loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 38350 شنبه 27 دی 1393 نظرات (7)

استخدام شرکت نفت سال ۹۳ - صادر شدن مجوز استخدام پذیرفته‌ شدگان وزارت نفت

سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟



خبر 11 آذر 93 -  صادر شدن مجوز استخدام پذیرفته‌ شدگان وزارت نفت

خبر ۶ مهر ۹۳  : وزیر نفت به مجلس احضار شد

 خبر ۶ مهر ۹۳  : تجمع جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت مقابل مجلس

جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت امروز (یکشنبه) مقابل مجلس تجمع کردند.
خبرگزاری‌مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت به همراه هماهنگ کنندگان خود صبح امروز (یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
نماینده تجمع کنندگان در تشریح علت این تجمع گفت: بعد از حدود ۷ ماه از آخرین وعده مسئولان وزارت نفت جهت اعلام نتایج آزمون، نهایتا نتایج دوشنبه شب ۳ شهریور ماه اعلام شد اما به جای اعلام ۲۶۷۶ نفر، تنها ۱۱۲۳ نفر اعلام شدند.
وی ادامه داد: طبق قوانین استخدمامی وزارت نفت، حد نصاب قبولی در مصاحبه تخصصی ۴۰ درصد بوده و حد نصابی هم برای مصاحبه روانشناختی تعیین نشده است اما این وزارتخانه اعلام کرده محور شایستگی ۶۰ درصد در مصاحبه تخصصی محاسبه شده است، لذا از نمایندگان مجلس خواستداریم مدافع حقوق پایمال شده ما باشند

 خبر ۶ مهر ۹۳  : دو نماینده پیگیر اعتراض به آزمون استخدامی شرکت نفت و وزارت کشور می‌شوند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که دو نماینده مجلس شورای اسلامی مسئول پیگیری اعتراض به آزمون استخدامی شرکت نفت و وزارت کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع جمعی از معترضین به آزمون استخدامی شرکت نفت مقابل مجلس، گفت: هزاران جوان تحصیلکرده در مقطع لیسانس و فوق لیسانس امروز جلوی مجلس جمع شد‌ه‌اند. بخشی از اینها در آزمون وزارت نفت قبول شده‌اند و علیرغم اینکه وزیر نفت گفته بود آنها را جذب می‌کند این اتفاق نیفتاد و بخشی هم قبول‌شدگان آزمون وزارت کشور هستند که ابتدا پذیرفته شدند و بعد اخراج شدند.

وی در ادامه از ابوترابی‌فرد خواست برای صیانت از تحصیل‌کردگان کشور نماینده‌ای را در بین تجمع‌کنندگان بفرستد تا مسئول پیگیری وضعیت آنها شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما از دو کمیسیون، دو نفر را می‌فرستیم تا پیگیر اعتراض این افراد باشند.

انتهای پیام

 خبر ۲۴ شهریور ۹۳  : انتقاد شدید نماینده گچساران از شیوه استخدام شرکت نفت گچساران

ایرنا در این نامه که روز یکشنبه منتشر شد آمده است : استخدام بدون اطلاع رسانی عمومی و خارج از مقررات اداری و نادیده گرفتن حقوق اجتماعی جوانان جویای کار در قوانین آزمون و استخدام، غیر قابل توجیه است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در گچساران تصریح کرد: استخدام باید در شرایط عادلانه با آزمون و به دور از هر نوع تبعیض باشد.

در بخشی از این نامه آمده است: با وجود تذکرات مکرر و خواهش های دلسوزانه اینجانب در بحث بکارگیری نیروی انسانی، متاسفانه در یک سال اخیر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به صورت بی ضابطه، و ناعادلانه در قالب طرح دستور کاری، حجمی و… خارج از روال اداری بر اساس روابط شخصی و فامیل گرایی نسبت به جذب نیرو اقدام کرده است.

در چند روز اخیر مطلع شدم که مقرر است اداره حراست شرکت نفت گچساران بدون اطلاع رسانی عمومی و خارج از مقررات اداری نیرو جذب نماید که این امر با نادیده گرفتن بسیاری از ارجاعات جنابعالی، وزیر سابق و دیگر مسوولین وزارت نفت است.

تاجگردون در ادامه نامه آورده است که بدون شک مردم شریف گچساران و باشت تحمل چنین بی عدالتی را نخواهند داشت و این تبعیض برای اینجانب نیز مایه تاسف است زیرا نداشتن شغل برای جوانان حوزه انتخابیه ام درد است.

وی در پایان نامه خطاب به وزیر نفت نوشته است : شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا تمامی نیروهایی که طی یک سال گذشته، خارج از روال اداری به کار گرفته شده اند احصاء و اصلاح شوند و با کلیه متخلفین برخورد قانونی شود، همچنین از جنابعالی تقاضا دارم برای شفاف سازی اذهان عمومی، نسبت به پیگیری موضوع به صورت ویژه اقدام عاجل را مبذول فرمایید.

 خبر ۱۴ شهریور ۹۳  :  وزارت نفت برای حل مشکل بیکاری مصمم است / نفت؛ لوکوموتیو خروج از رکود در کشور است

شانا، بیژن زنگنه در دیدار با دبیرکل و اعضای خانه کارگر که به مناسبت هفته دولت در وزارت نفت برگزار شد، بر عزم وزارت نفت برای ایجاد اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: نفت؛ لوکوموتیو خروج از رکود در کشور است و ما در بخش گازرسانی حرکت بزرگی را شروع کرده و هر روز نیز آن را دنبال می‌کنیم تا به رضایت مردم و ایجاد اشتغال در کشور منجر شود.

وی با  ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری در کشور، گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک را گامی بزرگ در جهت رفاه مردم و تا حدی حل معضل بیکاری عنوان کرد،گفت: فضای عمومی کشور همیشه به نحوی است که ما طرف کارگران هستیم نه سرمایه دار. البته سرمایه دار هم جای خودش را دارد اما جنس ما کارگری است و بنده نیز در تمام عمرم جهادی بوده‌ام.

زنگنه با اشاره به این که طی هشت سال گذشته ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار از بودجه کشور خرج شده اما نتیجه‌ای مطلوب در پی نداشته است، تصریح کرد: عزم وزارت نفت ایجاد اشتغال در کشور است و در این راستا گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک را در دستور کار قرار دادیم.

وزیر نفت با بیان این که بحران بیکاری مشکلات فراوانی را در کشور ایجاد کرده، گفت: بسیاری از مشکلات کشور بعد از تحریمها، بیکاری، آن هم در سطوح تحصیل کردگان است بنابراین از جمله اقداماتی که برای حل این مسائل باید انجام شود بهبود سیاست خارجی و توسعه روابط با دیگر کشور‌هاست.

زنگنه خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نفت در نظر دارد که در سه سال آینده به پنج میلیون و ٢٠٠ هزار خانه جدید گازرسانی کند و با توجه به این که با این اقدام ۲ تا ۳ بخاری برای هر منزل لازم است بنابراین هفت تا هشت میلیون تقاضا برای بخاری و ۱۵ میلیون تقاضا برای وسایل جانبی بوجود می‌آید که این رویه ایجاد اشتغال می کند.

وی بیکاری را منجر به بروز فساد و ناآرامی و التهابات اجتماعی دانست و گفت: این معضلات باعث احساس شرمندگی است؛ لذا باید همگی دست به دست هم داده تا بتوان این مشکل بزرگ کشور را حل کرد.

وزیر نفت با اشاره به این که بسیاری از مطالبات کارگران و تامین اجتماعی محقق شده است ،افزود: دلیل تحقق این امر انتخاب وزیری برای وزارت کار از جنس کارگران است که این رویه حائز اهمیت بوده و فرصتی استثنایی برای جامعه کارگری است.

وی با ابراز ناخرسندی از ظهور اشرافیگری و تردد اتومبیل‌های گرانقیمت چند میلیاردی در خیابان‌های کشور گفت: پول خرید اینگونه اتومبیل‌ها بادآورده و حاصل بدبخت شدن عده‌ای از مردم بوده و صاحبان برخی از آنها رانتخوار و فاسدند که دیگران را نیز به فساد می‌کشانند.

 

 

 خبر ۸ شهریور ۹۳  : تیغ انتقام استیضاح گلوی داوطلبان آزمون نفت را برید!

بعد از اعلام ناگهانی و شبانه نتایج نهایی، شبهات زیادی در ذهن داوطلبان و خانواده ای آنها ایجاد شد. از جمله اینکه قرار قبلی مبنی بر جذب ۲۵۰۰ نفر از داوطلبان به جذب ۱۲۰۰ نفر تغییر یافت که وضعیت ۱۳۰۰ نفر دیگر که از قبولی های آزمون هستند، روشن نشده و فقط عبارت “مردود” در کارنامه آن ها قید شده است.

به گزارش بولتن نیوز، تعداد زیادی از این داوطلبان “مردود” شده با توجه به طولانی شدن اعلام نتایج آزمون، قبلا با مراجعه به ساختمان پنجم وزارت نفت با دردسر های زیاد از نتیجه آزمون خود مطلع شده بودند که در میان پذیرفته شدگان نهایی قرار داشتند ولی الان بدون هیچ گونه توضیحی از سوی مقامات وزارت نفت، باید به عمر و حق تباه شده خویش بنگرند و از سایر مجراهای قانونی برای استیفای حق خویش تلاش نمایند.
در این میان مطلب منتشر شده در صفحه ۶ روزنامه شرق چهارشنبه در نقد عملکرد حجة الاسلام رسایی که متاسفانه فقط برای تقابلات سیاسی و جبران استیضاح وزیر محترم علوم به طبع رسیده است، به صورت خواسته یا ناخواسته سطح علمی داوطلبان آزمون نفت را زیر سوال برده و داوطلبان پذیرفته شده ای را که به دلیل کاهش غیر قانونی ظرفیت در میان مردودین آزمون قرار گرفته اند را مجبور به واکنش ساخته است.
این روزنامه در مطلب خود با بیان اینکه برخی پذیرفته شدگان آزمون دارای معدل های زیر ۱۲ بوده و یا از وابستگان دولت قبلی هستند، اظهار داشت که ترس از اعلام این نکته در صحن علنی توسط وزیر محترم نفت، نماینده سوال کننده از وزیر (حدود دو ماه پیش حجة الاسلام رسایی سوالی درباره چرایی تاخیر نتایج آزمون نفت به هیئت رئیسه مجلس ارائه داد که به صحن علنی ارجاع داده شد) را مجبور به عقب نشینی کرده تا بحرانی مشابه بورسیه ها در مجلس اتفاق نیفتد.
این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که حجة الاسلام رسایی اعلام کرده دلیل پس گرفتن سوال، اعلام نتایج آزمون دقیقا شب قبل از مطرح شدن سوال در صحن علنی بوده و ایشان پیگیر سوال دیگری برای کاهش غیرقانونی ظرفیت و تعیین تکلیف ۱۳۰۰ نفر پذیرفته شده باقیمانده که الان در جمع مردودین قرار گرفته اند، هستند.
متاسفانه رویکرد روزنامه شرق سطح علمی داوطلبان پذیرفته شده آزمون را که اکنون به دلیل کاهش غیر قانونی ظرفیت مردود شده اند و اکثرا فارغ التحصیل دانشگاه های تراز اول کشور با معدل های بالا هستند، معکوس جلوه داده و فقط برای تخریب حجة الاسلام رسایی حاضر شده تیغ انتقام خود را بر گلوی داوطلبان آزمون نفت بنشاند.

خبر ۸ شهریور ۹۳  : ابتکار غیرقانونی وزارت نفت در استخدام

به گزارش «عصر نفت»، تجمع کنندگان با شعارهای، الله اکیر خامنه ای رهبر، لبیک یا خامنه ای، زنگنه زنگنه عدالت عدالت، زنگنه زنگنه صداقت صداقت، زنگنه زنگنه تعهد تعهد، زنگنه زنگنه نخبگان نخبگان، زنگنه زنگنه انتظار انتظار، تحصن تحصن تا اصلاح نتایج، تحصن تحصن تا اعلام نتایج، دیدار با سلحشور حق مسلم ماست و … به تجمع خود ادامه داده اند.

نماینده این گروه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: براساس تعهد شرکت ملی نفت، قرار بود ۲۶۷۶ نفر در این شرکت استخدام شوند اما پس از یک سال معطلی، اعلام کرده اند فقط ۱۱۲۴ نفر به استخدام در می آیند که عین بی قانونی است.

وی افزود: در آزمون شرکت ملی نفت در سال ۱۳۹۲، بیش از ۱۳۰ هزار داوطلب شرکت کرده اند که از این میان ۲۶۷۶ نفر نمره قبولی در ازمون دریافت کرده اند که حذف بیش از نیمی از قوبل شدگان مصداق بی تعهدی است.

وی یکی از خواسته های تجمع کنندگان را تاثیر مصاحبه در گزینش نهایی عنوان کرد و گفت: طبق قانون، تاثیر مصاحبه در گزینش فقط ۴۰ درصد است اما وزیر نفت یک شبه میزان آن را ۶۵ درصد افزایش داد تا تخطی از قانون استخدامی شرکت نفت عینیت کامل پیدا کند.

وی افزود: تاثیر آزمون در پذیرش به صفر رسیده است و مصاحبه نقش اصلی را در پذیرش نهایی را ایفا می کند به طوری که رتبه های برتر استانی از پذیرش جا مانده و فردی با رتبه ۳۰ به استخدام درآمده است. در چنین شرایطی اعمال نفوذ می تواند حق افرادی که باید پس از یکسال به خواسته خود برسند پایمال کند.

گفتنی است وزیر نفت یک روز پیش از حضور در مجلس برای ارائه توضیحاتی در باره تاخیر در اعلام نتایج استخدام شرکت ملی نفت، شبانه اعلام کرد که فهرست پذیرفته شدگان روی سایت این وزارتخانه منتشر شده است تا حمید رسایی سوال خود را پس بگیرد.

خبر ۸ شهریور ۹۳  : دومین تجمع معترضین نسبت به این آزمون در مقابل وزارت نفت

در حالی که بیش از یک سال از برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت می‌گذرد، امروز دومین تجمع معترضین نسبت به این آزمون در مقابل وزارت نفت برگزار شده است.

به گزارش پایگاه ۵۹۸ به نقل از دانا، تعدادی از معترضین به آزمون استخدامی وزارت نفت امروز در مقابل ساختمان این وزارت خانه در خیابان طالقانی تجمع کردند.
بر اساس این گزارش تعداد تجمع کنندگان در حدود ۸۰ نفر است که پلاکارد هایی با عنوان «۲۶۷۶ نفر کجائید» در مقابل وزارت نفت حضور یافته اند.  در اردیبهشت ماه سال گذشته بود که وزارت نفت آزمون استخدامی را برای جذب حدود ۳۰۰۰ نفر برگزار کرد. بر این اساس آزمون استخدامی در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ با حضور حدود ۱۰۰ هزار داوطلب به عنوان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد. این در حالی است که وعده‌های مسوولان برای اعلام نتایج اولیه این آزمون در نیمه دوم اردیبهشت و خرداد ماه عملی نشد تا اینکه در اواسط تیرماه ۱۳۹۲ اعلام و به شرکت کنندگان ابلاغ شد. در عین حال در انجام سایر فرایندهای استخدامی نیز تاخیرهایی وجود داشت تا اینکه در پاییزسال گذشته مصاحبه با پذیرفته شدگان آزمون کتبی انجام شد. با وجود اینکه قرار بود که نتایج نهایی حداکثر تا بهمن ماه سال ۱۳۹۲ اعلام شده و متقاضیان تعیین تکلیف شوند؛ اما هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال و سه ماه از این آزمون، استخدام‌های این آزمون تعیین تکلیف نشده است.این در حالی است که یکی از اعتراض های اصلی تجمع کنندگان در خصوص نحوه برگزاری آرمون است که این آزمون طبق مقررات اولیه درج شده در شرایط آزمون برگزار نشده است. به عنوان مثال در شرایط اولیه سهم مصاحبه ۴۰ در صد اعلام شده است اما با گذشت یک سال از این آزمون سهم مصاحبه در این آزمون استخدامی به ۶۵ درصد رسیده است که بسیاری از پذیرفته شدگان نسبت به این موضوع اعتراض دارند. پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال ۹۳ حدود ۱۰۰ نفر از معترضین در مقابل مجلس شورای اسلامی برای تحقق خواسته هایشان تجمع کردند. خبرهای تکمیلی این تجمع متعاقباً اعلام می شود.

خبر ۴ شهریور ۹۳ – اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران در خصوص نتایج آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲

به دنبال فراخوان شرکت ملی نفت ایران و برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی در سال ۱۳۹۲ به ترتیب مقرر در فرآیند آزمون، به اطلاع می رساند، متعاقب پیگیری و اخذ نظر موافق معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهور، آن دسته از شرکت کنندگان در آزمون که پس از کسب حدنصاب حداقل ۶۵ درصد درهر یک از مصاحبه های تخصصی و شایستگی محور و اعمال ۶۰ درصد ضریب وزنی نمره آزمون کتبی در محاسبه نمره کل داوطلبان حائز بالاترین امتیاز درسقف مجوز ماخوذه گردیده اند برای استخدام در شرکت ملی نفت ایران پذیرفته شده اند.
گرامی جهت اطلاع از نتیجه آزمون استخدامی به آدرس azmoon.nioc.ir مراجعه نمایند.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

جزوه آمادگی برای جلسات مصاحبه استخدامی

خبر ۲۵ مرداد سال ۹۳ – موافقت دولت با استخدام نفتی‌ها/ نتایج آزمون استخدامی اعلام می‌شود

معاون وزیر نفت از موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری برای جذب بخشی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم سلحشور معاون منابع انسانی وزارت نفت درباره آخرین وضعیت اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، گفت: به دنبال درخواست بیژن زنگنه، وزیر نفت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری برای موافقت با استخدام پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، اسامی پذیرفته شدگان به زودی اعلام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات و جلسات انجام گرفته با معاونت انسانی رئیس جمهوری، تصریح کرد: بخشی از تقاضای وزارت نفت مورد تایید این معاونت قرار گرفته و بر این اساس به زودی اسامی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت اعلام می شود.

اخیرا احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار تعیین تکلیف آزمون استخدامی صنعت نفت شده بود.

خبر ۲۱ مرداد ۹۳ – وضعیت جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود

وضعیت جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود وزیر نفت یکی از راهکارهای رونق اقتصادی را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مشکلی که در حال حاضر در خانه های مردم وجود دارد این است که هیچ خانه ای خالی از چند فرد بیکار نیست.

وقتی وزارت نفت را در سال ۸۴ ترک کردم حدود ۸۰ هزار نفر شاغل داشتیم و حالا که تمام پتروشیمی ها و پالایشگاه ها واگذار شده ۱۲۰ هزار نیرو داریم. در حال حاضر بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نیروی مازاد داریم آیا می شود باز هم استخدام کنیم.به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه که بامداد سه‌شنبه در برنامه اقتصادی پایش در شبکه یک سیما سخن می گفت، افزود: هفته ای حداقل ۱۵۰ نفری که به من دسترسی دارند برای استخدام تقاضا دارند. یک آزمون استخدامی در اردیبهشت سال ۹۲ برگزار شد که به حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر نیرو نیاز داشتند ولی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در آزمون شرکت کردند.

مراحلی از کار طی شده و بحث هست تا تعدادی از این شرکت کنندگان در آزمون استخدام شوند. بحث اینجاست که وقتی این تعداد استخدام را انجام دادیم تکلیف میلیون ها نفر دیگر چیست و وقتی مشکل این افراد حل شد بقیه مردم در کشور چه می شوند.وزیر نفت اظهارداشت: هرساله تولید ناخالص و ثروت کشور کم می شود و این به معنای فقیرتر شدن کشور است. اگر بخواهیم رشد اقتصادی داشته باشیم باید به نقطه ای برگردیم چون در حال حاضر رشد منفی داریم یعنی طبیعتا برای رسیدن به نقطه مثبت باید از نقاط قبلی عبور کنیم. رشد اقتصادی منفی به معنای فاجعه و بیکاری است. در این حالت مردم فقیرتر شده و قدرت خریدشان کمتر می شود.این عضو کابینه دولت یازدهم گفت : ما باید بیکاری را حل کرده، از رکود عبور کنیم و تورم را نیز پایین بیاوریم. مهمتر از همه علاوه بر اینکه اقتصاد با محور منطق اداره شود هر روز نیز یک اتفاق زیر و رو کننده و عجیب و غریب در این حوزه نداشته باشیم تا با یک روال منطقی رو به جلو حرکت کنیم. با رعایت منطق در اقتصاد می توانیم به اقتصادمان اعتماد کرده و از این وضعیتی که به طرز بدی به آن دچار شدیم خارج شویم. اگر به سال ۸۹ هم برگردیم اصلا خوب نیست ولی از نظر ریاضی باید به آن میزان تولید برگشت داشته باشیم و پس از آن رو به جلو حرکت کنیم. متاسفانه تولید طی چند سال گذشته همیشه نسبت به سال قبلش کمتر شده و از زمان جنگ هم بدتر بود.چرا در یکسال روزانه یک نفر را تغییر دادم؟وی در پاسخ به سئوال مجتبی قمری وفا سردبیر اقتصادی خبرگزاری مهر که پرسیده بود: آیا می دانید در یکساله اخیر در صنعت نفت به طور متوسط روزانه بیش از یک مدیر تغییر کرده‌اند؟ آیا می دانید صادرات روزانه نفت ایران در خرداد و تیرماه امسال  کاهش پیدا کرده است؟ آیا می دانید به احتمال زیاد، دادگاه لاهه به زودی علیه ایران به دلیل شکایت گازی ترکیه حکم خواهد داد؟ گفت: حالا به فرض اینکه روزی یک مدیر هم تغییر کرده باشد، خب یک گروه از افرادی که صلاحیت نداشته و بدون بلیط سوار اتوبوس شدند را عوض کرده و افراد با صلاحیت را جایگزین کردیم. مگر قرار است وقتی افراد بی سواد و ناتوان که در شلوغی و هرج و مرج جایی را گرفتند تا ابد آنجا بمانند. آنها باید جای خود را به افراد با صلاحیت تحویل دهند. وقتی در مجلس بودم تعهد کردم که نفت توسط نفتی ها اداره شود و همین کار را نیز انجام دادم.زنگنه اظهار داشت: تمامی مدیران نفت از افراد با سابقه و با صلاحیت هستند. همه آنها سالم هستند و سلامت نیز برای من بسیار مهم بود. این افراد سالم، با سابقه، با صلاحیت و مشهور هستند که خوشبختانه با کمک آنها آرامش را در نفت ایجاد کردیم. هر روز یکی از بیرون نفت اتفاقی می آمد و رئیس نفت می شد و بعد تمام دوستانش را دور خودش جمع می کرد این گونه که نمی شود زندگی کرد.وی افزود: وقتی در مجلس بودم تعهد کردم نفتی ها، نفت را اداره خواهند کرد؛ من نمی گویم که با صلاحیت ترین ها را بر سر کار آورده ام چرا که حرف مطلقی است اما مطمئن هستم که آدم های سابقه دار و سالم را بر سر امور قرار داده ام تا آرامش در نفت ایجاد شود.وزیر نفت گفت: متأسفانه در دولت قبلی هر روز یک نفر از خارج می آمد و مدیر یک بخش می شد و پس از مدتی دوستان خود را هم می آورد، اما امروز فردی مدیریت می کند که سابقه دارد نه اینکه یک تعداد گروهبان جای بالاتر از خود بنشینند.وی ادامه داد: کسی باید بیاید که سابقه دارد. به عنوان مثال در نیروی انتظامی یک نفر که سروان است را هیچ وقت در شغل سرتیپی نمی گذارند اما متاسفانه آنها یک سری گروهبان را روی کار گذاشته بودند.

عده ای از بیرون نفت می آمدند و مدیران نفت را تحقیر می کردند که شما چیزی سرتان نمی شود و ما آمده ایم تا یادتان دهیم. این کار خوبی نبود. اگر روزی یک مدیر هم عوض شود مگر اتفاقی می افتد یا اگر صادرات کم شده باشد نباید خوشحال بود.وی تصریح کرد: عده ای غیر نفتی در دولت گذشته وارد نفت شدند که جایگاه شان در وزارت نفت نبوده و در شلوغی وارد وزارت نفت شدند.زنگنه افزود: از همان ابتدا در مجلس عنوان کردم که مدیران غیر نفتی جایی در وزارت نفت ندارند، این درست نیست که یک گروهبان در جایگاه سرهنگی حضور داشته باشد.وجود ۶۰ هزار کارمند اضافی در وزارت نفتزنگنه درباره دلایل اعلام آزمون های استخدامی گرفته شده در سال ۹۲ تبیین کرد: از اینکه تعداد زیادی از جوانان ما با مشکل بیکاری روبرو هستند شرمنده ام و معتقدم که دولت باید با رونق بازار اشتغال، کاری برای آنها انجام دهد؛ چرا که امروز در هیچ خانه ای نیست که چند نفر بیکار نباشند.وزیر نفت با اشاره به تعداد نیروی کار در وزارت نفت بیان کرد: پیش از دولت گذشته و در زمان خروجم از وزارت نفت ۸۰ هزار کارمند داشتیم اما امروز با وجود واگذاری پتروشیمی ها و نیروگاه ها ۱۵۰ هزار کارمند داریم که قطعاً نیمی از آنان نیروی اضافه هستند.به گفته این مقام مسئول در صورتی که نرخ رشد اقتصادی در کشور مثبت شود، به میزان قابل توجهی مشکل اشتغال برطرف خواهد شد اما امروز در وضع بدی قرار داریم که به دلیل تصمیمات متعدد و یک شبه دولت قبلی بر ما تحمیل شده است و نخست باید از آن خارج شویم.وزیر نفت یادآور شد: با وجود اینها، ما درخواست خود را برای جذب تعدادی از افراد یادشده به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ارسال کرده ایم تا پس از تایید آن، استخدام این افراد صورت گیرد به طوری که تا ۱۰ روز آینده وضیعت اینها مشخص می‌شود.

سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

جزوه آمادگی برای جلسات مصاحبه استخدامی

خبر ۲۰ مرداد ۹۳ – نتایج نهایی آزمون استخدامی‌شرکت نفت به زودی اعلام خواهد شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی بند ۱۱ و اصل ۱۷۶ قانون اساسی گفت: مدتی قبل چند نفر از همکاران مجلس به برخی از وزرا به صورت رسمی‌براساس اصول قانون اساسی در خصوص یکی از مصوبات مربوط به شورای عالی امنیت ملی که توسط وزارت ارشاد ابلاغ شده بود تذکری دادند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: با توجه به نقش سران فتنه مثل کروبی، موسوی و خاتمی‌در کودتای ۵ سال قبل شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه مواضع این افراد نباید در رسانه‌ها بازتاب داده شود اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌نامه ای را به رسانه‌ها فرستاد و این رسانه‌های فتنه گر به خاطر چند تذکر نماینده جوسازی بسیاری را داشتند که متأسفانه شورای عالی امنیت ملی و نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌هیچ تذکری را مطرح نکرد.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌نامه دیگری را به رسانه‌ها فرستاده که محتوای آن با نامه قبلی متفاوت است این نامه مربوط به پرونده نفتی بین المللی شده و گفته اند که چون حکم آن قرار است صادر شود پس لازم است که رسانه‌ها هیچ موضوع را عنوان نکرده و تنها به آن چیزی که واحد حقوقی ریاست جمهوری می‌گوید اکتفا کند اما باید گفت که آقای شمخانی حرمت امامزاده را متولی آن مشخص می‌کند، من نمی‌گویم که در این موضوع کسی حرف بزند بلکه می‌گویم هر دو مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و وزارت ارشاد ابلاغ کرده هر دو باید عمل شود هر دو قانون است.
نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: چرا این همه به تذکرات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی‌حمله کرده‌اند، چرا به تذکر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی‌در خصوص عدم بازتاب مواضع سران فتنه در رسانه‌ها حمله شده و پاسخی داده نشد. مجلس باید واحد حقوقی داشته باشد بارها گفته‌ام وقتی به کلیت مجلس حمله می‌کنند واحد حقوقی مثل حقوق ریاست جمهوری مثل جاهای دیگر باید پیگیری قضایی کنند نماینده‌ها خودشان نمی‌توانند، هر دو مصوبه مربوط به شورای عالی امنیت ملی است ولی در مورد یکی سکوت می‌کنند و در مورد یکی دیگر الزام می‌کنند.
رسایی تصریح کرد: یک عده‌ای جلوی درب جمع شده‌اند که مربوط به آزمون شرکت نفت است، وزیر نفت اسامی‌منتخبان را اعلام نمی‌کند، آزمون قانونی و در وقت قانونی انجام شده مصاحبه‌ها در دوره همین وزیر اجرا شده، بنده در رابطه با همین مسئله از وزیر نفت سوال کردم و قرار است این سوال به صحن هم ارجاع شود.
وی افزود: ۴ هزار نفر در کارتابل وزیر نفت در حصر و زندانند، آقایانی که نگران حصرند ۴ هزار نفر را از حصر دربیاورند نه آن دو نفری که در حصرند.


خبر ۶ مرداد ۹۳ : وزارت نفت نباید حتی یک نفر را بدون برنامه استخدام کند

یک مقام مسئول با اعلام اینکه وزارت نفت می تواند با قانونمند کردن فرایند دستورات مطالعه نشده دولت گذشته در زمینه استخدام، مانع از استخدام های غیرضروری شود، اعلام کرد: وزارت نفت این فرایند را قانونمند کرده و به هیچ وجه استخدام بی‌برنامه انجام ندهد.

به گزارش پانا نیوز به نقل از وزارت نفت، محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به استخدام های صنعت نفت گفت: با این که دستورات مطالعه نشده دولت گذشته قابل اجراست، اما به نظرم بهتر است وزارت نفت این فرایند را قانونمند کرده و به هیچ وجه استخدام بی‌برنامه انجام ندهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر این که وزارت نفت نباید حتی یک نفر غیرضرور را برای این صنعت استخدام کند افزود: این نوع استخدام‌ها باعث بزرگ شدن بدنه دولت و در نتیجه تحمیل بار مالی فراوان خواهد بود.

نماینده مردم خمین و محلات ادامه داد: البته دولت آنچه را که مصلحت است انجام می‌دهد و ما ازسیاست دولت در این زمینه حمایت می‌کنیم.

وی درباره سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی هم گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی با اولویت مناطق کمتر برخوردار مورد توجه قرار گیرد.

رضایی انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تکمیلی را خوب دانست و افزود: فراهم شدن بستر سرمایه‌گذاری از سوی وزارت نفت، باعث استقبال سرمایه‌گذاران می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور شفاف نبودن سیاستها را در بخش سرمایه‌گذاری از عوامل سلب اطمینان سرمایه‌گذاران خواند و گفت: ضروری است سیاستهای این بخش شفاف و با ثبات تدوین شود.

نماینده خمین و محلات با بیان این که برنامه فعلی وزارت نفت برای توسعه میدان گازی سازنده و مثبت است، افزود: روستاهای حوزه انتخابیه بنده گازرسانی شده و تعداد محدودی که باقی مانده است گازرسانی می‌شود.

سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

خبر ۶ مرداد ۹۳ :نیروهای استخدامی سال ۹۰ پارس جنوبی به کاریابی نفت معرفی میشوند

اویل نیوز: حدود یک ماه پیش خبری در شبکه خبری اویل نیوز پیرامون تازه ترین شنیده ها درباره انتقال نیروهای جدید الاستخدام پارس جنوبی به دیگر مناطق و شرکتها منتشر شد.
طبق اخباری که خبرنگار اویل نیوز کسب کرده است تعداد قابل توجهی از نیروهای جدیدالاستخدام رشته های مختلف تحصلی این شرکت که در حالتهای مختلف شغلی (رسمی-قراردادی، پیمانی و … ) هستند به زودی به دیگر شرکتها منتقل میشوند.
لازم به توضیح است در سال ۱۳۹۰ و در طرحی بی سابقه اقدامات لازم برای برگزاری آزمون و مصاحبه و جذب ۱۰۰۰ نیروی جدید در شرکت نفت وگاز پارس با پافشاری مسئولان وقت این شرکت انجام شد که حضور بدون برنامه این نیروها که نیمی از آنان از داوطلبان بومی بودند،با انتقادات فراوانی روبرو شد.
گفته می شود بر اساس تصمیم مدیران شرکت ملی نفت انتقال این نیروها به شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی و همچنین شرکتهای استانی در دستورکار قرار گرفته است
در اینرابطه نیز گلایه ای از یک مهندس نفت شاغل در پارس جنوبی به اویل نیوز رسیده است که خلاصه ای از آن بدین شرح است:

در سال ۱۳۹۰ ، شرکت نفت وگاز پارس به عنوان متولی توسعه میدان گازی پارس جنوبی اقدام به جذب تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه صنعت نفت نمود. فارغ التحصیلان صنعت نفت با توجه به شرایط ممتازی تحصیلی و همچنین تعهد خدمت در شرکت ملی نفت، امکان فعالیت در شرکت های مختلف تابعه شرکت نفت در اقصی نقاط کشور را داشتند اما با توجه به نیاز اساسی کشور به توسعه میدان پارس جنوبی و تاکید مقام معظم رهبری و از سوی دیگر وعده وعیدهای مختلف ارائه شده از سوی شرکت نفت و گاز پارس و مدیریت وقت، منطقه ویژه پارس جنوبی را انتخاب نموده و در این شرکت مشغول به فعالیت گردیدند. بدیهی است که انتخاب این شرکت و کار در منطقه پارس جنوبی شرایط سخت آب و هوایی و مشکلات دیگری از قبیل زندگی اقماری و دوری از خانواده را به دنبال داشته است.
اکنون بعد از گذشت ۳ سال و تغییر مدیریت در شرکت نفت و گاز پارس و شرکت ملی نفت، جدول سازمانی شرکت نفت و گاز پارس نسبت به قبل تغییر کرده و در چارت جدید سازمانی تعداد نیروهای متخصص مهندسی نفت به طور چشمگیری کاهش یافته است. لذا قرار است جمع کثیری از متخصصان مهندسی نفت پس از گذشت سه سال و کسب تجربه و تخصص لازم به عنوان نیروهای مازاد به اداره تامین نیروی شرکت ملی نفت معرفی گردند.
مسئله ای که در صورت تحقق بلاتکلیفی، بیکاری و سردرگمی جمع کثیری از نخبگان را به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که فازهای در حال توسعه میدان پارس جنوبی هنوز به بهره برداری نرسیده و پروژه های بسیاری در حال انجام هستند و پیشرفت مطلوبی نداشته اند. لذا با وجود این عقب ماندگی شدید در توسعه میدان، اخراج این تعداد نیروهای متخصص نفتی که جزو فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه صنعت نفت بوده و با درخواست و نیاز شرکت نفت و گاز پارس مشغول به فعالیت شده بودند چه توجیهی دارد؟

خبر ۳۱ تیر ۹۳ – مجلس اعتبار پرداختی استخدامی‌ها را تامین کرد
به گزارش اویل نیوز از فارس، مجلس اعتبار پرداختی استخدامی‌ها را تامین کرده است.
به گزارش اویل نیوز، ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در تذکری دیگر به وزیر کشور بر تسریع در حل مشکلات استخدام ۲۳۰ نفر از فرزندان شاهد و نزدیک به ۵۰۰ نفر دیگر از متقاضیان استخدام که به رغم شرکت در آزمون از سه سال قبل تاکنون تعیین تکلیف نشده اند، تصریح کرد.

اله افتخاری نماینده تهران در تذکری به وزیر نفت پیگیر علت تعیین تکلیف نشدن دعوت شدگان به مصاحبه استخدامی این وزارتخانه شد.

کمال علیپور و سیدهادی حسینی نمایندگان قائمشهر در مجلس در تذکری مشترک به رییس جمهوری خواستار «توضیح درباره علت صدور بخشنامه غیرقانونی راجع به ماده ۱۸۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری» شدند.

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تعیین تکلیف استخدامی‌های استانداری که تمام مراحل آن طی شده است باید به سرعت انجام شود؛ در مکاتباتی که خردادماه با معاون راهبردی رئیس جمهور و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری داشتیم به آنها اعلام کردیم که راه برگشتی در این زمینه وجود ندارد چرا که تمام مراحل استخدامی طی شده و دولت مکلف است بدون اینکه تخلفی را در این زمینه انجام دهد با تامین اعتباری که مجلس کرده هر چه سریع‌تر رویه استخدامی‌ها را تسهیل ببخشد.

خبر ۲۴ تیر ۹۳ -  قبول‌شدگان “آزمون استخدامی شرکت نفت” همچنان بلاتکلیف

با وجود اینکه قرار بود که نتایج نهایی حداکثر تا بهمن ماه سال ۹۲ اعلام شده و متقاضیان تعیین تکلیف شوند؛ اما اکنون با گذشت چند ماه از مهلت تعیین شده همچنین تاکید اخیر معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت مبنی بر انتشار نتایج نهایی در فاصله‌ای نزدیک، هنوز خبری از روشن شدن وضعیت داوطلبان نیست.

بیش از یکسال از برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران که می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور یاد کرد، می‌گذرد و شرکت‌کنندگان در این آزمون هنوز بلاتکلیف مانده و با قول‌های بی‌پایان مسئولان شرکت ملی نفت روزها را همچنان پشت سر می‌گذارند. به طوری که حتی برخی مراحل استخدام و دریافت کد استخدامی را نیز طی کرده اند. این در حالی است که در برخی موارد با وجود اینکه استخدامی هم انجام نشده است اما با اعلام نتایج آزمون ها شرکت کنندگان می دانند که آیا باید منتظر استخدام بمانند یا خیر.

چندی پیش نیز معاون منابع انسانی وزارت نفت تنها به بیان این سخن که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که به زودی نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران را اعلام کنیم، اکتفا کرد.

کریم سلحشور گفت: به زودی تکلیف پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شود.

وی یادآور شد: قبول داریم فرآیند اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون طولانی شده، اما موضوع در حال رسیدگی است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت افزود: شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت خود را در این زمینه انجام و معاونت منابع انسانی وزارت نفت، گزارش های لازم را به وزیر نفت ارائه داده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در اولین فرصت ممکن، نتایج بررسی‌ها را اعلام کرده و به نگرانی پذیرفته شدگان در آزمون خاتمه دهیم.

با این وجود برخی از شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان مراحل ابتدایی آزمون استخدامی شرکت نفت در تماس با باشگاه خبرنگاران از تاخیر و عدم اطلاع رسانی وزارت نفت در این زمینه همچنین بلاتکلیفی خود پس از گذشت مدت زمان  گلایه کرده و خواهان روشن شدن وضعیت خود پس از یکماه ماه انتظار هستند.

این در حالی است که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به خاطر همین موضوع به مجلس فراخوانده شد.

در پی تماس های مکرر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت نفت خبرنگار باشگاه خبرنگاران و درخواست برای پیگیری موضوع از طریق  مسئولان پیگیری کند متاسفانه پاسخی از این طریق حاصل نشد و مجبور شدیم که این امر مهم را از طریق نماینده مجلس شورای اسلامی بررسی کنیم.

سیدمهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: متاسفانه مصاحبه اکثر نیروهای شرکت کننده انجام شده ولی تاکنون امکان استخدام فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: دولت و مسئولان بایستی در تعهداتی که ایجاد می کنند عمل کنند نباید تعهدات خود را زیرپا بگذارند. متاسفانه این موضوع تابحال متوقف شده است.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: بایستی تکلیف ۳۰۰۰ نفری که در آزمون نفت شرکت کرده اند هر چه سریع تر مشخص گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که موضوع استخدام را از طریق نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت پیگیری شود چرا که در این خصوص تذکراتی نیز داده شده است.

وی یادآور شد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید در تعهداتی که به مردم می دهند باید پاسخگو باشند و سرنوشت شرکت کنندگان را مشخص کنند. چرا که مجلس این امر مهم و سرنوشت ساز را در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، آزمون استخدامی نفت در اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد و بعد از آزمون کتبی، مصاحبه های علمی و گزینش های اولیه نیز صورت پذیرفت ولی همچنان قبول شدگان منتظر اعلام نتایج نهایی می باشند.

خبر ۱۹ تیر ۹۳ – وزیر نفت به مجلس فراخوانده شد

هیات رئیسه مجلس از سوال ملی نماینده تهران از وزیر نفت خبر داد و براین اساس بیژن زنگنه باید به زودی برای پاسخگویی به این سئوال در کمیسیون تخصصی مجلس حاضر شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی سوال ملی حمید رسایی نماینده مردم تهران از وزیر نفت درباره علت خودداری از اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد.

خبر ۱۸ تیر ۹۳ – مانع تراشی وزارت نفت در استخدام جوانان تحصیلکرده قابل تامل است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: چگونه است که در دولت اعتدال شما تلاش برای مدارا و رحمت با کفار مشاهده می‌شود ولی در وزارت نفت در استخدام جوانان زحمتکش و تحصیلکرده که تمامی مراحل قانونی استخدام را گذرانده‌اند با بهانه‌های واهی مانع تراشی می‌شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سیدعلی محمد بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور، گفت: براساس  فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با مسئولان نظام به شما متذکر می‌شوم که اعتدال یعنی اسلام از این رو رعایت آن الزامی است.
وی ادامه داد: چگونه است که در دولت اعتدال شما تلاش برای مدارا و رحمت با کفار مشاهده می‌شود ولی در وزارت نفت در استخدام جوانان زحمتکش و تحصیلکرده که تمامی مراحل قانونی استخدام را گذرانده‌اند با بهانه‌های واهی مانع تراشی می‌شود.
بزرگواری افزود: چگونه است که به بهانه وجود چند استثناء با سرنوشت تحصیلی ۳ هزار دانشجوی دکتری توسط وزیر علوم بازی می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری انتصاب برخی سرپرستان برای دانشگاه‌ها اظهار داشت: انتصاب سرپرستان در دانشگاه‌ها که در فتنه ۸۸ نقش داشتند جای تأمل دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به روحانی گفت: نباید به بهانه اعتدال نیروهای مؤمن و متعهد کنار زده و به فراموشی سپرده شوند.

خبر ۱۷ تیر ۹۳ – پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت

نماینده استان کهگیلویه خواستار شد:

پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت

در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز برگزار شد، نماینده استان کهگیلویه خواستار پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت شد.

به گزارش خبرنگار اویل نیوز؛ در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز برگزار شد، نماینده استان کهگیلویه خواستار پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت شد.

وی در ادامه گفت: بایستی تکلیف ۳۰۰۰ نفری که در آزمون نفت شرکت کرده اند هر چه سریع تر مشخص گردد.

بر اساس این گزارش، آزمون استخدامی نفت در اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد و بعد از آزمون کتبی، مصاحبه های علمی و گزینش های اولیه نیز صورت پذیرفت ولی همچنان قبول شدگان منتظر اعلام نتایج نهایی می باشند.


هیئت رئیسه مجلس از سوال ملی نماینده تهران از وزیر نفت خبر داد و بر این اساس بیژن زنگنه با ید به زودی برای پاسخگویی به این سوال در کمیسیون تخصصی مجلس حاضر شود .

به گزارش مهر ، در جلسه علنی چهارشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی سوال ملی حمید رسایی نماینده مردم تهران از وزیر نفت درباه علت خوددرای از اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

لازم به ذکر است بسیاری از متقاضیان استخدام در شرکت نفت که مراحل آزمون را گذارنده اند منتظر شروع کار خود در آن شرکت هستند اما تا کنون از استخدام آن خود داری شده است .


سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

خبر ۱ تیر ۹۳ – پرونده ۴ هزار جوان بلاتکلیف استخدام در شرکت ملی نفت به صحن علنی مجلس کشیده شد

به گزارش نفت نیوز به نقل از سایت  rasaee.ir حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خصوص سئوال روز گذشته خود از زنگنه درباره تعیین تکلیف حدود ۴۰۰۰ نفر از پذیرفته شدگان در آزمون نفت گفت: آقای زنگنه در جلسه پذیرفتند که این آزمون قانونی بوده و شرایط قانونی درباره آن رعایت شده است اما معتقد است که نفت نیازی به این حجم نیرو ندارد.
رسایی گفت: بنده در پاسخ به آقای زنگنه گفتم که اولا این آزمون قانونی و بر اساس ضوابط بوده است اما اگر از نظر شما این کار لازم نبوده بعد از آزمون کتبی و قبل از این که مصاحبه های علمی و گزینش های اولیه صورت بگیرد باید آن را اعلام می کردید نه الان که حدود ۴۰۰۰ را نفر را بلاتکلیف در کارتابل خود نگه داشته اید.
وی افزود: زنگنه همچنین معتقد بود که در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای شاغل در نفت وجود دارند که اگر قرار
باشد بکار گیری شود باید از همان نیروها استفاده کرد که پاسخ به این نکته وی نیز گفته شد که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون همان کسانی هستند که در حال حاضر در بخش های مختلف نفت مشغول به کارند اما بواسطه شرکت های واسطه .
رسایی گفت: در نهایت وزیر نفت پذیرفت که تمام کسانی که در حال حاضر در بخش های مختلف نفت مشغول به کار هستند و در آزمون پذیرفته شده اند به سازمان مدیریت معرفی شوند. اما با این حال برای تعیین تکلیف موارد دیگر نیز پیگیری ها ادامه دارد و فعلا سئوال بنده به صحن ارجاع شد تا تعیین تکلیف قانونی همه موارد صورت بگیرد.



سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

خبر ۲۶ خرداد ۹۳ – دستکاری در نتایج آزمون استخدامی نفت

“عدم نیاز” به هیچ وجه نمی تواند توجیه مناسبی برای جذب نکردن نیروی جدید باشد بلکه بنا به ضرورت سازمانی باید هر سال حداقل ۳ هزار نیروی جدید علاوه بر نیروهای آزمون قبلی استخدام شوند تا طی چند سال آینده سمت های یادشده پر شوند در غیر این صورت بحران کمبود نیروی متخصص طی سالهای آینده دامنگیر شرکت ملی نفت شده و همچون عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید بنزین طی سالهای ۷۶ تا ۸۴ کشور را دچار مشکل خواهد کرد….

به گزارش پانا نیوز به نقل از نفت نیوز، چندین ماه از زمان قانونی اعلام نتایج بزرگ ترین آزمون استخدامی نفت می گذرد ولی وزارت نفت بجای اعلام رسمی نتایج این آزمون، با اطلاعیه و مصاحبه و غیره شرکت کنندگان را در انتظار غیرمتعارف و در اصطلاح بین آسمان و زمین معلق گذاشته است!شائبه دستکاری سیاسی در نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت؛ نفت نیوز: حق الناس است باور نمی کنیم؛ زنگنه دستور شفاف سازی دهد.

از زمان اتمام مهلت قانونی اعلام نتایج آزمون تاکنون هر روز یادداشت ها و تماس های مکرری با مسئولان این پایگاه برقرار می شود ولی ما نیز بخاطر کمک به دست اندکاران صنعت نفت به انتشار حداقل ها بسنده کرده و همچنان منتظر اعلام رسمی نتایج بوده ایم.

متاسفانه تا لحظه ارسال خبر نه تنها نتایج این آزمون منتشر نشد بلکه در اقدامی غیرمتعارف روابط عمومی وزارت نفت برای سومین بار – بعد از وعده معاون منابع انسانی و مصاحبه رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت – طی بیانیه ای تصریح کرد: “اعلام نتایج و انجام تشریفات استخدامی پذیرفته شدگان نهایی در مرحله تصویب نتایج است! ”

مفهوم این جمله این است که اسامی پذیرفته شدگان مشخص شده اند ولی در کارتابل آقای وزیر منتظر امضاء ایشان هستند.

نفت نیوز بدون قضاوت درباره دلایل تاخیر بی سابقه در اعلام نتایج این آزمون ؛ صرفاً چند نکته را متذکر می شود:

بعضی از شرکت کنندگان در این آزمون استخدامی بعد از تاخیرهای مکرر در اعلام نتایج آزمون با ارسال کامنت هایی نگران دستکاری در نتایج این آزمون استخدامی بودند که شاید بخواهند با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید افرادی جایگزین قبول شدگان شوند که رویکرد سیاسی موافق با دولت جدید داشته باشند.

نفت نیوز به حسب حکم شرع مبنی بر پرهیز از سوء ظن به مومن؛ این ادعا را تایید نمی کند ولی با توجه به تاخیر بی سابقه پیش آمده ایجاد این بدگمانی ها را دور از ذهن نمی دانیم و از مسئولان منابع انسانی نفت درخواست می شود در این زمینه شفاف سازی کرده تا خدایی ناخواسته این شبهه در اذهان باقی نماند.

ضمن اینکه اگر خدایی ناخواسته تخلفی صورت بگیرد بعنوان حق الناس بر عهده متخلفان باقی خواهد بود و باید در پیشگاه خدوند متعال پاسخگوی عملکرد خود باشند.

شاید یکی از دلایل تاخیر در اعلام نتایج این آزمون کافی بودن نیروی انسانی موجود در نفت باشد. بر حسب اطلاعاتی که ما از درون سازمان داریم حداقل ۱۰ هزار سمت خالی در شرکت ملی نفت وجود دارد و هر سال نیز بیش از یک هزار نفر بازنشسته می شوند. (سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت بازنشسته شدند.)

بنابراین “عدم نیاز” به هیچ وجه نمی تواند توجیه مناسبی برای جذب نکردن نیروی جدید باشد بلکه بنا به ضرورت سازمانی باید هر سال حداقل ۳ هزار نیروی جدید علاوه بر نیروهای آزمون قبلی استخدام شوند تا طی چند سال آینده سمت های یادشده پر شوند در غیر این صورت بحران کمبود نیروی متخصص طی سالهای آینده دامنگیر شرکت ملی نفت شده و همچون عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید بنزین طی سالهای ۷۶ تا ۸۴ کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

گفتنی است وجود نیروهای پیمانکاری در نفت با سمت های سازمانی ربطی ندارد بلکه این پست ها به گونه ای است که باید افراد بر اساس تخصص و تحصیلات لازم در آنها بکار گرفته شوند ؛ هر چند بر اساس قوانین موجود نیروی های پیمانکاری در صورت داشتن شرایط لازم می تواند بعد از طی مراحل قانونی از این امتیاز بهره مند شوند.

براساس گفته بعضی از شرکت کنندگان هر کدام از آنها برای حضور در رقابت آزمون استخدامی گذشته مبلغ ۱۰ هزار تومان به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز نمودند. با توجه به تعداد بی سابقه شرکت کنندگان در این آزمون؛ مبلغ واریزی قابل توجه بوده است.

در این شرایط در صورتی که وزارت نفت بخواهد بر خلاف تعهدات قبلی هنگام برگزاری آزمون عمل نماید باید شرعاً پول تک تک شرکت کنندگان در آزمون را به آنها عودت دهد در غیر این صورت این مورد نیز بعنوان حق الناس گردن مسئولان باقی خواهد ماند که البته با توجه به پایبندی شخص آقای وزیر به شرع مقدس بعید می دانیم ایشان این مسئله را نادیده بگیرند.

خبر ۲۴ خرداد ۹۳ – نتایج مصاحبه های استخدامی شرکت ملی نفت در مرحله تصویب است

مصاحبه های استخدامی شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۹۲، در موعد مقرر انجام شد و نتایج نهایی در مرحله تصویب است.

به گزارش شانا، داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، مطابق نمرات آزمون و مصاحبه انجام شده در گروه های پردازشی مختلف و سهمیه های مربوطه (اعم از ایثارگران، بومی و سایر داوطلبان) با یکدیگر به رقابت پرداخته و نتایج نهایی استخراج شده است.

بنابر این گزارش هرگونه اعلام نتایج و انجام تشریفات استخدامی پذیرفته شدگان نهایی در مرحله تصویب نتایج است که به محض انجام این مرحله، مراتب از طریق سامانه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر پایه این گزارش، بزرگترین آزمون استخدامی کشور در سه نوبت طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت سال ۹۲ در حوزه های تهران، اهواز، شیراز، بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه، مشهد، ماهشهر و تبریز با حضور ۹۴ هزار و ۹۲۱ داوطلب برگزار شد که از این میان تعداد ۳۵۳۱ نفر (دو برابر ظرفیت) حائزین رتبه های برتر برای انجام مصاحبه دعوت شدند و با آنها مصاحبه شد.

سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

خبر ۱۲ خرداد ۹۳  – دلایل تأخیر در اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نفت

مدیر روابط عمومی نفت پاسخ داد؛
دلایل تأخیر در اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نفت
به گزارش اویل نیوز، محمد ناصری، مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگویی با اشاره به صحبت با متقاضیان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران گفت: این موضوع در رأس کارهای مدیریت منابع انسانی جناب وزیر قرار گرفته است که البته مقداری زمان‌بر خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه واقعیت امر این است که یکی از مشکلات ما در بخش نفت استخدام‌های بی‌قاعده و بی‌ضابطه‌ای بود که تا کنون وجود داشت و همین امر باعث شد که فرآیند ثبت‌نام این افراد این چنین طولانی شود.

ناصری ادامه داد: زمانی که آقای زنگنه وزارت نفت را تحویل دادند ۸۰ هزار نیرو در این بخش وجود داشت، در حالی که این آمار اکنون به ۲۰۰ هزار نفر رسیده است که به هیچ‌وجه از توزیع مناسبی برخوردار نیستند؛ یعنی ما در بخشی با تورم نیرو مواجهیم و در بخشی دیگر نیازمند نیرو. این مسائل باید حل شود.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: در دوره قبل بدون نیازآزمایی واقعی بخش‌ها، اطلاعیه استخدام داده شد که ما اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم تا متوجه شویم جذب نیروها تا چه اندازه‌ واقعی است.

جانمایی دقیق نیروها در شرکت ملی نفت زمان‌بر خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: این کار فرآیندی زمان‌بر است؛ چرا که تعداد افراد زیاد است و همچنین ده‌ها شرکت، منطقه، حوزه و ناحیه داریم که این نیروها باید در آنجا پخش شوند.

ناصری همچنین تاکید کرد: تنها بحث استخدام و جذب این نیروها نیست. نیروی خوب زمانی که در جایی قرار گیرد و استفاده مناسبی از آن نشود، هرز می‌رود و دچار سرخوردگی می‌شود. طبیعتاً این نیرو پس از دو سال دیگر کاربری قبل را نخواهد داشت و نیروی خوبی نخواهد بود که این اتفاق نباید رخ دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: بر اساس مباحث علمی نیز می‌دانیم که زمانی نیروی انسانی در بخشی زیاد شود، کارایی نیرو کاهش می‌یابد و کار نیز درگیر بوروکراسی‌ها و دست به دست شدن‌های نابجا می‌شود که تنها نتیجه آن بالای رفتن هرینه نیروی انسانی و کاهش کیفیت است و بس.

وی به متقاضیان استخدام در شرکت ملی نفت ایران اطمینان داد که این موضوع یکی از دستور کارهای دائمی مدیریت منابع انسانی آقای وزیر قرار گرفته و رها نشده است و انشاالله مرتفع خواهد شد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

خبر 10 خرداد 93 - پناه پذیرفته شدگان آزمون شرکت نفت به رئیس جمهور



استخدام شرکت ملی نفت سال ۹۳ -  کامنت تکان‌ دهنده یک دختر در صفحه ظریف

خانم جوانی که علیرغم پذیرفته شدن نامزدش در آزمون استخدام شرکت نفت، نتوانسته است به کار مشغول شود، به دلیل سختی معیشت، مجبور به متارکه شده و در ‌نهایت از طریق پیام گذاشتن برای ظریف از وی خواسته که درخواستش را به اطلاع رئیس‌جمهور برساند.

سایت تابناک نوشت: در بخشی از پیام این هموطن آمده است:

«سلام آقای ظریف

احساس کردم شاید فقط از طریق فیس‌بوک بتونم با شما حرف بزنم، به همین خاطر برای شما این متن را نوشتم. از شما خواهشی دارم، پیامی دارم برای رئیس‌جمهور محبوبم آقای روحانی؛ همان که آمد تا امیدی دوباره باشد برای نسل ناامید ما. رئیس جمهورم، خواستم برایتان بنویسم و از شما تشکر کنم. با مردی که دوستش می‌دارم پیمان بسته بودیم مبعث امسال روز آغاز زندگی مشترکمان شود ولی دیروز روز جدایی من از همسرم بود. می‌خواستم این جدایی را به شما بگویم. نامزد من از قبول‌شدگان آزمون نفت سال ۹۲ بود، پسری که بدون هیچ حمایت از طرف شخص خاصی، با تلاش خود در این آزمون سنگین موفق شد و …

و اکنون برای ما راهی جز جدایی باقی نماند. اشتباه نکنید. خانواده‌های ما و یا عدم تفاهم دلیل جدایی نبودند. ما عاشق هم بودیم ولی خوب می‌دانیم تشکیل زندگی در این جامعه بی‌رحم فقط با عشق، برای قشر ما امکان‌پذیر نیست. پس با چشمانی که به سختی تلاش می‌کردیم اشک از آن جاری نشود به خانواده‌هایمان اعلام کردیم که می‌خواهیم جدا شویم. می‌دانم که رئیس‌جمهور من مسائل مهم‌تری دارند که باید رسیدگی کنند. فقط سوالی دارم. آقای روحانی حق مسلم من چیست؟»


                                                                                          

 خود را برای آزمون  شرکت نفت آماده کنید

                                                                                           

 

خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۳ – نامه درخواست پیگری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت جهت استخدام بیش از ۲۰۰۰ نفر

نماینده حوزه انتخابیه …
با سلام و احترام
«قَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ حِجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ بِمَنَاسِکِهَا»
برآوردن حاجت مؤمن برتر از هزار حج مقبول با همه آدابش است.
بهمن ماه سال ۹۱ ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت جهت استخدام بیش از ۲۰۰۰ نفر در کد رشته محل های اعلام شده در دفترچه این آزمون، آغاز شد. طبق زمان بندی اعلام شده، آزمون در اردیبهشت سال ۹۲ با شرکت بیش از ۱۲۰ هزار نفر برگزار شد تا بزرگترین آزمون استخدامی تاریخ کشور را لقب بگیرد. طبق زمان بندی اولیه اعلام شده در سایت ثبت نام، قرار بر این بود تا این بار تمامی مراحل اعلام نتایج، مصاحبه، گزینش و … تا پاییز ۹۲ انجام گیرد. نتایج اولیه آزمون با تاخیر در اواسط تیرماه ۹۲ اعلام شد.
حدود ۴۰۰۰ نفر برای ورود به مرحله بعدی (مصاحبه علمی – فنی و ارزیابی روانی) برگزیده شدند.معرفی برای مصاحبه هم با تاخیری یک ماهه در مهر و آبان ۹۲ انجام شد با این عنوان که “معرفی بعد از اخذ مجوزهای قانونی انجام خواهد شد”.
پس از طی این مراحل در ابتدا سایت آزمون، دی ماه را تاریخ اعلام نتایج نهایی مصاحبه های استخدامی ذکر کرد و سپس این تاریخ به نیمه اول بهمن ماه تغییر نمود، ولی این موضوع بدون هیچ توضیحی تا الان کشیده شده و در پیگیری‌های انجام شده از اداره استخدام شرکت ملی نفت ایران گفته شده که تمام این مدت لیست افراد قبول شده روی کارتابل وزیر نفت بوده و اصلا مشخص نیست تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.
پذیرفته شدگان آزمون مذکور افرادی هستند که تنها با توکل بر خداوند متعال و تلاش فراوان موفق شده اند در زمره سه درصد پذیرفته شده آزمون قرار گیرند، این افراد در مدت بیش از یکسال از برگزاری آزمون تحت فشارهای روانی زیادی قرار گرفته با توجه به اینکه تمام پذیرفته شدگان از قشر جوان جامعه میباشند، وضعیت زندگی و ازدواج این افراد نیز به اعلام نتایج این آزمون گره خورده است. لذا از شما تقاضا داریم پیگیری لازم را برای به تاخیر نینداختن بیش از این اعلام نتایج را مبذول فرمایید، تا ضمن پایان دادن به نگرانی های خانواده های داوطلبین، روحیه تلاش را همچنان در قلب تمامی جوانان این سرزمین زنده نگاه دارید. عذرخواهی میکنم به خاطر طولانی شدن این گلایه نامه اما به جرات میگویم که تک تک سطور این نامه درد دل این چهار هزار نفر پذیرفته شده آزمون است. جوانانی که مراحل سخت اولیه را با شایستگی طی کرده اند و در حال حاضر با این وضعیت روبرو شده اند. جوانانی که بیشتر فرصت خدمت و اثبات شایستگی میخواهند تا فرصتی برای امرار معاش و مشغولیت.

بهرحال خداوند ارحم الراحمین است و بنده خود را زمین نمی گذارد،باشد که قفل دولت تدبیر به فضل خدا این قفل را نیز باز کند و فرصت خدمت و برداشتن باری از روی دوش صنعت نفت برای این نیروهای تازه نفس به سهم ایشان فراهم شود، انشالله …
سخن را با حدیثی از مولایمان امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام به پایان میبریم که فرمودند: همانا عهد و پیمانها گردن بندهایی هستند در گردن‌ها تا روز قیامت. کسی که پیوند آنها را نگهدارد ﴿وفای به عهد کند﴾، خداوند او را به مقصود می‌رساند و کسی که آن عهدها را بشکند، خداوند او را به خودش واگذارد.

امید ما بعد از خداوند یکتا به تدبیر شماست.
با تشکر و احترام




                                                                                          

 خود را برای آزمون  شرکت نفت آماده کنید

                                                                                           


استخدام شرکت ملی نفت سال ۹۲+تشریح جزئیات ماموریت‌های کاری وزارت نفت به بانوان


خبر ۷ بهمن ۹۲ – سامانه مشاهده دعوت نامه کارکنان جدید وزارت نفت

خبر ۲۶ آذر ۹۲ – آخرین وضعیت آزمون شرکت ملی نفت ۹۲

قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون کتبی اردیبهشت ماه شرکت ملی نفت که در مصاحبه های استخدامی مهر و آبان جاری حضور یافته اند:

نتایج نهائی مصاحبه های استخدامی ، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد .

                                                                                          

 در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند

                                                                                           


خبر ۱۹ آذر ۹۲ – سهمیه های داوطلبان بومی

پس از کسر جمعاً سی درصد سهمیه منظور شده جهت داوطلبان ایثارگر، برای داوطلبان بومی استانهای ذیل سهمیه های مشروحه اعمال می گردد:
استان خوزستان:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان خوزستان را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
استان بوشهر:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان بوشهر را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.

                                                                                          

 در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند

                                                                                           

۱استان کهگیلویه و بویراحمد:

از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
توضیح: در گروه های شغلی که داوطلبان با مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر با یکدیگر به رقابت می پردازند سهمیه فوق الذکر به میزان ۵۵ درصد اعمال می گردد.
استان ایلام:
۵۰ درصد از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در این استان به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلممتوسطه آنها یکی از شهرهای استان مذکور بوده و استان ایلام را بعنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند
تخصیص می یابد.
مناطق جغرافیایی سرخس و خانگیران:
۵۰ درصد از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در مناطق مذکور به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها شهرستان سرخس بوده و استان خراسان رضوی را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.

خبر ۷ آبان ۹۲ – دریافت فایل معاینات و تایید صلاحیت بدو استخدام – کلیک کنید

خبر ۱۴ مهر ۹۲ – جذب بیش از ٧٠٠ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی صنعت نفت

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از جذب بیش از ٧٠٠ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی صنعت نفت برای این شرکت نفتی در سالجاری خبر داد.

                                                                                          

 خود را برای آزمون  شرکت نفت آماده کنید

                                                                                           

شرکت مناطق نفتخیز جنوب، محمد گذاری با بیان اینکه جذب این تعداد از پذیرفته شدگان از طریق مصاحبه های تخصصی در حال انجام است، گفت: مراحل انجام مصاحبه های تخصصی این افراد از امروز (١٣ مهر) آغاز و تا پانزدهم ماه بعد (آبان) به پایان خواهد رسید.
وی اضافه کرد: پس از انجام مصاحبه، این افراد برای گذراندن دوره های تخصصی و مورد نیاز فعالیت خود معرفی خواهند شد.
پیشتر نیز، نیاز به نیروی انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال ١٣٩٢، ٧٠٠ نفر برآورد شده بود که هم اکنون از طریق آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران تامین شده است. در حال حاضر این شرکت دارای حدود ١۵ هزار نیروی رسمی و حدود ٢٣ هزار نیروی ارکان ثالث است.

خبر ۱۳ مهر ۹۲ – جذب ۲۱۳ نفر در شرکت نفت و گاز غرب

از بین پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، ۲۱۳ نفر جذب مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز غرب می شوند.

صفرعلی رییسی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اشاره به آزمون استخدامی شرکت نفت در سال جاری گفت: این آزمون با رقابت ۱۲۹ هزار داوطلب برگزار شد و در این بین، ۸۳۶۴ نفر در آزمون شهر کرمانشاه شرکت کردند.

وی افزود: آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران در کرمانشاه، در دانشگاه رازی و علوم اجتماعی این شهر برگزار شد و در مجموع ۸۲۰۵ نفر مرد و ۱۵۹ نفر زن در این آزمون شرکت کردند.

رییسی با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی در دوره‌های گذشته بر مبنای رشته تحصیلی برگزار می ‌شد، اما در آزمون امسال گروه شغلی داوطلبان مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: بر همین اساس شرکت ملی نفت ایران با هدف تضمین بیشتر ماندگاری نیروها، آزمون امسال را به صورت گروه های شغلی برگزار کرد تا این امکان برای متقاضیان به وجود آید که از همان ابتدا گروه شغلی و محل اشتغال خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه از برگزاری مصاحبه استخدامی شرکت نفت و گاز غرب در دهه اول مهرماه امسال خبر داد و گفت: مصاحبه استخدامی برای ۴۲۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون در ایلام برگزار می شود که از این تعداد، ۲۱۳ نفر در مناطق عملیاتی نفت و گاز غرب مشغول به کار خواهند شد.

خبر ۲۰مرداد ۹۲- به اطلاع پذیرفته شدگان آزمون کتبی می رساند به حول و قوه الهی مصاحبه های استخدامی از ابتدای مهرماه آغاز می گردد که در این خصوص جزئیات زمان و مکان مصاحبه ها طی هفته پایانی شهریورماه از طریق همین پایگاه اطلاع رسانی خواهد گردید .

 

                                                                                          

 خود را برای آزمون شرکت نفت آماده کنید

                                                                                           

خبر ۲۶ تیر -نتایج اعلام شد

به سایت نفت مراجع کنید

www.azmoon.nico.ir

 

- نتایج آزمون شرکت ملی نفت ۵ شنبه هفته‌جاری اعلام می‌شود

مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نتایج آزمون اخیر این شرکت تا پنج شنبه هفته‌جاری از طریق سایت آزمون اعلام می شود، گفت: علت تاخیر در اعلام نتایج ” طولانی بودن زمان ویرایش اطلاعات” بوده است.

به گزارش پانا نیوز، عباس خنیفر مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون این شرکت پنج شنبه هفته جاری در سایت http://www.azmoon.nioc.ir اعلام می شود، گفت: در این آزمون ۱۰۰ هزار نفر شرکت کرده اند.

وی علت تاخیر در اعلام نتایج طولانی بودن زمان ویرایش اطلاعات اعلام کرد و افزود: نتایج آزمون کتبی به میزان ۲ برابر نیاز استخدامی اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بعد از اعلام نتایج قبول شدگان، ۲ مرحله مصاحبه حضوری در قالب مصاحبه شایستگی و فنی و تخصصی از سوی کارشناسان انجام می شود، اظهار داشت: افرادی که در مرحله اول قبول شده‌اند از آنها پس از ماه مبارک رمضان برای مصاحبه حضوری دعوت خواهد شد.

خنیفر با بیان اینکه کارنامه این آزمون در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: افرادی که به نتایج آزمون اعتراض دارند در بازده زمانی مشخص می توانند اعتراض خود را از طریق سایت اعلام کنند.

خبر ۱۹ تیر ۹۲  – داوطلبان گرامی ضمن عرض پوزش به جهت تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج آزمون استخدامی بدینوسیله به اطلاع می ر ساند نتایج آزمون مذکور پس از اخذ مجوزهای قانونی اطلاع رسانی خواهد گردید!!!

خبر ۱ تیر ۹۲ – به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران می رساند کلیه اطلاع رسانی در خصوص آزمون صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی صورت می پذیرد.

- نتایج آزمون کتبی و اسامی پذیرفته شدگان در اواسط تیر ماه ۹۲ اعلام می گردد.

                                                                                          

 خود را برای آزمون شرکت نفت آماده کنید

                                                                                           

 

خبر ۱۱ خرداد – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از استخدام تعدادی هکر در شرکت ملی نفت ایران به منظور دفاع و مقابله با حمله سایبری خبرداد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: در صدد استخدام تعدادی نیروی انسانی نخبه که توانایی هک کردن سایت های مختلف را دارند هستیم که از توانایی آنها برای سنجش میزان امنیت شبکه اطلاعاتی نفت و مقابله و دفاع در مقابل سایر هکرها استفاده کنیم.

وی گفت: در صورتی که امنیت شبکه تضمین شود، حملات سایبری نمی تواند اختلالی در کار متخصصان و کارکنان ایجاد کند که البته این امر مستلزم دارا بودن سیستم امنیتی قوی و کارا است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا، سازمانی مختص برای مقابله با حملات سایبری و همچنین حراست و حفاظت از اطلاعات و داده های سازمانی خود دارند.

وی تصریح کرد: اطلاعات و داده‌های تولید شده در شرکت ملی نفت ایران نیز باید براساس اولویت بندی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گفتنی است، اخیرا یک گروه هکر تهدید کرده اند که قصد دارند به تاسیسات نفتی و گازی چند کشور جهان از جمله عربستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی  و چند کشور دیگر حمله سایبری کنند که براین اساس در اوایل هفته جاری برخی از تاسیسات نفتی و گازی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت.

همچنین این گزارش اضافه می کند اوایل سال گذشته میلادی نیز شرکت ملی نفتی ایران و برخی از شرکتهای تابعه دچار حمله سایبری شدند که ایران برای پیشگیری از حمله جدید سایبری اقدامات مختلفی را انجام داد.

خبر ۸ خرداد – به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران می رساند کلیه اطلاع رسانی در خصوص آزمون صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی صورت می پذیرد.

۲- نتایج آزمون کتبی و اسامی پذیرفته شدگان در اواخر خرداد ماه ۹۲ اعلام می گردد.

خبر ۶ خرداد ۹۲ -وزیر نفت مجوز جذب ۱۹۲ نفر نیروی انسانی مورد نیاز خود در حوزه ی HSE شرکت ملی نفت ایران را از طریق فارغ االتحصیلان گروه الف دانشگاه نفت صادر کرد.به گزارش روابط عمومی شرکت نفت،این مجوز برای به کار گیری ۱۹۲ نفر در مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد در گروه های شغلی مورد درخواست در برابر سمت های سازمانی مصوب بلاتصدی است.

همچنین در این مجوز،بر رعایت دستورالعمل،ضوابط پذیرش و استخدام نیروی انسانی شایسته و اصلح در صنعت نفت تاکید شده است.

قرار است با هماهنگی و نظارت مستقیم معاونت توسعه ی منابع انسانی و مدیریت و رعایت شرایط،جذب نیروی انسانی از طریق فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت و فراخوان عمومی انجام شود.

خبر۱۰ اردیبهشت ۹۲ – نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت بزودی اعلام می‌شود

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران از تلاش برای اعلام نتایج آزمون استخدامی این شرکت تا چند هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان، این آزمون بزرگترین آزمون استخدامی کشور محسوب می‌شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، عباس خنیفر گفت: پس از برگزاری آزمون کتبی به تعداد دو برابر مجوزهای کسب شده برای استخدام به عنوان قبولی مرحله نخست اعلام نیاز می‌شود و پس از آن با آزمون شفاهی در قالب مصاحبه، شایستگی تعدادی از این افراد جذب می‌شوند.
وی ادامه داد: پس از انجام این مرحله، پذیرفته‌شدگان برای
آزمایش‌های طب صنعتی و گزینش معرفی می‌شوند و استخدام افرادی که این دو مرحله را نیز پشت سر بگذارند، قطعی است و پس از آن برای گذراندن دوره‌های آموزشی اعزام می‌شوند.
آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۵ و ۶ اردیبهشت) برگزار شد که در آن بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در نهایت ۲ هزار و ۶۷۶ نیروی متخصص برای فعالیت در شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت انتخاب می‌شوند که از این تعداد ۶۶۷ نفر سهمیه فرزندان معظم شهدا (۲۵درصد از کل سهمیه)، ۱۳۴ نفر فارغ التحصیلان بورسیه دانشگاه صنعت نفت خواهند بود و هزار و ۸۴۱ نفر از برگزیدگان آزمون اخیر انتخاب می‌شوند.
از میان ۱۲۸ هزار و ۸۷۱ داوطلب آزمون، ۳۱ هزار و ۵۴ نفر در مقطع کاردانی، ۸۷ هزار و ۴۶۴ نفر در مقطع کارشناسی، ۹ هزار و ۸۳۲ نفر داوطلب کارشناسی ارشد، ۴۳۹ نفر دکترای درمانی و ۸۲ نفر دارای دکترای تخصصی و از میان شرکت کنندگان ۶ هزار و ۹۰۱ تن خانم و ۱۲۱ هزار و ۹۷۰ تن آقا هستند.
در این آزمون شرکت‌کنندگان در ۵ رشته شامل اداری، مالی و بازرگانی ( ۱۹ هزار و ۸۰۱ داوطلب)، تعمیرات (۲۶ هزار و ۴۸۸ داوطلب)، تولید (۲۴ هزار و ۳۹۶ داوطلب)، عملیات حفاظتی (۷۰۸ داوطلب) و مهندسی علوم (۵۳ هزار و ۶۷۲ داوطلب) به رقابت پرداختند.
از میان شرکت‌های متقاضی نیروی کار، شرکت ملی حفاری با جذب ۸۳۵ نفر بیشترین سهم استخدامی را به خود اختصاص داده و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با جذب ۷۵۱ داوطلب برگزیده در رتبه دوم جذب نیرو قرار گرفته‌ است.


 خبر ۱ اردیبهشت ۹۲ – توزیع کارت آزمون  نفت  - لینک دریافت کارت

شماره های تماس که در سایت وزرات نفت بود رو قرار می دم اما نمی دونم کدوم شماره دقیقا واسه رفع نقصه!!!

شماره تلفن،نمابر و پست الکترونیکی زیر تنها مربوط به پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران است در صورت نیاز به تماس با سایر ادارات و واحدهای شرکت ملی نفت لطفاً با تلفن ۶۱۶۵۱ تماس حاصل بفرمائید.
آدرس: تهران،خیابان رودسر-شماره ۱۸-ساختمان مرکزی سوم-شرکت ملی نفت ایران-طبقه اول-روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران
تلفن:۸۸۹۰۳۰۶۱
آدرس اینترنتی:www.nioc.ir
پست الکترونیکی:publicrelations@nioc.ir

خبر ۳۱ فروردین ۹۲ -

 
تاریخ شروع مرحله دوم جذب نیرو(مصاحبه) : شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
 
توجه ویژه : 
ارتباط ما با شما تنها از طریق ایمیل EorcAzmoon@gmail.com خواهد بود. لذا در صورت دریافت ایمیل از شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد، از طریق همان ایمیلی که مطلب خود را ارسال نموده‌اید، جواب خود را دریافت خواهید نمود.

لینک نتایج آزمون

 

 خبر ۱۹ فروردین -برنامه زمان‌بندی آزمون جذب نیروی انسانی شرکت پالایش نفت اصفهان

۱٫ توزیع کارت ورود به جلسه آزمون : از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۹ فروردین تا پایان روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۲ از طریق همین سامانه.
۲٫ باجه رفع نقص :روز ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۲، از ساعت ۸ صبح  تا ساعت ۱۳ و از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بعدازظهر در محل دانشگاه اصفهان، ساختمان معاونت آموزشی.
۳٫ شروع فرآیند آزمون : روز ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۸:۳۰ صبح(درب حوزه‌ها راس ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد) در محل دانشگاه اصفهان.(آدرس دقیق محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه ثبت خواهد گردید.)
توجه ویژه : 
در صورت داشتن هر گونه سوال مربوط به آزمون و شرایط و ضوابط آن، از طریق ایمیل EorcAzmoon@gmail.com اقدام نمایید. در این صورت حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد، از طریق همان ایمیلی که مطلب خود را ارسال نموده‌اید، جواب خود را دریافت خواهید نمود.
لینک دریافت کارت:
http://www.eorcazmoon.ir
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط اسماعیل در تاریخ 1393/08/09 و 11:22 دقیقه ارسال شده است

تاریخ آزمون استخدامی فوریتهای پزشکی زاهدان

این نظر توسط خاطره در تاریخ 1393/05/12 و 11:11 دقیقه ارسال شده است

باتشکر از رسیدگی شما
مررررررررررررسسی
پاسخ : ممنون

این نظر توسط مهناز در تاریخ 1393/05/11 و 14:29 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشیدهمه آگی هاتون رو مطالعه میکنم اما هیچکدوم نه به دردمن خورد نه شوهرم اگه پارتی داشتیم نه مدرک نه حتا سن و باقی چیزاها مدنظر نبود ولی بازم تشکر که میزارید حداقل برام سرگرمی میشه نگاهشون کنم-خودتون رو بزارید جای ما فقط وعده-چقدرپول بریزیم به حساب برای ثبتنام های الکی که نه آزمونی شروع میشه نه اگرشروع بشه جوابش میلد- مثل شهرداری اراک تو سال 91 فقط پولمون رو خوردن هیشکیم رسیدگی نکرد ولی دوستمون با پارتی رفت بدون آزمون الانم پول مفت میگیره اوتوقت منوشوهرم باید از9 صبح تا12 شب همدیگرو نبینیم تاگشنه نمونیمشکلک
پاسخ : سلام جوونای این دوره زمونه اکثرا همین مشکل شما رو دارند . تنها چیزی که می تونم بگم اینه که صبر و دعا رو فراموش نکنید. بنده حقیر هم با مشکل شما روبرو هستم 5 سال آزمون می دم ولی به جایی نرسیدم.

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1393/04/24 و 1:10 دقیقه ارسال شده است

به نام خدا
به اون دختر خانوم بگوید که او تنها نیست منم هم مثل شما کارم به جدایی رسید واقعا باید به این دولت تبریک گفت

این نظر توسط مینا در تاریخ 1393/04/23 و 19:01 دقیقه ارسال شده است

ba sala khastam azoton khahesh konam zaman estekhtam vezarat naft ro be man khabar dahid.

این نظر توسط مریم بهرامیان در تاریخ 1392/11/21 و 22:25 دقیقه ارسال شده است

من لیسانس علوم تربیتی مدیریت برنامه ریزی هستم لطفا منم در جریان بزارید


این نظر توسط زینب در تاریخ 1392/03/06 و 22:26 دقیقه ارسال شده است

باسلام لطفاکمکم کنیدبدجورسردرگم شدممن توازمون استخدام استانداری اذربایجان شرقی شرکت کردم ولی نمیدونم دروس تخصصی چی بایدبخونم توشرایطش نوشته بستگی به شغلی که انتخاب میکنید داره منم کارشناس اشتغال وتامین منابع روانتخاب کردم که حوزه خدمتش میراث فرهنگیه شکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 535
  • آی پی دیروز : 237
  • بازدید امروز : 8,472
  • باردید دیروز : 5,638
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14,110
  • بازدید ماه : 114,485
  • بازدید سال : 1,101,621
  • بازدید کلی : 23,187,772
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت