منطقه باشد.

وی بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به نظام آموزشی تاکید کرد.

                                                                                          

 خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده نمایید.

                                                                                           

خبر ۱۵ مهر ماه ۹۲-دانشجویان ورودی سال ۸۸ دانشگاه رجایی و شریعتی جذب آموزش و پرورش می شوند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب استفساریه ای با جذب دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشکده فنی دختران شریعتی تهران موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، بررسی طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار امروز یکشنبه مجلس قرار گرفت.
براساس این تبصره نمایندگان خواستار جذب دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه فنی شهید رجایی و دکتر شریعتی بودند.
سوال این استفساریه این بود که آیا دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ تربیت دبیر شهید رجایی تهران در دانشکده فنی حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش می باشند؟
نظر کمیسیون پاسخ مثبت به این سوال بود که بر اساس آن دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و دانشکده فنی حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش می باشند.
عطاءالله سلطانی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این طرح گفت: در صورت تصویب این استفساریه بار سنگینی روی دوش آموزش و پرورش می آید، افرادی که طبق این طرح باید توسط وزارت آموزش و پرورش جذب شوند تا ۷۰ هزار نفر هستند.
وی با اشاره به مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی در خصوص جذب نیروهای حق التدریسی گفت: پیش از این مجلس وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد تا ظرف دو سال تکلیف همه نیروهای حق التدریسی و نهضت سوادآموزی خود را مشخص کند که از مهلت دو ساله دیگر چیزی باقی نمانده است.
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر نیز در موافقت با این استفساریه گفت: بر اساس این استفساریه دانشجویان رشته های فنی در آموزش و پرورش جذب می شوند.
وی با اشاره به کمبود نیرو در هنرستانها گفت: دانشجویان در رشته های ستاره دار به جای دو سال ۴ سال درس می خوانند و با رتبه های پایین وارد دانشگاه می شوند تا دبیر شوند و در هنرستان ها تدریس کنند.
لاشکی با تاکید بر اینکه بر اساس این طرح تنها ۲۷۲ نفر باید جذب آموزش و پرورش شوند اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی انسانی هنرستان های فنی و حرفه ای امیدواریم همکاران با این طرح موافقت کنند.
پس از آن نماینده دولت در مجلس شورای اسلامی که به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش صحبت می کرد در مخالفت با این طرح گفت: بر اساس قانون تعداد مجوزهای استخدامی به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی باید به تصویب شورای توسعه برسد.
وی ادامه داد: در سال های اخیر مجوزهای لازم برای جذب نیروهای حق التدریسی و نهضت سوادآموزی صادر شده و اعتبارات لازم نیز در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت که تا سال گذشته اقدامات لازم در این مورد صورت گرفت.
نماینده دولت تصریح کرد: در سال ۹۲ اعتبارات جدیدی برای استخدام در آموزش و پرورش دیده نشده بنابراین این استفساریه با قانون اساسی و قانون برنامه پنجم در مغایرت است چون اعتبارات لازم برای استخدام ۲۷۱ فارغ التحصیل دانشکده های فنی در هنرستانها پیش بینی نشده است.
وی تاکید کرد: با تصویب این استفساریه توقعی برای استخدام ایجاد می شود که وزارت آموزش و پرورش امکانات لازم را برای انجام آن ندارد.
در ادامه عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر این که این طرح هیچ مغایرتی با قوانین بالادستی ندارد بر لزوم جذب فارغ التحصیلان دانشکده های رجایی و شریعتی تاکید کرد.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز با اخطار قانون اساسی گفت: در حالی که معلمان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس بلاتکلیف هستند و بیمه ای برای آنها پرد اخت نمی شود لزومی برای تصویب این استفساریه وجود ندارد.
در ادامه احمد توکلی نماینده مردم تهران با اعلام اخطار قانون اساسی گفت: دوستانی که با تصویب این استفساریه می خواهند استخدام شوند با بنده نیز مثل بقیه نمایندگان تماس گرفتند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: این استفساریه با اصل ۷۵ قانون اساسی در مغایرت است چون هزینه برای دولت ایجاد می کند و نباید در حالت تورمی دولت بزرگ شود.
وی ادامه داد: در سال ۷۶ حدود ۱۷ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داشتیم اما امروز ۱۲ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۱۳ هزار معلم داریم، بنا بر این آمار تعداد دانش آموزان کاهش یافته اما تعداد معلمان کاهش نیافته.
وی تاکید کرد: تحمیل هزینه بر دولتی که پول ندارد حقوق کارمندانش را بدهد اشتباه است و با قانون اساسی و قانون برنامه در تناقض است.
در پایان نمایندگان با ۱۶۰ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.
در ادامه پیشنهادی از سوی تعددی از نمایندگان مطرح شد که نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی نیز مشمول این استفساریه شوند.
این پیشنهاد به تصویب نمایندگان نرسید و در پایان جزئیات این طرح نیز با ۱۵۴ رای موافق، ۱۸ رای مخالف، ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نمایندگان حاضر در مجلس به تصویب رسید تا دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال ۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشکده فنی دختران شریعتی تهران جذب آموزش و پرورش شوند.

خبر ۱۴ مهر ۹۲ – تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش

نمایندگان مجلس کلیات طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مصوب کردند.

خبر خوش مجلس برای معلمان حق‌التدریسی
نمایندگان مجلس کلیات طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مصوب کردند.
آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان، کلیات طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با ۱۶۰ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف ۱۵ رأی ممتنع از ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه، کلیات این طرح را مصوب کردند.

در این جلسه قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس به عنوان موافق و عطاء‌الله سلطانی نماینده رزن در مخالفت با کلیات طرح مذکور در صحن علنی سخنرانی کردند.

به گزارش فارس، مجلس هم اکنون وارد بررسی جزئیات این طرح شد که در صورت تصویب نهایی، دانشجویان رشته‌های ستاره‌دار ورودی ۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و دانشکده فنی- حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.

خبر ۱۳ مهر ۹۲ – یک میلیون و ۳۰ هزار معلم باید اصلاح شوند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم عامل اصلی توسعه پایدار هر کشور است، گفت: یک میلیون و ۳۰ هزار معلم و نیروی انسانی آموزش و پرورش نیاز جدی به بهسازی و بازسازی دارد که دانشگاه فرهنگیان بستر مناسبی برای این تحول نیروی انسانی است.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه فرهنگیان، گفت: نیروی انسانی در هر جامعه عامل اصلی توسعه پایدار است و آموزش و پرورش زیرساخت نیروی انسانی هر جامعه را تشکیل می‌دهد و معلم در سازمان آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن و ترکیب این سه جمله این است که معلم عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان بستر مناسبی برای توسعه پایدار این کشور است و این دانشگاه در دو زمینه تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی می‌تواند یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش را متحول کند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز یک میلیون و ۳۰ هزار معلم و نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش نیاز جدی به بهسازی و بازسازی و آموزش ضمن خدمت دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند این رسالت را به خوبی به انجام برساند.
فانی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان با برگزاری اردوهای ضمن خدمت برای معلمان و همچنین تربیت معلم با توجه به گستره سراسری که از طریق پردیس‌های دانشگاهی در کشور دارد، آموزش و پرورش را یاری کند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای بهسازی نیروهای خود در این دانشگاه به توان آموزش عالی امیدوار است، گفت: باید دانشگاه‌ فرهنگیان را به یک برند بین‌المللی تبدیل کنیم.

خبر ۳۰ شهریور ۹۲ -هیچ معلم شرکتی و بلاتکلیف در مدارس نداریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری هیچ معلم شرکتی در مدارس فعالیت نمی کنند، گفت: بر اساس قانون، ادعا دارم یک معلم بلاتکلیف در آموزش و پرورش نداریم.
به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه همایش امر به معروف و نهی از منکر که روز دوشنبه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، درباره هزینه سوخت ۶ میلیونی یک مدرسه که شب گذشته از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و اینکه پیش از این وی عنوان کرده بود هزینه سوخت مدارس کاهش یافته است، گفت: اول آن مدیر مدرسه باید ثابت کند که ۶ میلیون تومان گاز مصرف کرده است و چطور این همه گاز را سوزانده اند. دوم اینکه مگر من قبلا اعلام نکرده بودم که هزینه سوخت مدارس نصف شده است پس چرا این مدیر حرف من را نشنیده و این قبض را پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: به هر حال باید دید مشکل کجاست و چه کسی خطا کرده است.
وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان که پیش از این نورالله حیدری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات آن را عنوان کرده بود نیز گفت: تاکنون چندین بار در این باره توضیح داده ام و اگر دیگر توضیح ندهم بهتر است، البته من پیش از این نیز به مزاح به وی گفته ام که هربار که در این باره مصاحبه کنید، کار را عقب می اندازید.
حاجی بابایی تصریح کرد: اینکه کسی را تغییر دهیم یا نه وزیر باید تعیین کند نه شخص دیگری و حیدری عضو هئیت امنای صندوق است و برخی از ایرادات را نسبت به کارها داشته که البته از سر دلسوزی هم بوده است.
اعتبارات آموزش و پرورش برای ساماندهی مدارس شبانه روزی محدود است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه شبانه روزی در کل کشور گفت: قبول دارم که وضعیت مدارس شبانه روزی مناسب نیست و امکانات کافی ندارند اما وضعیت کنونی در حد وسع ماست.
به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه همایش امر به معروف و نهی از منکر که روز دوشنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا وضعیت مدارس به ویژه خوابگاه های شبانه روزی دانش آموزان مناسب نیست، گفت: درست است و قبول دارم که وضعیت مناسب نیست اما ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه شبانه روزی داریم و ادعا نمی کنیم که همه اینها امکانات کافی دارند کما اینکه هیچ کس در این کشور نمی تواند ادعا کند همه بخش ها و قسمت های مربوط به وی کامل است.
وی ادامه داد: امکانات خوابگاه های شبانه روز در حد اولیه هست ولی به هر حال نمی توانیم امکانات آنها را یکپارچه عوض کنیم. چرا که اینها اعتبار می خواهد و نظام هم دخل و خرج دارد. حاجی بابایی با اشاره به اینکه مدارس شبانه روزی جزو پرخرج ترین مدارس کشور هستند ادامه داد: ما وظیفه داریم که کمال پیگیری را برای رفع مشکلات و برنامه ریزی برای این مدارس داشته باشیم اما وضعیت کنونی در حد وسع ما است و اینکه تمام مدارس را یک جا تغییر دهیم چنین چیزی نیست چرا که اعتبارات محدود ما در بخش های مختلف تقسیم می شود.
وی به بیان اینکه همه جای آموزش و پرورش یکسان و همچون مدارس شبانه روزی هستند، تصریح کرد: کدام وزیر است که دوست نداشته باشد یک شبه دستور دهد تمام امکانات مدارس شبانه روزی عوض شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما این حق نیست که از بین این ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه برگردیم و یک مدرسه با وضعیت نامناسب پیدا کنیم و عکس آن را بیندازیم و بگوییم مدارس شبانه روزی این گونه است. البته من از وضعیت خوابگاه ها و مدارس شبانه روزی دفاع نمی کنم اما این خوابگاه ها از ۳۲ سال پیش تا کنون بدین شکل اداره شده اند.
چندی پیش خبرگزاری مهر در گزارشی به وضعیت چند خوابگاه در استان های مرزی کرمانشاه و تبریز پرداخته بود.
مدارس غیردولتی می توانند دوره پیش دبستانی و کلاس  نهضت برگزار کنند
وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه مراکز آموزش از راه دور تاکنون از محل سرانه مدارس دولتی تامین شده است زیرا برای آموزش از راه دور هیچ ردیف بودجه ای وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در این باره افزود: مردم و فرهنگیان باید بدانند تا امروز هزینه های مراکز آموزش از راه دور، از محل سرانه مدارس دولتی پرداخت شده است.
وی درخصوص حضور دانش آموزان پیش دانشگاهی درمراکز آموزش از راه دور که اثرات فرهنگی جبران ناپذیری داشت، تصریح کرد: با توجه به نگرانی والدین دانش آموزان از تحصیل فرزندانشان در فضایی خارج از مدارس که البته مغایر با سیاست های آموزش وپرورش نیز بود در اساسنامه مراکز آموزش از راه دور بازنگری شد و براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مقرر شد از مهرماه سال جاری، تحصیل دانش آموزان لازم التعلیم فقط در مدرسه و به صورت حضوری انجام  گیرد.

خبر ۲۰ شهریور ۹۲ – نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: تمامی مربیان پیش دبستانی استحدام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله نوروزی صبح سه شنبه در نشست مربیان پرورشی شهرستان افزود: طرح استخدام مربیان پرورشی درمجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان هم رسیده است و به محض تعیین وزیر آموزش وپرورش اعتبار لازم تخصیص می یابد.
وی همچنین خاطرنشان کرد:بیمه مربیان پیش دبستانی هم از ۱۲روز به ۳۰ روز کامل کاری افزایش پیدا کرده است.
وی درحاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار مهر از دریافت موافقت از مسئولان قبلی سازمان تامین اجتماعی درخصوص تاسیس یک شعبه تامین اجتماعی درفاضل آباد جهت رفاه حال مستمری بگیران و افرادتحت پوشش این سازمان در بخش کمالان خبر داد.
وی اظهار داشت: همچنین از مدیرعامل تامین اجتماعی خواسته شد تا اقدامات لازم جهت احداث درمانگاه شبانه روزی در شهرستان علی آبادکتول را در اولویت کارهای خود  قرار دهند.
نوروزی گفت: قول مساعد داده شد تا پس از ابلاغ بودجه درسال جاری این خواسته برای رفاه حال مردم این شهرستان در اولویت قرار داده شود.

خبر ۲۹ تیر ۹۲ – شرایط تحصیلی و جسمانی برای معلم شدن

به گفته شریف‌زاده، در حال حاضر افرادی می‌توانند وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شوند که تمامی شرایط شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را داشته باشند، همچنین علاوه براین شرایط ، داشتن حداقل معدل ۱۵ در دوره تحصیلی متوسطه ( ۳ سال دبیرستان )، دارا بودن قد ۱۵۵ برای خانم‌ها و ۱۶۰ برای آقایان و برخورداری از سلامت جسمی و روانی و همچنین موفقیت در مصاحبه و تایید صلاحیت‌های عمومی پیش بینی شده است.

همچنین افرادی که در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند پس از چهار سال تحصیل، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را که امکان ادامه تحصیل در تمامی دانشگاه‌های داخل و خارج برای آنان فراهم است را دریافت می‌کنند.

 پرداخت ماهانه ۳۷۰ هزارتومان به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

به گزارش ایسنا، دانشجویان این دانشگاه‌ها همزمان با تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و با دریافت حکم کارگزینی از حقوق ماهانه حدودا ۳۷۰ هزار تومان در طول چهار سال تحصیلی برخوردار می‌شوند؛ ضمن آنکه به غیر از دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هیچ دانشگاه دیگری مسئولیت تربیت معلم را برای آموزش و پرورش بر عهده ندارد.

شریف زاده درباره رشته‌هایی که امکان پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها را ندارد، نیز اظهار کرد: وزارت آموزش وپرورش می‌تواند از بین فارغ‌ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها، افرادی را از طریق آزمون استخدامی و پس از مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی در صورت احراز شرایط لازم استخدام کند.

بر این اساس، پذیرفته شدگان نهایی باید حدود ۳۰۰ ساعت آموزش بدو استخدام را در قالب دوره ضمن خدمت سپری کنند تا به عنوان معلم به امر تدریس اشتغال داشته باشند.

گفتنی است، در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته و تربیت دبیر شهید رجائی در ۱۹ رشته برای وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی تربیت می‌کنند. واحدهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در قالب ۶۴ پردیس در سراسر کشور فعال هستند، اما واحد آموزشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تنها در تهران فعال است.

دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از داوطلبان تمامی گروه‌های آموزشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان انگلیسی و رشته‌های فنی وحرفه‌ای دانشجو پذیرش می‌کند، لذا امکان ادامه تحصیل برای تمامی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دوره دبیرستان، در این دانشگاه‌ها فراهم است؛ البته رشته‌های علوم انسانی و ریاضی سهم بیشتری از پذیرش دانشجو را در این دانشگاه‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

معاون هماهنگی آموزش عالی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند جذب معلم در آموزش و پرورش در سالهای گذشته گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای “معلم” جایگاه ویژه‌ای تعریف شد، چرا که انقلاب متاثر از آموزه‌های دینی است، لذا این شغل را ابتدا از آن خدا و سپس متعلق به پیامبران و اولیا خاص آن می‌داند.

وی افزود: اولین اقدامی که در سال ۵۸ برای تربیت معلم انجام گرفت، راه‌اندازی مراکز تربیت معلم به همت شهیدان رجائی و باهنر بود. در این سال افرادی که تمایل به شغل معلمی داشتند پس از اخذ دیپلم در آزمون ورودی مراکز تربیت معلم شرکت می‌کردند و پس از قبولی در آزمون ضمن بررسی صلاحیت‌های عمومی از سوی هسته گزینش در مصاحبه تخصصی نیز شرکت کرده و پس از موفقیت دوره ۲ ساله تربیت معلم را سپری و با اخذ مدرک کاردانی به عنوان معلم به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می‌آمدند.

به گفته شریف زاده، ظرفیت مراکز تربیت معلم در آن زمان به گونه‌ای نبود که همه نیازهای آموزش وپرورش کشور را تأمین کند، اما در بعضی از رشته‌های خاص به ویژه آموزش و پرورش ابتدایی و مربی پرورشی سعی می‌شد تا عمدتا مراکز تربیت معلم، این مسئولیت را عهده دار شوند و مابقی نیازهای آموزش و پرورش از طریق جذب حق‌التدریس، آزمونهای استخدامی و غیره تأمین می‌شدند.

گفتنی است، در دهه ‌۶۰ شیوه دیگری نیز برای تربیت معلم پیش بینی شد، در یکی از این شیوه‌ها دانش‌آموزان سوم راهنمایی که تمایل به حرفه معلمی داشتند در دانشسرای تربیت معلم ثبت نام می‌کردند و پس از موفقیت در آزمون ویژه و تایید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی دوره چهار ساله دانشسرا را سپری کرده و با اخذ مدرک دیپلم به عنوان آموزگار مقطع ابتدایی وارد مدارس می‌شدند.

در شیوه دیگر، دانش آموزان دوم دبیرستان در صورت تمایل در این دانشسرا ثبت نام می‌کردند و پس از تایید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی به مدت ۲ سال در مراکز یاد شده تحصیل و مدرک دیپلم را دریافت و به استخدام آموزش وپرورش در می‌آمدند؛ در تمامی این دوره‌ها به عنوان شاغلان تحصیل در مراکز تربیت معلم و دانشسراها، مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کردند.

به گزارش ایسنا، همچنین در سال‌هایی نیز افراد به محض ورود به مراکز همزمان به استخدام آموزش وپرورش در می‌آمدند و فعالیت دانشسراها پس از مدتی تعطیل و تنها مراکز تربیت معلم در قالب دوره‌های ۲ ساله امکان تأمین نیروی انسانی برای وزارت آموزش و پرورش را آن هم در ۱۴ رشته داشتند.

معاون هماهنگی آموزش عالی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: در دهه ۷۰ با تعطیلی دانشسراهای ۲ ساله و چهار ساله، شیوه دیگری جهت جذب بیشتر افراد به عنوان معلم پیش بینی شد، بدین طریق که در مناطق محروم دانشسرای پیوسته (سه ساله) طراحی و تأسیس شد و دانش آموزان سال دوم دبیرستان پس از ورود به این دانشسراها، طی سه سال پس از موفقیت در آزمون ویژه و تایید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی موفق به اخذ مدرک کاردانی پیوسته دانشسرای سه ساله می‌شدند.


خبر ۵ تیر ماه ۹۲ -  جذبتنها از طریق دانشگاه فرهنگیان

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار داشت: از این پس معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون جذب می‌شود.؛ ضمن اینکه معلمان باید دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای را بگذرانند و معلم باید گواهی‌نامه حرفه‌ای معلمی را دریافت کند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات نظام رتبه‌بندی معلمان از محل مهندسی نیروی انسانی تأمین می‌شود، اظهار داشت: طی سه سال، مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به طور کامل اجرا خواهد شد و افرادی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند همه در رشته تخصصی خود حضور خواهند داشت.

وی به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: نباید حقوق معلمان براساس نظام رتبه‌بندی معلمان از ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه با همان امتیاز کمتر باشد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیگر در آموزش و پرورش حق‌التدریس نداریم، افزود: نباید در آموزش و پرورش نیروهای کارمعین به نام معلم داشته باشیم.

وی به برگزاری آزمون در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پس از اجرای رتبه‌بندی معلمان، دیگر برگزاری آزمون استخدامی به صورت کشوری نخواهیم داشت، به این معنی که مانند دانشگاه‌ها که در هر منطقه برای جذب کادر خود مصاحبه و آزمون برگزار می‌کنند، در آموزش و پرورش نیز به این شکل اقدام می‌شود، البته ممکن است آمار مناطق جمع‌آوری شود و براساس اعلام کلی، در یک روز آزمون‌ها برگزار شود.

خبر ۲۵ خرداد – استخدام ۱۰۰ هزار دانشجو تا پایان سال ۹۶

حمیدرضا حاجی بابایی در ‌آیین افتتاح  ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و در جمع مسئولان، استادان و کارکنان این دانشگاه با بیان این که دانشگاه فرهنگیان، درختی است که نظام آن را کاشته است، گفت: بزرگ ترین رسالت ما امروز حفظ این درخت و اجازه ندادن برای آسیب به آن است.

وی گفت: بزرگی وعظمت دانشگاه به این است که همه از ضابطه‌مند بودن آن و این که ورود به این دانشگاه سخت و قانونمند است، سخن بگویند.

وی تاکید کرد: شرط جذب هیئت علمی در این دانشگاه در هر پست، سمت و موقعیتی طی مدارج و مراحل علمی است.

حاجی بابایی با اشاره به این که حفظ شأن و جایگاه دانشگاه امروز کار مهمی است، خاطرنشان کرد: با لطف خدا، و به همت وکوشش مجموعه نیروهای دلسوز و پرتلاش، طی ۴ سال آینده، تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صدهزار نفر خواهد رسید و به موازات آن، به طور مستمر صد هزار معلم نیز با آن در ارتباط فعال و پویا خواهند بود.

وزیرآموزش وپرورش تصریح کرد: این دانشگاه باید از بهترین استادان و نخبگان علوم تربیتی کشور برای همکاری دعوت کند.

وی با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی تمام عیار و مقبول نظام تعلیم و تربیت است که خروجی آن می تواند تحول عظیمی در آموزش وپرورش ایجاد کند، متذکر شد: اهداف، برنامه ها،  نقش و جایگاه خروجی های این دانشگاه کاملا تعریف و مشخص شده است.

وی در پایان با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان نخستین و تنها دانشگاه هدفمند و تعریف شده کشور است که تولیدات وخروجی های آن به طورمشخص و سریع به بهره وری و مصرف می رسد، خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که استادان ودانشجویان دیگر دانشگاه ها متمایل باشند با علاقه و شور واشتیاق، این دانشگاه را برای تدریس ویا محل تحصیل انتخاب کنند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» از برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: قانونگذار یک قانونی را برای ما قرار داده است که طی دو سال باید آزمونی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این آزمون با توجه به شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده است برای مربیان پیش‌دبستانی‌ است و برخی افراد که فکر می‌کردند در آزمون قبلی به نوعی حق‌شان ضایع شده است به عنوان مثال فکر می‌کردند منابعی در اختیارشان قرار نگرفته بود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در برگزاری آزمون جدید، منابع را به موقع اطلاع‌رسانی کرده و  سعی می‌کنیم همه مطلع باشند تا کسی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه نمی‌گذاریم کسی احساس کند که حقش ضایع شده است، افزود: باید مجوزها‌ را بگیریم، روند و برنامه‌ریزی‌ها را تعریف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان آزمون به خبرنگار فارس گفت: هر چه زودتر باید آزمون را برگزار کنیم اما وقتی زمان می‌گوییم، اگر یک هفته دیر یا زود شود، مسائلی به وجود می‌آید.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در حال حاضر وزارتخانه به دنبال دریافت مجوزها و تعریف برنامه‌هاست.

خبر ۲۳ اردیبهشت ۹۲ -آموزش و پرورش به‌زودی آزمون استخدامی برگزار می‌کند/ اعلام شرایط شرکت‌کننده‌ها

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: هر چه زودتر باید آزمون را برگزار کنیم اما وقتی زمان می‌گوییم، اگر یک هفته دیر یا زود شود، مسائلی به وجود می‌آید.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» از برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: قانونگذار یک قانونی را برای ما قرار داده است که طی دو سال باید آزمونی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این آزمون با توجه به شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده است برای مربیان پیش‌دبستانی‌ است و برخی افراد که فکر می‌کردند در آزمون قبلی به نوعی حق‌شان ضایع شده است به عنوان مثال فکر می‌کردند منابعی در اختیارشان قرار نگرفته بود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در برگزاری آزمون جدید، منابع را به موقع اطلاع‌رسانی کرده و  سعی می‌کنیم همه مطلع باشند تا کسی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه نمی‌گذاریم کسی احساس کند که حقش ضایع شده است، افزود: باید مجوزها‌ را بگیریم، روند و برنامه‌ریزی‌ها را تعریف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان آزمون به خبرنگار فارس گفت: هر چه زودتر باید آزمون را برگزار کنیم اما وقتی زمان می‌گوییم، اگر یک هفته دیر یا زود شود، مسائلی به وجود می‌آید.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در حال حاضر وزارتخانه به دنبال دریافت مجوزها و تعریف برنامه‌هاست.

خبر ۱۶ اردیبهشت ۹۲ -معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از۳۰۰۰ مدرسه تخصصی ورزشی در کشور راه‎اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، عبداللهیان در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان افزود: معلمی بزرگترین مقامی است که در هیچ دانشگاهی بدست نمی‎آید مگر با گچ و تخته و تلاش در کلاس درس؛ اگر معلمی همراه با عشق نباشد نمی‎توان انتظار داشت که مشکلات فرهنگی جامعه مرتفع شود.
وی با بیان اینکه معلم عنصر اصلی قانون سند تحول بنیادین است، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار مدرسه در کشور به فناوری‎های جدید تجهیز شدند.
عبداللهیان تصریح کرد: کلاس‎ها و محیط آموزش باید به جای حافظه‎محور به محیطی پژوهش‎محور و تفکرمحور تبدیل شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید نظام رتبه‎بندی معلمان به سرانجام برسد، اظهار کرد: با اجرایی شدن این نظام نوع نگاه جامعه به جایگاه معلم تغییر خواهد کرد و در حال حاضر این قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در طی مسیر خود است.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در استخدام نیروهای خود درصد بسیاری از فرزندان شاهد و ایثارگر را جذب کرده است.
عبداللهیان تصریح کرد: در همین راستا تعداد مدارس سمپاد را از ۲۰۰ به ۶۰۰ مورد افزایش دادیم.
وی با بیان اینکه اگر بناست ورزش قهرمانی تقویت شود باید این مهم در آموزش و پرورش شکل گیرد، اظهار کرد: در این خصوص ۳۵۰۰ مدرسه تخصصی ورزشی راه‎اندازی شده و۴۰۰۰ سالن ورزشی و ۴۰۰ استخر نیز سال گذشته کلنگ‎زنی شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص مدارس قرآنی گفت: به منظور راه‎اندازی این مدارس، ۵۰۰۰ حافظ قرآن را جذب کرده‎ایم.

خبر ۱۴ اردیبهشت ۹۲ - معلم،باید از اولین روز کار در آموزش و پرورش استخدام شود.

آزمون جذب مربیان پیش دبستانی،نیروهای شرکتی و قراردادی امسال برگزار میشود.

حمیدرضا حاجی بابایی،در حاشیه ی بازدید از مجتمع آموزشی در حال ساخت شهرستان قدس،ضمن اعلام مطلب فوق گفت این اقدام در راستای مصوبه ی مجلس و با منظور کاهش نگرانی این افراد انجام میشود.وی با اشاره به جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش اظهار کرد،اقدامات لازم برای جذب تعدادی از نیروها در سال گذشته انجام شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

معلم،باید از اولین روز کار در آموزش و پرورش استخدام شود.

وزیر آموزش و پرورش،همچنین بر اعتقاد خود مبنی بر استخدام معلمان از همان روز اول کاری در آموزش و پرورش تاکید کرد.

خبر ۹ اردیبهشت ۹۲ – جذب حدود ۴۰ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد حدود ۴۰ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی در سال ۹۱-۹۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین وضعیت شده و جذب آموزش و پرورش شدند.
ˈعلی باقرزادهˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اکنون تنها شمار اندکی از آموزشیاران از نظر استخدامی تعیین تکلیف نشده اند و در هر استان دو یا سه نفر چنین وضعیتی دارند که این افراد شرایط استخدام را نداشته اند.
باقر زاده اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی به پیمانی و رسمی تغییر وضعیت یافته اند.
وی افزود: شماری از این آموزشیاران دارای مدرک کارشناسی بودند و براساس ماده پنجم وضعیت استخدامی آموزش و پرورش، رسمی شدند. همچنین براساس همین ماده آموزشیارانی که دارای مدرک کاردانی بودند به پیمانی تغییر وضعیت یافته اند.
باقرزاده اضافه کرد: افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند متناسب با مدرک تحصیلی، پیمانی و رسمی شدند و مابقی آموزشیاران نهضت سوادآموزی براساس بخش نامه مهر آفرین، پیمانی شدند.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش مهارت های آموزشیاران گفت: دوره های به روز کردن اطلاعات این دسته از آموزشیاران در سطح کشور برگزار می شود و مشکلی به لحاظ تجربه و دانش سواد آموزی در استان های کشور وجود ندارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط آسیه در تاریخ 1392/11/28 و 15:54 دقیقه ارسال شده است

با سلام
بنده فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه دولتی اصفهان می باشم لطفا در صورت استخدام آموزش و پرورش در رابطه با رشته اینجانب را هم آگاه کنید.

این نظر توسط صفري در تاریخ 1392/11/26 و 19:48 دقیقه ارسال شده است

سلام من لیسانس آمار از دانشگاه فردوسي هستم،مسلط به تدريس درس رياضي در كليه مقاطع ابتدايي،راهنمايي ودبيرستان !!!!
اگه آموزش وپرورش استخدامی داشت لطفا به من هم خبر بدین.
ممنون

این نظر توسط پروانه در تاریخ 1392/11/25 و 12:48 دقیقه ارسال شده است

سلام . من فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب دارم لطفا منو از زمان استخدام مطلع کنید . باتشکر

این نظر توسط مريم در تاریخ 1392/11/24 و 18:02 دقیقه ارسال شده است

ليسانس رياضيات و كاربردها هستم لطفا به مت خبر دهيد.

این نظر توسط ابراهیم جنتی آقالطفعلی در تاریخ 1392/11/24 و 17:27 دقیقه ارسال شده است

کارشناس برناه شهری هستم

این نظر توسط کوثر در تاریخ 1392/11/22 و 20:40 دقیقه ارسال شده است

با سلام و خسته نباشید من لیسانس طراحی صفحات وب هستم لطفا منم خبردار کنید. با تشکر

این نظر توسط مریم بهرامیان در تاریخ 1392/11/21 و 22:21 دقیقه ارسال شده است

من لیسانس علوم تربیتی مدیریت برنامهریزی هستم لطفا منم خبردار کنید

این نظر توسط مریم بهرامیان در تاریخ 1392/11/21 و 22:21 دقیقه ارسال شده است

من لیسانس علوم تربیتی مدیریت برنامهریزی هستم لطفا منم خبردار کنید

این نظر توسط سمیه در تاریخ 1392/11/21 و 21:43 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر،من فوق لیسانس جغرافیا برنامه ریزی روستایی از دانشگاه آزاداهستم،لطفا مرا از زمان استخدامی مطلع نمایید با تشکر...

این نظر توسط سمیراسادات در تاریخ 1392/11/21 و 12:54 دقیقه ارسال شده است

سلام من لیسانس علوم قرآنی هستم اگه آموزش وپرورش استخدامی داشت لطفا به من هم خبربدین.ممنون


کد امنیتی رفرش
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ...12 13 صفحه بعد
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 288
  • آی پی دیروز : 237
  • بازدید امروز : 1,459
  • باردید دیروز : 5,638
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7,097
  • بازدید ماه : 107,472
  • بازدید سال : 1,094,608
  • بازدید کلی : 23,180,759
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت