loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 197 شنبه 28 آذر 1394 نظرات (0)

استخدام استانداری سیستان و بلوچستان سال ۹۴ (تخصیص ۵۰۰ ردیف) آذر94

خبر ۲۸ آذر ۹۴ – تخصیص ۵۰۰ ردیف استخدامی ویژه برای استان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ایسنا : معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تصویب تخصیص ۵۰۰ ردیف استخدامی ویژه برای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری ایسنا، محمد دیمه ور در نشستی خبری‌ با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر گفت: این سهمیه جدای از سهمیه‌های عادی و روال معمول جذب نیروی انسانی در سطح کشور است. این مجوز را به منظور رفع کمبود نیروی انسانی دریافت کرده‌ایم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از تصویب اساسنامه مدارس عشایری و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور خبر داد و گفت: این اقدام برگ زرینی در مجموعه خدمات آموزش و پرورش در دولت یازدهم است. زیرا مدارس عشایری از ابتدای تاسیس دارای هیچ گونه ضابطه و قانونی نبودند.
دیمه ور در ادامه به تشکیل شورایی در آموزش و پرورش تحت عنوان شورای هماهنگی ارتقاء و بهبود شاخص های آموزش و پرورش درمناطق کمتر توسعه یافته با حضور دستگاههای ذیربط اشاره کرد و گفت: به ترتیب سه استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان سه استان محرومی هستند که بناست توجه ویژه ای به آنها شده و اعتباراتی برای توسعه آموزش و سایر موارد تخصیص داده شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال با همکاری وزارت رفاه قرار است برای کلیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی این سه استان کارت های ویژه ای صادر شود تا بسته های امنیت غذایی در اختیار آنها قرار بگیرد و مدارس بتوانند وضعیت تغذیه ای دانش آموزان را ارتقا دهند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین از تخصیص ردیف اعتباری ویژه توسعه عدالت آموزشی در بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: قرار است سازمان نوسازی مدارس نیز مدارس تخریبی و فرسوده این سه استان را بازسازی و یا نوسازی کند.
دیمه ور درباره اقدامات انجام شده در حوزه توسعه پیش دبستانی نیز گفت: در جلسه اخیر شورای عالی رفاه مصوب شد تا هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال به منظور آموزش کودکان دوزبانه در دوره یک ساله پیش دبستانی برای ۳۵۰ هزار کودک در سال تحصیلی آینده اختصاص یابد.
وی افزود: در تعهدات بین المللی موظف شدیم تا دوره آموزشی یکساله پیش دبستانی را به صورت رایگان برای همه کودکان ارائه کنیم که در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است.
در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آخرین وضعیت ساماندهی مراکز پیش دبستانی اظهار کرد: با مدیریت یکپارچه مراکز پیش دبستانی این مشکل برطرف شده است. متاسفانه موضوع اداره مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی ۳۰ سال است که موضوع اختلاف با بهزیستی بوده است اما با پیگیری های انجام شده در دو سال اخیر و با ورود مستقیم معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همراهی وزارت رفاه و بهزیستی این مشکل حل شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس کلیه فعالیت‌های کودکان ۴ تا ۶ سال تمام بر عهده آموزش و پرورش است. چند ماه پیش قرار شد مراکزی که پیش دبستانی دارند از آموزش و پرورش با ثبت نام در سامانه ای که اعلام شد مجوز دریافت کنند. از ۱۲ هزار مرکزی که بهزیستی به ما در فهرستی اعلام کرده بود حدود ۵۰ درصد در سایت مشخص شده وارد شده و درخواست صدور مجوز کردند.
دیمه ور ادامه داد: مهلت تعیین شده تا پانزده آبان ماه بود و اکنون مشغول بررسی شرایط برای صدور مجوز هستیم.
وی با بیان اینکه از ۶۰۰۰ مرکزی که ثبت نام نکرده‌اند ۲۳۰۰ مورد روستا مهد هستند که ضوابط آن‌ها متفاوت است گفت: بنابراین ۳ هزار و ۷۰۰ مرکز داریم که فعالیت‌هایشان به علت عدم درخواست صدور مجوز غیرقانونی خواهد بود و اطلاعات آن‌ها به مراجع ذیصلاح داده شده تا با آن‌ها برخورد شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد آمار کودکان بازمانده از تحصیل نیز گفت: در ۶ پایه مقطع ابتدایی در سال گذشته ۱۵۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم که بیشترین مقدار هم مربوط به سه استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان است.
وی ادامه داد:‌ اما بحث کودکان تارک تحصیل که مدرسه را به هر دلیلی رها کرده‌اند نیز مدنظر قرار دارد. در راستای بازگرداندن این کودکان به مدارس در سال گذشته ۳۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شده‌اند و امسال نیز تا همین لحظه ۱۱ هزار نفر شناسایی شدند. با همکاری وزارت رفاه در ۵ استان طرح مشترکی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل را در دستور کار داریم. البته اخیرا سه تفاهم وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور، استانداران، مسئول پروژه انسداد مبادی بی سوادی شده اند و سازمان های مردم نهاد نیز به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.
معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت مربیان پیش دبستانی که قرار بود براساس مصوبه مجلس به صورت حق التدریس در مدارس استخدام شوند گفت:‌در مصوبه مجلس تصریح شده بود که باید جذب حق التدریس بر حسب جنسیت و رشته مورد نیاز مناطق انجام شود.
وی ادامه داد: البته همان طور که باید به یک مربی پیش دبستانی که سالیان زیادی عمرش را صرف این کار کرده است باید به سرنوشت دانش آموزان خود حساسیت داشته باشیم. معلمی که فاقد صلاحیت‌های حرفه‌ای باشد آینده کودکان ما را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و ممکن است استعدادهای آن‌ها ضایع شود به همین دلیل از مجلس و دولت درخواست می کنیم که اگر بناست جذب نیرویی انجام شود حتما در چارچوب کیفیت بخشی در نظام صلاحیت حرفه‌ای باشد.
دیمه ور ادامه داد: ما به عنوان مدافع حقوق کودکان با ورود هرگونه نیروی غیر مرتبط و غیر متخصص مخالفیم . در شهریور امسال به جز دو سه استان که خوب عمل نکردند اکثر استان‌های ما نیروهای مستعد را شناسایی کرده اند امیدواریم در اصلاحیه مجدد دولت مربیان پیش دبستانی این موضوع حتما مورد توجه قرار بگیرد.
وی همچنین درباره کوچ اجباری معلمان متوسطه به مقطع ابتدایی در استقرار ساختار جدید نظام آموزش و پرورش گفت: با این موضوع که معلمی به اجبار به مقطع ابتدایی بیاید مخالفیم زیرا کار با کودک عشق و علاقه مضاعفی طلب می کند در حال حاضر به علت توزیع نامتوازن نیروی انسانی با کمبود نیرو مواجه هستیم. البته از سال آینده ۱۲ هزار و ۵۰۰ معلم تازه نفس از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند و به مدارس خواهند آمد.
دیمه ور همچنین درباره ادامه تحصیل کودکان کار و خیابان گفت: در آموزش و پرورش شهر تهران کارگروهی با حضور نهادهای ذیربط و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده است و چند مدرسه نیز در نوبت دوم فعال شده اند تا کودکان کار و خیابان بتوانند ادامه تحصیل دهند.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه از برگزاری همایش ملی آموزش ابتدایی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در این مراسم که پنجم و ششم دی ماه برگزار می شود از استاد شکوهی اولین وزیر آموزش و پرورش تقدیر خواهیم کرد و این همایش در زادگاه ایشان در بیرجند برگزار می شود.
وی ادامه داد:‌ بررسی جایگاه و نقش مقطع ابتدایی در ارتقای جایگاه تعلیم وتربیت در نظام جمهوری اسلامی، بررسی چالش‌ها ، آسیب‌ها، معضلات و مشکلات فراروی نظام تعلیم و تربیت، آینده نگری و آینده پژوهی برای بنیادنهادن یک آموزش و پرورش کارا و موثر که بتواند فرزندان را متناسب با زمانشان تربیت کند از جمله اهداف این همایش هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت توجه به جایگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: ۱۷۳۵ مقاله به این همایش رسیده است که در روز همایش ۱۰۰ مقاله از این تعداد ارائه خواهند شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 351
  • آی پی دیروز : 411
  • بازدید امروز : 10,903
  • باردید دیروز : 11,017
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 68,335
  • بازدید ماه : 168,710
  • بازدید سال : 1,155,846
  • بازدید کلی : 23,241,997
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت