loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 313 یکشنبه 25 بهمن 1394 نظرات (0)

استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سال ۹۴ (خبر جدید)

آموزش فنی و حرفه‌ای اشتغال محور است   

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: رویکرد آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه مهارت آموزی مطابق با نیاز بازار کار و اشتغال محور است.
خبرگزاری فارس: آموزش فنی و حرفه‌ای اشتغال محور است
به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، عبدالنبی سواعدی صبح امروز در دیدار با کارکنان و مدیران بخش دولتی و غیر دولتی شهرستان ماهشهر اظهار کرد: در آموزش فنی و حرفه‌ای به دنبال هم افزایی با دیگر دستگاه‌ها و موسسات آموزشی بوده تا از ظرفیت و پتانسیل دوجانبه برای تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال بهره‌مند شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: با شیوه‌های نوین می‌توان در توانمندسازی نیروی انسانی اثربخش بوده و بسیاری از کارجویان را کارآفرین کرده و وارد بازار کار کرد.
وی تصریح کرد: پس از پیروزی در برجام دروازه ارتباط با خارج باز شده و باید براساس تکنولوژی نو آموزش مهارتی را برنامه‌ریزی و تدوین کرد تا برای فرصت‌های جدید شغلی نیروی انسانی مورد نیاز تربیت شوند.
سواعدی بیان کرد: افق دید مهارتی باید براساس بازار کار جدید تدوین برنامه‌ریزی مهارتی مطابق با تکنولوژی روز طراحی شود.
وی خاطر نشان کرد: بخش دولتی و غیر دولتی در کنار هم و مطابق با نیاز بازار کار حال و آینده برنامه‌ریزی آموزشی داشته و با تربیت نیروی انسانی برای فرصتهای شغلی جدید نیروی کار آماده وجود داشته باشد.


مهارت آموزی شرط موفقیت فارغ‌التحصیلان در بازار کار

خبرگزاری ایسنا : برای مقابله با معضل بیکاری چاره‌ای جز حرکت به سمت مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموختگان نداریم.
به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن عزیزی – مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز – در جریان بازدید از شانزدهمین مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: مهارت‌آموزی و ترویج فرهنگ آن یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است، زیرا برای مقابله جدی و ریشه‌ای با معضل بیکاری و با توجه به این‌که طیف وسیع دانش‌آموختگان از بیکاری رنج می‌برند ناچاریم که مهارت‌آموزی را به عنوان یک اولویت سازمان‌ یافته و نظام‌مند در تمام نظامات آموزشی مدنظر قرار بدهیم و دانشگاه‌ها نیز به رسالت خود در این زمینه عمل کنند.
وی تصریح کرد: اگر نیروی کار آموزش‌های لازم برای ورود به فضای کسب‌وکار را ببیند اهداف اشتغالزایی محقق می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به وجود نیروهای تحصیلکرده و آموزش دیده دانشگاهی گفت: دانش‌آموختگان باید به یک مهارت خاص مجهز شوند تا بتوانند براساس نیاز بازار و به تناسب تخصص خود وارد بازار کار شوند.
عزیزی در ادامه به روند برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و ادامه داد: این دوره از مسابقات در ۲۸ رشته برای جوانان برگزیده زیر ۲۱ سال استان‌های کشور به مدت چهار روز در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه ۱۰ بهمن‌ماه در سالن شهیدان نژادفلاح با پیام وزیر کار آغاز شد و تا تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ادامه می‌یابد.
مدیر اجرایی مسابقات مهارت استان البرز افزود: این مسابقات براساس استاندارد‌های سازمان بین‌المللی مهارت برگزار می‌شود که مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و آخرین مسابقات جهانی مهارت در سال ۲۰۱۵ در برزیل برگزار شد و شانزدهمین دوره از مسابقات سال ۲۰۱۷ در ابوظبی برگزار خواهد شد.
عزیزی تصریح کرد: برگزیدگان این دوره و سال آینده پس از کسب مهارت‌های لازم زیر نظر کارشناسان و مربیان مجرب سازمان به اردوی مسابقات راه یافته و به مسابقات جهانی ۲۰۱۷ امارات متحده عربی اعزام خواهند شد.
به گفته وی امسال رشته فناوری آب (آکوا ترونیک) که یکی از رشته‌های مورد نیاز کشور هست بدون محدودیت جنسیتی برای شرکت به رشته‌های رقابتی مسابقات افزوده شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، ژاله عمرانی – مدیر مسابقات ملی مهارت – نیز در جریان بازدید از شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: ویژگی خاصی که مسابقات امسال داشت تغییر ماهیت کمیته فنی مسابقات بود. سال‌های قبل کمیته فنی از مدیران کل ستادی و مدیران ناظر تشکیل می‌شد ولی امسال از متخصصان و کارشناسان هر رشته استفاده کرده‌ایم که در تمام مدت مسابقات حضور دارند و مسائل مربوط به اجرا، اعتراضات و مشکلات را روزانه بررسی و برطرف می‌کنند.
وی درباره‌ی علل عدم موفقیت تیم اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی مهارت دوره قبل گفت: دلایل مختلفی در این زمینه موثر است، ولی مهم‌ترین مساله تحریم بود که ظرف دو سال اخیر شدید‌تر شده بود متاسفانه هیچ کدام از تجهیزاتی که در رشته‌هایی مثل نقشه‌کشی صنعتی یا طراحی الکترونیک‌ هست را در اختیار نداشتیم.
مدیر مسابقات ملی مهارت ادامه داد: ماشین‌هایی که در مسابقات ۲۰۱۵ استفاده شده بود تماما آخرین مدل بود و ما توانستیم تنها یک هفته قبل از مسابقات کارآموزان خود را به برخی مناطق آزاد و اقلیم کردستان ببریم تا از نزدیک موتور این ماشین‌ها را ببینند.
عمرانی با بیان این‌که هر سال کشور‌ها برای رسیدن به شرایط بهتر در مسابقات تلاش می‌کنند، اظهار کرد: این مساله کار ما را سخت‌تر می‌کند و معتقدم که با وجود همه این محدودیت‌ها باز هم ایران در جایگاه خوبی قرار دارد.
به گفته دبیر اجرایی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت تیم اعزامی ایران در مسابقات ۲۰۱۵ برزیل رتبه ۱۴ را در میانگین امتیازات تیمی کسب کرد و ۱۰ مدال افتخار داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌توان شرایط حضور کارآموزان کشورمان را پیش از برگزاری مسابقات در کشور‌های برگزار‌کننده فراهم کرد؟ افزود: مجوز خروجی که برای کارآموزان ما صادر می‌شود یکبار است و نظام وظیفه تنها یکبار مجوز می‌د‌هد از آن گذشته شرایط گرفتن ویزا هم دشوار است در حالی که کشورهایی مثل امارات این مشکلات را ندارند. به همین دلیل نتوانستیم کارآموزان خود را پیش از برگزاری مسابقات ۲۰۱۵ برزیل به جهت آشنایی با شیوه مسابقات و تجهیزات مورد استفاده اعزام کنیم.
عمرانی در عین حال با بیان این‌که کارآموزان ایرانی در پانزدهمین مسابقات جهانی مهارت قربانی تحریم‌ها شدند ابراز امیدواری کرد: با توجه به بحث برجام و برداشته شدن تحریم‌ها مشکلات، موانع و محدودیت‌های پیش‌روی کارآموزان در مسابقات ابوظبی از میان برداشته شود.
مدیر مسابقات ملی مهارت در خصوص مسابقات جهانی ۲۰۱۹ که به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد، گفت: روسیه به ما قول مساعد داده است که هیچ کدام از موانع سه دوره اخیر را شاهد نباشیم.
وی افزود: شرایطی که کشور ما دارد با شرایط ۷۵ کشور شرکت‌کننده دیگر متفاوت است. تیم ابوظبی اردوهای آماده‌سازی خود را در آمریکا و ایتالیا برگزار کرد، ولی در مسابقات دوره قبل رتبه‌ای کسب نکرد و این امر نشان از بالا‌بودن سطح مهارت‌ها و توانمندی‌های کارآموزان ایرانی علی‌رغم فشارهای متعدد، تحریم‌ها و نبود تجهیزات پیشرفته است.
عمرانی در پایان تصریح کرد: به منظور اعزام کارآموزان کشورمان به مسابقات ۲۰۱۷ ابوظبی مسابقه‌دهندگان ما باید با مدال‌آوران دوره قبل در اردوهای آماده سازی به رقابت با یکدیگر بپردازند که پس از آن برگزیدگان و افراد منتخب به مسابقات راه خواهند یافت.


بهره مندی روستاییان هرمزگانی از بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر

خبرگزاری برنا : سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان گفت : در نیمه نخست سالجاری ۳۰۵ هزار و ۹۸ نفر-ساعت آموزشهای فنی و مهارتی به روستاییان استان هرمزگان ارائه شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سیروس سلطانی نژاد با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی، اظهار داشت: در نه ماهه امسال یک هزار و سیصدو بیست و پنج نفر روستایی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در حرفه ای مورد نیاز فرا گرفته اند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی متخصص و ماهر نقش بسیاری دارد، گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی می‌تواند زمینه ورود جوانان به بازار کار را فراهم کند.
وی عنوان کرد: این آموزش‌ها با توجه به نیاز روستاییان و در دوره های کوتاه مدت و تخصصی به روستاییان ارائه شده است.
سلطانی نژاد بهره‌مندی روستائیان و مناطق دورافتاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برشمرد و گفت: به همین منظور و در راستای اجرایی شدن بند ب ماده ۸ آیین نامه اجرایی ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مکلف به نیاز سنجی جوامع روستایی و عشایری با استفاده از نظرات کارگروه‌های اشتغال استانی شده است.
نیاز سنجی روستایی تا کنون در حدود۷۰ روستا ی استان صورت گرفته است.


توانمندسازی نیروی انسانی اولویت مراکز فنی و حرفه ای است

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در همایش استاندارد تجارت جهانی با رویکرد کارآفرینی و ایجاد اشتغال مجموعه ی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را به عنوان یک سازمان عام المنفعه و پیشگام در عرصه ی مهارت آموزی خواند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، حمیدرضا خانپور توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت افراد خلاق و کارآفرین که بتوانند با ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت شغلی پایدار را به دست آورند را از اولویت های فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای عنوان نمود و افزود: دکترین آموزش فنی و حرفه ای، پاسخگویی، تقاضامحوری، کارآفرینی و اشتغال پایدار جوانان جویای کار است.
وی به تشریح سیاست ها و راهبردهای سازمان در تدوین استانداردهای شغل و شایستگی بر اساس تقاضامحوری و بازارمحوری پرداخت و افزود: تضمین دسترسی به مهارت های وسیع شغلی، تضمین کیفیت آموزش های عملی و کاربردی و تربیت شهروند جهانی ماهر و متخصص با صلاحیت حرفه ای بین المللی امکان پذیر است.
مدیرکل استان تهران ارتقای دانش، نگرش و بینش جوانان و تلفیق علم، فن، هنر و مهارت با رویکرد کارآفرینی را در فراهم نمودن بستر های مناسب اشتغال ضروری خواند و تصریح نمود: باید علم در خدمت مهارت، فن و حرفه باشد و مراکز آموزش عالی نباید مانع کسب و کار جوانان فعال شوند.
خانپور از کلیه شرکت کنندگان در این همایش به عنوان شرکای اجتماعی یاد نمود و خواستار همکاری و نقش آفرینی در تدوین مشاغل جدید شغلی، فراهم نمودن همکاری آموزشی در راستای اشتغال مولد و پایدار جوانان و آشنایی آنان با دنیای واقعی کار شد.
بر اساس این گزارش در پایان این همایش از جمعی از کارآفرینان مهارتی، واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی و فعال در زمینه آموزش با حضور مهرداد بذر پاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تقدیر به عمل آمد.
شایان ذکر است همایش استاندارد تجارت جهانی با رویکرد کارآفرینی و ایجاد اشتغال به همت موسسه آموزشی گفتگوی عصر قلم و آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در مرکز بین المللی همایش های صدا و سیما با حضور جمعی از کارآفرینان، مدیران واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، مدیران و موسسین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای کشور و … برگزار شد.


آموزش‌های مهارت شغلی مجازی می‌شود

خبرگزاری مهر : معاون وزیر کار با تاکید بر لزوم توسعه شبیه‌سازی آموزش‌های مهارت شغلی گفت: ماموریت تربیت نیروی انسانی ماهر بر عهده فنی و حرفه‌ای است.
به گزارش صبحانه، محمدامین سازگارنژاد با توصیف نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شاخص‌های آن در جامعه گفت: جهانی که در آن زندگی می کنیم، آموزش با شاخص های خاصی توصیف می شوند و امروز آموزش‌ها جهانی شده اند و باید با مفاهیم و استانداردهای جهانی اندازه‌گیری و انتقال داده شوند.
معاون وزیر کار اظهارداشت: برای اینکه آموزش های فنی و حرفه ای بسیار گران قیمت است و انتقال مهارت به منابع انسانی بسیار پیچیده و گران بوده و لذا دنیا به سمت تجربه آموزش های شبیه سازی و مجازی برای آموزش های فنی و حرفه ای حرکت نموده است.
سازگارنژاد بیان داشت: بنابراین آموزش های مجازی با راهکارهای صحیح آن بسیار استراتژیک است. نقش دولت در اجرای آموزش های فنی و حرفه ای بسیار مهم است به نحوی که برنامه ریزی این آموزش ها باید با پشتیبانی دولت ها باشد و بخش خصوصی این آموزش ها را اجرا نماید.
وی به نقش آموزش در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای مثل تار و پود یک فرش است که باید با شرکای مختلف به ویژه بخش صنعت اجرا شود. ما باید سیاست گذاری کرده و اجرای آموزش ها را به بخش خصوصی واگذار نماییم.
این مقام مسئول در وزارت کار افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ماموریت دارد که تربیت نیروی انسانی ماهر و کاردان را در اولویت کاری خود قرار دهد؛ بنابراین ضرورت دارد مربیان را بر اساس استانداردهای روز آموزش داده و آموزش ها و فرآیندهای آن را در حد استاندارد اجرا نماییم.
وی تاکید کرد: الگوی توسعه باید به تمام جنبه ها توجه داشته باشد و ما نیز باید در مسیر توسعه همه جانبه و برای سرمایه گذاری که برای هر کاری در حوزه آموزش انجام می دهیم اثربخشی آن را در نظر بگیریم.


آموزش فنی وحرفه‌ای برای ۵۰۰ هزار نفر تا ۴ سال آینده

خبرگزاری فارس : رمضانعلی طالبی، رئیس سازمان بسیج کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای بهره‌وری در آموزش کارگران و شاغلان امضا شد، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه منجر به افزایش انگیزه‌های کار آفرینی و ایجاد اشتغال در کارگران به ویژه کارگران بسیجی خواهد شد.
وی افزود: برای افزایش بهره‌وری و ایجاد تحول، نیازمند تحرکی جدی در آموزش مهارت‌ است که بر این اساس با سازمان فنی و حرفه‌ای وارد مذاکره شدیم.
رئیس سازمان بسیج کارگری با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی کارگران تصریح کرد: اختلالی در زمینه آموزش‌های مهارتی وجود داشت که یک خلأ جدی در واحد تولیدی ایجاد کرده‌‌ است.
وی با اشاره به اینکه سهولت دسترسی به آموز‌ش‌ برای روستاییان و عشایر در دور افتاده‌‌ترین مناطق از محورهای این تفاهم‌نامه بود، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه منجر به آموزش ۵۰۰ هزار نفر در مدت ۴ سال آینده خواهد شد.
طالبی تأکید کرد: علاوه بر بسیجیان خانواده‌ آنان نیز بر اساس نیازسنجی‌ انجام شده تحت پوشش آموزش‌ مهارتی سازمان فنی حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان بسیج کارگری گفت: متأسفانه بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با وجود عدم مهارت شغلی لازم در رشته مرتبط مواجه هستند و این پتانسیل فنی‌ حرفه‌ای باید در اختیار دانش‌‌آموختگان قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم دریافت آموزش‌ مهارتی در کارگاه‌ها در کنار آموز‌ش دانشگاهی توسط دانشجویان تصریح کرد: خلأ آموزش‌ کابردی با این نوع از آموزش‌ها باید پر شود.
این مقام مسئول درباره تأثیر مهارت‌های فنی حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال یک فرد دیپلمه با دریافت مهارت‌های فنی قادر به ایجاد شغل و کسب درآمد به صورت پایدار است، اما در مقابل فارغ‌التحصیلان با مدارج عالی توان و اعتماد به نفس لازم برای کار ندارند.


آموزش دیدگان فنی و حرفه ای در اولویت های استخدامی قرار دارند

خبرگزاری مهر : معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش دیدگان فنی و حرفه ای بدلیل برخورداری از توانایی نهادینه شده در انجام مشاغل، جز الویت های استخدامی در بخش های مختلف هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، آموزش های فنی و حرفه ای مجموعه مهارت هایی هستند که برای توانمندسازی افراد حاضر در این دوره های آموزشی بویژه در بین نسل جوان، ارائه می شوند و چند سالی است که آزمون های سراسری سنجش مهارت با هدف شناسایی افرادتوانمند توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.
در همین راستا پنجمین مرحله این آزمون های سراسری و نیز آزمون های متقاضیان صنعت ساختمان، بخش های صنایع دستی، فرش سال ۹۴ همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار شد که در این مرحله نزدیک به ۱۰ هزار نفر حضور داشتند.
آموزش دیدگان فنی و حرفه ای در الویت های استخدامی
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی صبح شنبه در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت گفت: تجربه نشان داده است که فرد آموزش دیده ای که توانایی انجام کار عملی را داراست بیکار نخواهد ماند زیرا که توانایی انجام شغلی را در خود نهادینه کرده است.
محمدزاده تصریح کرد: افرادی که در این آزمون ها شرکت می کنند، اراده خود را برای کسب شغل به اثبات رسانده اند چون فردی که آموزش های فنی و حرفه ای را کسب کرده، در الویت استخدام بخش خصوصی، تعاونی  و حتی دولتی قرار دارد.
وی ادامه داد: رویکرد امروز مدیران واحد های صنعتی یا غیر صنعتی بکارگیری نیروی ماهر و توانمند در جهت افزایش بهره وری در تولید است زیرا ثابت شده افزایش بهره وری یکی از شاخصه های داشتن نیروی ماهر در یک واحد تولیدی است و بر همین اساس نیروی انسانی هر واحدی مهمترین سرمایه آن محسوب می شود و هر مقدار این سرمایه ماهر و توانمند تر باشد، واحدهای تولیدی و صنعتی پویا در عرصه های بین المللی خواهیم داشت.
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: یکی از ماموریت های معاونت اقتصادی حضور در عرصه های بین المللی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران و نیز تبادل تجربیات و داشته های هر دو طرف است که با توجه به وجود پتانسیل لازم در این خصوص در استان، ارتباطات آموزشی و مهارتی را به عنوان بخشی از این اقدامات اضافه کرد و وارد فاز جدیدی از این نوع ارتباطات شد.
محمدزاده در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با توجه به بحث دیپلماسی مهارت که یکی از دستاوردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای است، حضور اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در سفرهای تیم اقتصادی استان به خصوص کشورهای همسایه امری لازم است.
آزمون سنجش مهارت بصورت الکترونیکی برگزار می شود
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزاری آزمون های سنجش مهارت به صورت الکترونیکی است، گفت: راه اندازی این نوع از آزمون ها امکان برگزاری ادواری را بصوت الکترونیکی فراهم می کند.
محمدرضا سیابانی ادامه داد : دیگر امکان فراهم شده در سازمان برگزاری آزمون های بین المللی و راه اندازی مراکز IBT در کشور و استان است و این آزمون ها مطابق با استانداردهای بین المللی در رشته های مختلف IT و زبان انگلیسی برگزار و برای قبول شدگان مدرک بین المللی صادر خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با غنی سازی بانک سوال ملی در بیش از ۳۵۰ حرفه، برنامه ریزی جهت اجرای آزمون های کتبی و عملی (ترکیبی) به صورت الکترونیکی و به تبع آن کاهش هزینه های برگزاری آزمون های حضوری را در اولویت اقدامات خود دارد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی تصریح کرد: آزمون های ادواری مرحله سوم همزمان با کل کشور در روزهای سوم تا هشتم آبان سالجاری بصورت الکترونیکی در استان برگزار خواهد شد. که ۴۲۷ نفر در ۱۷ حرفه بصورت الکترونیکی و آنلاین حضور خواهند داشت.
سیابانی در پایان خاطر نشان شد: نتایج پنجمین مرحله آزمون های سراسری سنجش مهارت و آزمون های متقاضیان صنعت ساختمان، بخش های صنایع دستی، فرش آذربایجان شرقی نیز ۱۰ روز بعد از از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سایت اداره کل استان به آدرس EATVTO.IR اعلام خواهد شد.
گفتنی است در پنجمین مرحله آزمون های سراسری سنجش مهارت در آذربایجان شرقی که با رویکرد سنجش مهارت افراد شرکت کننده صورت گرفت، متقاضیان در ۳۷۳ حرفه و ۲۱ حوزه امتحانی به رقابت پرداختند. که از این تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نفر آزمون دهنده مرد و چهار هزار و ۱۹۸ نفر آزمون دهنده زن بودند.


آغاز مصاحبه استخدام مربیان آموزش فنی وحرفه‌ای بوشهر

خبرگزاری مهر : بوشهر – مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: مصاحبه استخدامی مربیان حق‌التدریس اداره‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان بوشهر آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالرسول کازرونی با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل مصاحبه استخدامی مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شورای راهبری توسعه مدیریت این سازمان تصویب و مصاحبه استخدامی مربیان حق‌التدریس این سازمان با اولویت مناطق محروم از سوم مرداد ماه همزمان با هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به استناد قانون تبدیل وضعیت به عنوان نخستین استان در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
وی افزود: فرایند مصاحبه تخصصی و گزینش مربیان حق التدریس استان برای تبدیل وضعیت نیز از ۱۱ مردادماه آغاز شده و تا۱۳مردادماه ادامه می‌یابد.
کازرونی اظهار داشت: از تعداد افراد شرکت‌کننده ۶۷ نفر واجد شرایط آزمون، از طریق سازمان سنجش حد نصاب نمره قبولی مرحله کتبی را کسب کرده‌اند که پس از موفقیت در مصاحبه‌های تخصصی و گزینش نهایتا ۵۴ نفر جذب خواهند شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: مربیان حق‌التدریس استان در ۱۵ رشته آموزشی از جمله عمران، کشاورزی، صنایع دستی، جوشکاری، تاسیسات، فناوری اطلاعات، ابزاردقیق، برق، مکانیک، صنایع چوب، خدمات آموزشی، صنایع پوشاک، خودرو، صنایع غذایی و امور مالی و بازرگانی تبدیل وضعیت (حق‌التدریس به پیمانی) می‌شوند.
وی هدف از انجام مصاحبه مذکور را سنجش حضوری شایستگی داوطلبان استخدام از نظر مهارت شغلی و ویژگی‌های شخصیتی نظیر مهارت ارتباطی، علایق، استعداد یادگیری و غیره عنوان کرد


اشتغال کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر فراهم می‌شود

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: کارآموزان آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر که موفق به دریافت گواهینامه پایانی شوند در صورت نیاز نیروی تخصصی در شرکت‌های نفت و گاز به‌کارگیری می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرهای کوچک استان بوشهر با تاکید بر توانمندسازی جوانان اظهار داشت: شرایط خاص استان بوشهر در حوزه صنعت، آموزش‌های مهارتی را به سمت توانمندسازی جوانان در مقوله‌های فنی سوق داده است.
وی از قرار گرفتن آموزش روستائیان در سبد آموزشی این اداره کل خبرداد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی آموزشی برای ارتقاء مهارت دیگر بخش‌ها از جمله روستائیان، زنان و اقشار آسیب‌پذیر و ارائه آموزش‌های نرم و مسائل اجتماعی نیز در سبد آموزشی قرار گرفته است.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با نیروگاه اتمی و وزارت نفت خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در اشتغال زایی برای جوانان بومی استان تاثیر بسزایی دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگی همدلی و تعامل در حوزه آموزش افزود: تجلی آموزش‌های مهارتی جزء با همدلی، همکاری و سخت‌کوشی مربیان به عنوان رکن اصلی در آموزش فنی وحرفه‌ای و دیگر همکاران در بخش‌های مختلف ستادی و مراکز آموزشی میسر نمی‌شود.
وی خواستار تلاش مضاعف برای خدمت رسانی به مردم استان شد و گفت: افتتاح نمایندگی آموزش فنی و حرفه‌ای در نقاط مختلف شهری و روستایی برای ارائه آموزش‌های رایگان مهارتی به جوانان جویای کار و علاقه‌مندان کسب مهارت از برنامه‌های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دوره‌های آموزشی برق، کارآفرینی، صنایع دستی و فن آوری اطلاعات را از جمله برنامه‌های آموزشی نمایندگی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: پذیرش از کارآموزان در حال انجام است و دو رشته لوله کشی صنعتی و جوشکاری نیز در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اشتغال جوانان کارآموز گفت: کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر که موفق به دریافت گواهینامه پایانی شوند در صورت نیاز نیروی تخصصی در شرکت‌های نفت و گاز به‌کارگیری می‌شوند.
کازرونی بیان کرد: در راستای اهداف توسعه‌ای آموزش فنی وحرفه‌ای و همچنین برقراری عدالت آموزشی و بهر‌ه‌مندی همه جوانان استان از امکانات صورت پذیرفته و به منظور توانمندسازی جوانان، دفاتر آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نقاط مختلف راه‌اندازی شده است.


سه طرح اشتغال محور با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور

خبرگزاری مهر : خرم آباد – با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور سه طرح اشتغال محور لرستان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار مهر، با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ظهر چهارشنبه سه طرح اشتغال محور فنی و حرفه استان لرستان به بهره برداری رسید.
سید فخرالدین رحمانی مدیر کل فنی و حرفه ای استان لرستان در حاشیه افتتاح این طرحها در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نمایشگاه دستاوردهای ویژه مهارت های پیشرفته و دانش بنیان اداره کل فنی و حرفه ای لرستان به بهره برداری رسید.
وی عنوان کرد: مرکز سنجش آموزش و نمایشگاه دستاوردهای ویژه کارگاههای دانش بنیان و مهارتهای پیشرفته با هزینه ۳.۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان همچنین با اشاره به افتتاح کارگاه های اشتغال و بازار محور upvc و mdf در مرکز شماره یک شهرستان خرم آباد بیان داشت: برای بهره برداری از کارگاه اشتغال محور upvc  بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
رحمانی تعداد اشتغال ایجاد شده در این بخش را ۱۸ مورد عنوان کرد و گفت: همچنین برای کارگاه اشتغال محور mdf نیز ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.
وی بیان داشت: در این کارگاه اشتغال محور نیز ۲۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.


استخدام ۴۷۸۶ مربی حق‌التدریس در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای

خبرگزاری فارس : حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه راهبرد اصلی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی است، اظهار داشت: با حضور واحدهای تولیدی، صنعتی  و حامیانی که از بخش خصوصی یاری کردند، زمینه تعامل بیشتر با بخش خصوصی فراهم شده است.
وی با  اشاره به اینکه دیپلماسی مهارت مسئله مهمی است که می‌تواند در تعامل با سایر کشورها اثر بخش باشد، افزود: توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، شناسایی مشاغل نو بر اساس تقاضا محوری جامعه ما اعتقاد داریم، با شناسایی مشاغل جدید و تدوین و به روز رسانی استانداردهای جدید به سمت تقاضا محوری پیش رویم.
خانپور با بیان اینکه تعداد زیادی از مشاغل وجود دارد که در سایه توجه و شناسایی می‌تواند زمینه ساز اشتغال پایدار باشد، تصریح کرد: باید بتوانیم زمینه اشتغال به کار را خارج از مرزها فراهم کنیم؛ یکی از بحث‌های ما فرستادن نیرو به کشورهای نیازمند به نیروی انسانی ماهر و متخصص است.
مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان تهران تأکید کرد: در حال شناسایی مشاغل جدید در سراسر دنیا هستیم که پس از بومی سازی و ایجاد استانداردهای لازم تدوین می‌شود و پس از تدوین برنامه درسی در سایت بارگذاری و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ شغل بوده است که اکنون به بیش از ۶هزار شغل و شایستگی رسیده است.
خانپور گفت: ۲۰ رشته در زمینه مراقب و زیبایی شناسایی شده است، ۱۶مورد در زمینه گیاهان دارویی حرفه مختلف شناسایی و بار گذاری شده است؛ در زمینه مدیریت کارشناسی، کارآفرینی، کسب و کار و مشاغل جدید و زمینه‌های مختلف کشاورزی شناسایی و در سایت آموزش فنی و حرفه ای استان شناسایی شده است که متقاضیان می‌توانند در این زمینه اظهار نظرهای خود را اعلام کنند؛ در این زمینه باید مشاغل جدید دنیا را برای ایجاد فضای جدید کسب و کار بومی‌سازی کنیم.
وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه هدف‌گذاری برای ارائه آموزش مهارتی در سال ۹۴ چه میزان است، گفت: محور کار ما برای ۴۰۰ هزار نفر سنجش مهارت، ارزیابی و صلاحیت حرفه‌ای است؛ در استان تهران برنامه داریم که به صورت فصلی ۱۰۰ هزار نفر را سنجش مهارت کنیم که این رقم تا پایان سال به ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید؛ صلاحیت حرفه ای آنها را بررسی و چه آن دسته از افرادی که تحت آموزش آموزشگاه‌ها، استاد شاگردی، چه آن دسته از افرادی که نیمه آموزش دیده و یا برای تحصیلات تکمیلی به آموزشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، امکان ارائه مهارت‌های لازم وجود دارد.
استخدام مربیان حق‌التدریس در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای/ توسعه مشاغل خانگی
خانپور درباره آزمون استخدامی مربیان فنی و حرفه‌ای، گفت: تعداد زیادی از مربیان حق التدریس در آزمون سال گذشته شرکت و موفق به استخدام شدند؛ امسال نیز آزمون از سوی سازمان سنجش برگزار و در چند روز آینده جواب آزمون اعلام و افراد به مرحله سنجش وارد و ۴ هزار و ۷۸۶ نفری که تعهد داریم، عملیاتی می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی هم در تربیت نیروی انسانی ماهر و هم در سلامت جامعه با ایجاد زمینه اشتغال می‌تواند راهگشا باشد، بنابراین دولت و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.
وی، شناسایی مشاغل خانگی و توسعه آن و همچنین شناسایی مشاغل جدید را از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود:‌ استان تهران به عنوان قطب مهارت‌آموزی در کشور باید در زمینه شناسایی مشاغل جدید پیش‌گام باشد.


اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام فنی حرفه‌ای تا چند روز آینده

مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از اعلام اسامی مربیان حق‌التدریس پذیرفته‌شده در آزمون استخدام سازمان فنی حرفه‌ای در روزهای آینده خبر داد و آمادگی سازمان متبوع خود را برای شناسایی و بومی‌سازی مشاغل جدید اعلام کرد.
حمیدرضا خام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ آخرین اخبار از استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: سال گذشته یک مرحله از آزمون را در تهران برگزار کردیم و تعداد زیادی از مربیان حق‌التدریس را که لیاقت و شایستگی کامل برای کار در مراکز دولتی را داشتند به استخدام در آوردیم.
وی ادامه داد: امسال هم این آزمون برگزار شد که متولی آن سازمان سنجش بود و تا چند روز آینده اسامی قبول شدگان این آزمون اعلام شده و مربیان پذیرفته شده وارد مرحله‌ی گزینش خواهند شد تا بدین طریق ۴۷۸۶ نفری که در کل کشور تعهد کرده بودیم انتخاب شوند.
به گفته خانپور مربیانی که تا پایان شهریورماه ۱۳۹۱ با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری داشتند و کارآموز معرفی کرده باشند و در آزمون استخدامی پذیرفته شده باشند به استخدام پیمانی مراکز دولتی در می‌آیند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه از شناسایی و بومی‌سازی مشاغل جدید دنیا با همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی خبر داد.
وی گفت: در حال حاضر مشغول تدوین استاندارد‌های این مشاغل هستیم که پس از تصویب در طرح و برنامه درسی در سایت سازمان بارگذاری می‌شود.
افزایش مشاغل شناسایی شده از ۴۵۰۰ شغل به ۶۰۰۰ شغل
خانپور از افزایش تعداد مشاغل از ۴۵۰۰ شغل به بیش از ۶۰۰۰ شغل و شایستگی خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ رشته شغل در حوزه مراقبت و زیبایی و حرفه‌های مختلفی را در حوزه گیاهان دارویی شناسایی و اضافه کرده‌ایم که این مشاغل در سایت سازمان بارگذاری شده است همچنین براساس تقاضای واحد‌های صنعتی مشاغل مورد نیاز در حوزه‌های مدیریت، کارآفرینی، کسب و کار، کافی‌شاپ و شناسایی مشاغل جدید در حوزه‌های خدمات، صنعت و کشاورزی را بارگذاری کرده‌ایم.
اعلام آمادگی برای بومی‌سازی مشاغل جدید دنیا
وی در پایان گفت: ‌آن دسته از پژوهشگران ایرانی که مشاغل و حرفه‌های جدید دنیا را شناسایی کرده‌اند و می‌توانند استاندارد‌های آن را ترسیم کنند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی همکاری با آنها را در زمینه بومی‌سازی این مشاغل دارد.


نحوه اجرای طرح سرباز تکنیسین

خبرگزاری فارس : مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در مدل مهارتی فنی‌وحرفه‌ای، دانش‌آموز پس از فارغ‌التحصیلی از دوره دبیرستان وارد دانشگاه می‌شود و دو سال در مقطع کاردانی تحصیل می‌کند و پس از آن باید جذب صنعت شود تا بتواند مهارت کافی را برای شناسایی نیازها کسب کند.
وی افزود: در این مدل دانشجو پس از گذراندن  ۲ سال اشتغال در صنعت به دانشگاه وارد شده و در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل می‌کند ولی ممکن است در این مدت دو سال این دانشجو در سن سربازی قرار گرفته و دیگر نتواند در صنعت مشغول شود که برای پیشگیری از توقف در تحصیل این دانشجویان طرح سرباز تکنیسین را مطرح کردیم.
شفیعی ادامه داد: درنظر داریم با مراجع عالی هماهنگ کنیم تا اگر دانشجویی که جذب صنعت شد توانست شغل بیابد از رفتن به سربازی معاف شده یا سربازی وی به تاخیر بیفتد.
به گفته وی، در این صورت یک فرایند ۵-۶ ساله به عنوان سربازی محسوب می‌شود و فرد فقط دوره آموزشی خدمت سربازی را می‌گذراند.


شرط استخدام مربیان حق التدریس در دانشگاه فنی حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای وضعیت استخدام حق التدریسی های آموزشکده های فنی و حرفه ای را تشریح کرد.
دکتر مسعود شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت حق التدریس های دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی مصوب کرد، آموزش و پروش برای استخدام حق التدریسی‌ها اقدام کنند.
وی ادامه داد: درسال ۹۰ که آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش جدا شده و به دانشگاه فنی و حرفه ای ملحق شدند، آموزش و پرورش اعلام کرد، افرادی که دراین آموزشکده ها حق التدریس هستند را استخدام نمی کند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: برهمین اساس این افراد با ارسال نامه ای به معاونت ریاست جمهوری وقت و مرکز پژوهش های مجلس خواستار روشن شدن وضعیت استخدام خود شدند.
وی ادامه داد: نظر معاونت ریاست جمهوری وقت و مرکز پژوهش های مجلس این بود که باید آموزش و پرورش این افراد را جذب و استخدام کند و دانشگاه فنی و حرفه ای مسئولیتی در قبال آنها ندارد، ولی از دانشگاه فنی و حرفه ای نیز درخواست شد همکاری لازم را با این افراد داشته باشند، تا حقی از آنها تضییع نشود.
شفیعی یادآورشد: دانشگاه فنی و حرفه ای آمادگی دارد از همکاری حق التدریسی هایی که دکتری و فوق لیسانس دارند، استفاده کند به شرطی که بودجه آن افراد به بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه شود.
وی ادامه داد: بودجه ای که دانشگاه برای حق التدریسی ها سالانه هزینه می کند ۷ میلیارد تومان است در صورتی که استخدام شوند، این هزینه ۶۷ میلیارد تومان می شود.
شفیعی افزود: با تمام این مسایل دانشگاه فنی و حرفه ای سعی کرده ، تعدادی از این حق التدریسی ها را که در فراخوان ۹۱ جذب هیات علمی شرکت کرده و از طریق جذب وزارت علوم معرفی شده اند را در اولویت جذب قرار دهد.
وی ادامه داد: همچنین قرار است با مجوز سازمان مدیریت تعدادی سرپرست آزمایشگاه نیز استخدام کنیم که دراین مورد نیز حق التدریس ها در اولویت قرار دارند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: تعداد حق التدریسی ها کمتر از ۳ هزار نفر بوده که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنان دکتری و کارشناس ارشد هستند که دانشگاه فنی و حرفه ای با آنها احساس همدری کرده و درصورت تامین بودجه به مرور زمان آنها را جذب خواهد کرد.


چهار هزارو ۸۷۶ نفر به استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای درمی آیند

زنجن ایرنا – معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امسال چهار هزار و ۸۷۶ نفر از مربیان حق التدریس این سازمان تبدیل وضعیت و استخدام می شوند.
چهار هزارو ۸۷۶ نفر به استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای درمی آیند
رهام کیایی روز پنجشنبه گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶ هزار نفر برای شرکت در این آزمون شرکت کرده اند.
وی اظهار کرد: آزمون استخدامی مربیان حق التدریس این سازمان اول خرداد برگزار می شود.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: از مجموع چهارهزار و ۸۷۶ سهمیه استخدام، تعداد ۱۸ سهمیه برای استخدام مربیان حق التدریس ایثارگر واجد شرایط در نظر گرفته شده و چهارهزارو و۸۵۸ سهمیه باقی مانده برای جذب در این سازمان باید در آزمون شرکت کنند.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سهمیه پیش بینی شده برای استان زنجان در این آزمون استخدامی را ۱۸۰ نفر عنوان کرد.
کیایی بااشاره به برگزاری همزمان مرحله شهرستانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت طی امروز /پنجشنبه/ در سراسر کشور ادامه داد: این مسابقات به صورت سالانه در سراسر کشور برگزار و برگزیدگان آن برای حضور در مسابقات دوسالانه جهانی مهارت انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: در این مرحله از مسابقات ۳۵ هزار نفر شرکت کرده اند.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تیر و مرحله کشوری آن اوایل شهریور برگزار خواهد شد.
وی آموزش مهارت منجر به اشتغال را رویکرد این سازمان برای امسال برشمرد.
رهام کیایی، معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور روز پنجشنبه از برگزاری مرحله شهرستانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در زنجان بازدید کرد.


دانش آموختگان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بازار کار مطمئنی دارند

اسدآباد-ایرنا-رییس گروه فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به سیاست های وزارت آموزش و پرورش برای هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: فارغ التحصیلان این رشته ها اشتغال و بازار کار مطمئن تری دارند.
دانش آموختگان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بازار کار مطمئنی دارند
به گزارش ایرنا احمد آقا محمدی روز یکشنبه در همایش هفته مشاغل در هنرستان فاطمه زهرا(س) اسدآباد افزود :امروزه در اثر گسترش صنعت و تکولوژی وجود نیروی انسانی متخصص یک نیاز اساسی است و آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان عامل مهم تربیت این نیروها مورد توجه قرار گرفته است تا افرادی آگاه به تکنولوژی روز و کار آمد را تربیت و در چرخه سازندگی کشور وارد کند.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه اسدآبادی در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند گفت : این شهرستان در سطح استان رتبه نخست را دارد.
آقا محمدی گفت : آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب با استعداد، توانایی، رغبت ،هوش و علائق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می شود اقدام کنند.
وی با اشاره به نقش مشاوران در هدایت صحیح دانش آموزان گفت : مشاوران مدارس در این هفته با بهره گیری از امکانات مدرسه می توانند نقش موثری را در آشنایی بهتر دانش آموزان با مسیر شغلی آینده خود داشته باشند.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته معرفی مشاغل در مدارس نامگذاری شده است.
شهرستان اسدآباد با ۱۰۷ هزار جمعیت در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است .


 ۱۷۵ مربی سیار حق‌التدریس در فنی و حرفه‌ای یزد استخدام می‌شوند

حبیب کارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی در کشور است، اظهار داشت: ۱۷ مرکز آموزشی دارای چارت سازمانی در استان مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌های این سازمان در دو بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شوند، گفت:  بیش از ۴۳۰ آموزشگاه مهارتی آزاد با نظارت اداره کل فنی و حرفه‌ای در سطح استان یزد فعالیت می‌کنند.
کارگر با اشاره به اینکه مدارک پایان دوره آموزشگاه‌های آزاد استان از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود، افزود:  آموزش‌های این سازمان متناسب با نیاز کار جامعه به حوزه خدماتی، فنی، کشاورزی و هنری تقسیم می‌شنود.
وی نیازسنجی شهری، و نیازسنجی آموزش روستایی را از جمله اقدامات موثر به منظور ارائه رشته‌های مختلف در استان عنوان کرد و با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از کارآموزان استان از بانوان و ۴۹ درصد از آقایان هستند، تصریح کرد: در استان یزد بانوان شرکت کننده بیشتر متقاضی آموزش رشته‌های خدماتی و آقایان متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و مهارتی هستند
کارگر با بیان اینکه سالانه متناسب با نیاز استان بیش از ۵۰ حرفه جدید به دوره‌های فنی و حرفه‌ای اضافه می‌شود، اظهار داشت:  براساس نیازسنجی‌های مستمر در اداره کل، هر رشته که از نظر بازار کار و متقاضی آموزش اشباع شود از لیست دوره‌های ارائه شده حذف می‌گردد.
وی آموزش در صنایع، آموزش سربازان در پادگان‌ها، آموزش زندانیان، آموزش متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، آموزش دانش‌آموزان شاخه کار و دانش، آموزش دانشجویان فارغ‌التحصیل و آموزش روستائیان  را از جمله فعالیت‌های آموزشی شاخص در اداره کل فنی و حرفه‌ای یزد دانست.
کارگر با اشاره به افزایش جمعیت حاشیه‌نشینی در حواشی شهرستان‌های یزد و میبد، گفت: آموزش ساکنان غیررسمی حاشیه شهرها به منظور توانمند‌سازی و کمک به کم کردن حاشیه‌نشینی از دیگر اقدامات این سازمان است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به سابقه فعالیت ۳ سال و بیشتر مربیان حق‌التدریسی در اداره کل فنی و حرفه‌ای یزد گفت: در استان ۱۰۰ تیم سیار آموزشی به منظور ارائه خدمات آموزشی به مناطق محروم و روستاها با بیش از ۱۷۵ مربی حق‌التدریسی مشغول فعالیت هستند.
کارگر با اشاره به اینکه استان یزد نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشترین تیم آموزشی سیار را تشکیل داده، افزود:  استخدام بیش از ۱۷۵ مربی حق التدریسی به عنوان مربی سیار آموزش  یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در امسال است.
وی راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای در دانشگاه به صورت موازی با دروس هر رشته، اجرای طرح کارآموزی دانشجویان و اعتبارسنجی آموزشگاه‌های آزاد به منظور مشخص شدن سطح ارائه خدمات و فعالیت‌های انجام شده هر آموزشگاه را از جمله برنامه‌های در دست اقدام امسال اداره کل فنی و حرفه‌ای یزد عنوان کرد.
حبیب کارگر اجرای طرح کارآموزی دانشجویان و اجرای طرح توانمندسازی دانشجو در دانشگاه را از جمله راهکارها و برنامه‌های آموزشی به منظور
ارتقای سطح مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان دانست و با اشاره به اینکه از این پس میزان شهریه هر مرکز آموزشی آزاد به تناسب
خدمات ارائه شده در آن تعیین می‌شود، گفت:  بحث اعزام نیروی کار به خارج از کشور و پذیرش رشته‌های جدید به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش‌های مهارتی از دیگر برنامه‌های در حال بررسی امسال است.
کارگر با اشاره به اینکه بیش از یک هزار حرفه در استان وجود دارد، افزود:  بیش از ۵۰۰ حرفه از مهارت‌های ارائه شده در استان همیشه در حال آموزش دادن هستند.
مدیرکل فنی و حرفه ای یزد با بیان اینکه برگزاری آزمون‌های مهارتی بین‌المللی در دستور کار این اداره کل است، اظهار داشت:  در مراکز آموزشی دولتی سالانه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفرساعت و در آموزشگاه‌های آزاد سالانه بیش از ۳ میلیون نفر ساعت به صورت متغیر مشغول فراگرفتن آموزش‌های مهارتی هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 172
  • آی پی دیروز : 374
  • بازدید امروز : 11,127
  • باردید دیروز : 14,791
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 11,127
  • بازدید ماه : 183,725
  • بازدید سال : 1,170,861
  • بازدید کلی : 23,257,012
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت