loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 493 چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
اخبار اشتغال زندانیان در سال 94

توجه اداره کل زندان های آذربایجان شرقی به اشتغال خانواده زندانیان

اهر – مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان شرقی گفت: یکی از سیاست های سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی اشتغال زایی خانواده های زندانیان است.
به گزارش خبرنگار مهر، میرعلی اکبر بنی هاشمی سه شنبه در مراسم افتتاح ساختمان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر اظهار داشت: بر اساس سیاست های سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در خصوص اشتغال زایی برای خانواده های زندانیان، سال گذشته برای یک هزار و ۸۰۰ نفر از خانواده های زندانیان آذربایجان شرقی زمینه اشتغال فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم همت همگانی برای تحقق این امر و در نتیجه کاهش بخشی از مشکلات اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر بخش های دولتی و خصوصی در راستای اشتغال خانواده های زندانیان اعلام آمادگی کنند آماده همکاری با آنها هستیم.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر جزء ۱۷ انجمن برتر کشور است، گفت: علاوه بر این انجمن، انجمن های حمایت از زندانیان شهرستان های مراغه، میانه و تبریز نیز در آذربایجان شرقی فعال هستند.
گفتنی است ساختمان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر در دو طبقه با ۲۴۰ مترمربع زیربنا و با هزینه بیش از ۷۰۰ میلیون ریال توسط انجمن حمایت از زندانیان و خیران شهرستان ساخته شده و در مراسم افتتاح آن تعدادی از خیران که با انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر همکاری می کنند نیز تجلیل شدند.


افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد زندانیان در سال ۹۴

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از افزایش ۱۵ درصدی دستمزد زندانیان در سال ۹۴ خبرداد.
رحیم مطهرنژاد در گفت وگو با خبرنگار قضایی میزان اظهار داشت: حقوق و دستمزد زندانیان طبق مصوبه هیئت مدیره بنیاد تعاون در سال جدید ۱۵درصد افزایش خواهد یافت.
وی گفت: ایجاد درآمد مستمر و پایدار برای مددجویان در دوران محکومیت و پس از آن به منظور کاهش تکرار جرم از مهم ترین اهداف بنیاد تعاون است.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه توسعه و تقویت اشتغال به عنوان موثرترین عامل اصلاح و تربیت و کاهش بازگشت مجدد به زندان است، اضافه کرد: زمینه اشتغال ۵۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته حرفه آموزی در کشور فراهم شده است.
مطهرنژاد با توجه به اینکه هدف اصلی اشتغال مددجویان صرفاً پرداخت حقوق و دستمزد نیست، تاکید کرد: هدف اصلی تغییر رفتار مددجویان در کنار اقدامات اصلاحی و تربیتی است، بسیاری از مددجویان هیچ حرفه و شغلی نداشته و این یکی از مهم‌ترین عوامل بزهکاری و گرفتاری آنها است. از این رو هدف اصلی بنیاد تعاون ایجاد شرایط مناسب برای مهارت آموزی مددجویان و اشتغال آنان در دوران محکومیت است تا پس از آزادی زندگی و شغل شرافتمندانه‌ای داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: خیرین و صاحبان صنایع و مشاغل که همواره در خصوص آزادی مددجویان پیش قدم هستند در خصوص اشتغال مددجویان در دوران محکومیت و پس از آزادی نیز ما را یاری دهند و با ایجاد شغل برای مددجویان علاوه بر اجر معنوی به فعالیت‌های اقتصادی مولد هم کمک کنند.
بر اساس آمار ارائه شده بازگشت مددجویانی که در دوران محکومیت به مهارت آموزی و اشتغال مشغول بوده‌اند و پس از آزادی اشتغال آن‌ها مدیریت شده تا ۱۰ برابر از ورودشان به زندان کاسته شده است.


بانک اطلاعاتی توانمند‌ی‌های زندانیان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات تعاون و زندان‌ها، بانک اطلاعاتی توانمند‌ی‌های زندانیان کرمانشاه تهیه می‌شود.
داوود یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه خبر داد.
وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توانمندسازی مددجویان، ایجاد انگیزه و کاهش بازگشت آنان به زندان عنوان کرد و افزود: فراهم کردن بستر مناسب برای فرهنگ کارآفرینی، تربیت نیروهای جوان، مستعد و کاهش بیکاری از دیگر اهداف تفاهم‌نامه مذکور است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی این تفاهم‌نامه اداره‌کل زندان‌ها نیز متعهد شده بانک اطلاعاتی کاملی را به‌منظور شناسایی استعدادها و توانایی‌های زندانیان در اختیار این اداره‌کل قرار دهد.
به گفته یاوری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز موظف شده مددجویان معرفی شده را با اولویت قرار دان شرایط معیشتی آنان به مراکز کاریابی معرفی کند.
وی خاطرنشان کد: مددجویان همچنین از طریق کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات کارآفرینی، خوداشتغالی و مشاغل خانگی معرفی می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را عاملی اثربخش برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بین زندانیان برشمرد.


اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زندانیان مددجو در بودجه ۹۴

نمایندگان مجلس در بودجه ۹۴ مصوب کردند ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زندانیان مددجو اختصاص یابد.به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت و در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه ۹۴، بندهای (ز) و (ح) تبصره ۱۶ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
طبق مصوبه مجلس، به منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر و مواردی که پرداخت خسارات بر عهده بیت‌المال یا دولت است، وزارت دادگستری مجاز شد، حداکثر تا ۵۰ درصد از مازاد منابع درآمد سالانه با احتساب هزینه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی موضوع بندهای (هـ) و (و) ماده ۱۱ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۶/۴/۱۳۸۷ را از محل اعتبارات ردیف ۴۷ – ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون دریافت و هزینه کند.
مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به نسبت در مقاطع سه‌ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.
خانه ملتی‌ها مقرر کردند، به منظور پرداخت تسهیلات جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و خانواده زندانیان مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع تسهیلاتی نظام بانکی تخصیص داده می‌شود. سود تسهیلات مذکور از محل منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل‌کشور تأمین و توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در وجه بانک عامل پرداخت می‌شود. دستورالعمل مربوط توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت دادگستری تدوین و پس از تصویب شورای پول و اعتبار به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود


سرمایه گذاری میلیاردی برای اشتغال زندانیان هرمزگان

مدیر کل زندانهای هرمزگان گفت: از محل اعتبارات بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان بیش از شش میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال برای اشتغال زندانیان سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، اکبر سلیمانی افزود: این سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدماتی و دامپروری انجام شده که برای ۲۲۲ مددجو شغل مولد ایجاد شده است.
وی ازحمایت‌های لازم برای رونق و توسعه اشتغال مددجویان در استان خبر داد و بیان کرد: اشتغال مولد مددجویان نیز ۲۸ درصد بیش‌تر از پارسال است.
سلیمانی با بیان این که هرمزگان از ظرفیت‌های زیادی برای اشتغال برخوردار است گفت: هم‌اکنون ساخت گلخانه در میناب، نهالستان در حاجی‌آباد و کارگاه تولیدی صنعتی در بندرعباس در انجام و پیگیری است که برای ۸۰ نفر از مددجویان شغل ایجاد می‌شود.


زمینه اشتغال زندانیان پس از گذراندن دوران محکومیت فراهم شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار یزد با اشاره به اینکه برخی از زندانیان با مشکلات مالی روبرو هستند، گفت: باید به وسیله آموزش شغلی به زندانیان، زمینه اشتغال آنها پس از آزادی را فراهم کنیم.
سید محمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید زندان‌های استان یزد با اشاره به شرایط فرهنگی و اجتماعی استان یزد، اظهار داشت: زندان در استان یزد از شرایط خاصی برخوردار است.
وی با تاکید بر تاثیر فرهنگ و تدین مردم یزد در کاهش جرائم توسط افراد بومی، عنوان کرد: زندان مرکزی برای خودیابی و خودسازی است و کسانی که مرتکب جرم شده‌اند، در این مرکز فرصت مناسبی پیدا می‌کنند تا بتوانند به بازسازی خود برای ورود به جامعه بپردازند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در برخورد با مجرم باید ابتدا علت وقوع جرم را شناسایی و مطابق با آن علت با وی برخورد داشت، تاکید کرد: عوامل متعددی سبب ارتکاب جرم می‌شود که از جمله مهمترین این عوامل، می‌توان به عصبانیت، غفلت، مسائل اقتصادی و بیماری‌های روحی و روانی اشاره کرد.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد، مشکلات اقتصادی سبب ارتکاب جرم شده و مجرم با مشکلات اقتصادی روبرو است که باید برای این موضوع برنامه‌ریزی مناسب انجام داد تا آنها بتوانند در مدت حضور خود در زندان به فراگیری شغلی پرداخته و پس از آزادی از زندان، به وسیله این شغل صاحب درآمده شده و زندگی خود را اداره کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که با هر زندانی به صورتی که شرایط وی ایجاب می‌کند رفتار شود، این زندانی راه اصلاح را بهتر طی می‌کند و پس از آزادی از زندان، به ارتکاب جرم دوباره تن نمی‌دهد.
استاندار یزد افزود: در ارزش‌های ما، برای مرتکبین جرم راه توبه باز است و وظیفه ما این است که شرایط را برای این افراد فراهم کنیم که با توبه، بتوانند اصلاح شوند و در مسیر حق قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه در استان یزد بخش عمده‌ای از زندانیان را زندانیان غیر بومی تشکیل می‌دهند، گفت: حضور زندانیان غیر بومی در استان یزد یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و باید به نحوی نظارت بر این افراد را بیشتر کنیم تا مشکلات رفع شود.
میرمحمدی با تاکید بر این مطلب که باید به جایی برسیم که تعداد زندانیان در کشور کم شود و به دنبال آن شاهد کاهش میزان جرم و جنایت در کشور شویم، گفت: برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم باید مراقبت و نظارت به خوبی وجود داشته باشد تا کسی به خود اجازه ارتکاب جرم ندهد.


ایجاد اشتغال برای ۱۴۸۳ زندانی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی هاشمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کارگاه حرفه‌آموزی و اشتغال زندان مرکزی بیرجند اظهار داشت: موضوعات فرهنگی در سطح زندان‌های خراسان جنوبی به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ روحانی در زندان‌های استان برای اقامه نماز جماعت حضور دارند، تصریح کرد: تمامی کارهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی که در سطح زندان‌های استان انجام می‌شود با محوریت قرآن و نماز است.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی به فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: سهم حرفه‌آموزی این اداره کل در سال جاری یک‌هزار و ۸۷۱ نفر بوده است.
هاشمی از برگزاری ۶۳ دوره حرفه‌آموزی و اشتغال در سطح زندان‌های استان طی این مدت خبر داد و افزود: تعداد یک‌هزار و ۴۳۴ نفر از زندانیان در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ دوره در زندان مرکزی بیرجند برگزار شده و تعداد ۷۸۲ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین طبق برنامه ابلاغی از سوی سازمان امسال باید یک‌هزار و ۲۱۶ گواهینامه حرفه‌آموزی برای زندانیان صادر شود که در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۸۳۲ نفر از زندانیان استان موفق به اخذ گواهینامه شدند.
هاشمی با بیان اینکه در بخش اشتغال مولد سهم این اداره کل از برنامه‌های ابلاغ شده توسط سازمان ۵۸۰ نفر بوده است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۰۰ درصد این اشتغال محقق شده و برای ۵۸۳ زندانی اشتغال مولد ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این زندانیان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، عمران، صنایع دستی، تولیدی و خدمات درآمدزا مشغول به کار شده‌‌اند و دارای اشتغال مولد و پایدار هستند.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: همچنین در این بازه زمانی تعداد ۹۰۰ نفر در بخش‌های مختلف شامل صنایع دستی خودجوش و خدمات غیر‌درآمدزا مشغول به فعالیت شده و دارای اشتغال غیر‌مولد هستند.
وی با بیان اینکه در مجموع طی این مدت برای یک‌هزار و ۴۸۳ نفر از زندانیان استان اشتغال مولد و غیر‌مولد ایجاد شده، یادآور شد: از این تعداد ۷۸۹ مورد اشتغال مولد و غیر‌مولد در زندان مرکزی بیرجند ایجاد شده است.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی، درصد بازگشت مجدد زندانیان در بندهایی که مشاوره‌های روانی و اشتغال در آن دنبال شده است را بین سه تا چهار درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که حدود ۴۴ تا ۴۵ درصد از زندانیانی که در سایر بندها هستند دوباره به زندان باز می‌گردند.
هاشمی افزود: بنابراین باید اعتباراتی در اختیار بنیاد توسعه تعاون زندانیان قرار بگیرد تا این بنیاد بتواند به صورت جدی‌تر در زمینه اشتغال زندانیان فعالیت کند و نیاز است که به خراسان جنوبی توجه ویژه و خاصی در این ارتباط شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات مرکز مراقبت بعد از خروج اداره کل زندان‌های استان در سال گذشته ۶۳۸ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: مقدار این اعتبار در سال جاری کاهش یافته بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون در این ارتباط ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.


اشتغال ۷۰۰ زندانی استان بوشهر در مراکز حرفه‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حمیدرضا حیدری ظهر امروز در بازدید از زندان دشتستان اظهار داشت: اداره کل زندان‌های استان بوشهر برنامه‌های متنوعی برای بهبود وضعیت فرهنگی در زندان‌ها اجرایی کرده و شاهد نتایج ارزشمندی نیز در این راستا هستیم.

وی افزود: ارائه آموزش‌های اشتغال و ایجاد شغل پایدار برای زندانیان از برنامه‌های مهم اداره کل زندان‌های استان است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.
مدیرکل زندان‌های بوشهر خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۷۰۰ نفر از زندانیان این استان در مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی مشغول کار و فعالیت هستند.
حیدری تصریح کرد: امیدواریم این روند با شتاب و سرعت بیشتری در سال جاری و آینده ادامه پیدا کند و شاهد اشتغال هزار نفر از زندانیان در مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی استان بوشهر باشیم.
این مسئول با اشاره به فعالیت‌های بنیاد تعاون استان نیز بیان کرد: در زندان‌های بوشهر وضعیت بنیاد تعاون روبه رشد و توسعه است و امیدواریم با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های این استان در آینده پیش رو شاهد رشد و توسعه بیشتر امر اشتغال مددجویان در زندان‌های استان باشیم.
وی متذکر شد: طرح پرورش میگو دلوار، کارگاه تولید لامپ‌های کم مصرف، مجتمع کشاورزی و دامپروری دشتستان و کارگاه چوب زندان مرکزی از طرح‌های مهم این بنیاد است.


رشد ۳۰ درصدی اشتغالزایی در زندان‌های مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران از رشد ۳۰ درصدی اشتغالزایی در زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های مازندران، علی‌اکبر غفاریان اظهار داشت: اشتغال حرفه‌آموزی زندانیان یکی از سیاست‌های کاری و اولویت‌های مهم سازمان زندان‌های کشور در کاهش آسیب اجتماعی و بروز رفتارهای پرخطر به شمار می‌آید.

وی گفت: براین اساس این اداره کل نیز از ظرفیت موجود در کارگاه‌های داخل زندان‌ها حداکثر استفاده را کرده تا زندانیان واجد شرایط با کسب مهارت و درآمدزایی برای تأمین هزینه‌های خانواده خود در کارگاه‌ها مشغول فعالیت شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت کارگاه‌ها و همچنین همکاری بیش از پیش بنیاد تعاون در زمینه اشتغال زندانیان تلاش می‌کنیم آمار فعلی را افزایش دهیم.

این مسئول گفت: در پنج ماه گذشته بیش از هزار و ۸۲۰ نفر از زندانیان در کارگاه‌های مختلف این استان مشغول به کار شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی درباره انواع جرائم در استان گفت: بی‌شک نوع جرم با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی و همچنین اعتقادات دینی و مذهبی و موقعیت اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف از یک کشور متفاوت بوده و شاخصه‌های متعددی هم در شکل‌گیری نوع جرم دخالت دارند اما جرائم غیرعمد دارای تعریفی مشخص است و جرائمی همچون تصادفات رانندگی منجر به فوت، حوادث رانندگی، صدور چک بلامحل، مهریه، نفقه و دیگر محکومیت‌های مالی را شامل می‌شود که متهم قصد مجرمانه نداشته و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی مرتکب جرم شد.

غفاریان افزود: در استان مازندران بر مبنی آمار موجودی زندان‌ها تقریباً ۴ درصد از کل جمعیت کیفری را زندانیان جرائم غیرعمد تشکیل می‌دهند که امیدواریم با تلاش مسئولان مراجع قضایی استان و کمک نهادهای مردمی و خیران از میزان این جمعیت کاسته شود.

وی افزود: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند از سال ۱۳۸۰ در استان شروع به کار کرد و در این مدت با کمک‌های مردمی و اعتبارات مصوب موفق شد بیش از ۳ هزار و ۳۵۰ نفر از زندانیان واجد شرایط را از بندهای زندان آزاد و خدمت بزرگی به جامعه انسانی و اجتماعی ارائه دهد.

غفاریان یادآور شد: ستاد دیه همواره از بدو تأسیس در استان مازندران در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان را با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان بی‌بضاعت و نیازمند در شهرستاهای مختلف استان برگزار کرد.

مدیرکل زندان‌های مازندران تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر مرکز استان در ۹ شهرستان استان مازندران جشن گلریزان با حضور پر شور خیران از اقشار مختلف مردم برگزار شد و در یک ماه گذشته تعداد شت نفر از زندانیان با مبلغ ۱۳۲ میلیون ریال از زندان آزاد شدند و انتظار می‌رود حداقل تعداد ۳۰ نفر دیگر از این کمک‌ها استفاده و زمینه آزادی آنان فراهم شود.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیصی دولت و پیگیرهای ستاد دیه کشور در پنج ماهه اول سال جاری مقدمات آزادی تعداد ۱۸۰ نفر از زندانیان نیز فراهم و این افراد به آغوش خانواده و جامعه اجتماعی بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان به مسئله عفو مقام معظم رهبری به مناسبت عید فطر امسال اشاره کرد و گفت: با این اتفاق مشکلات زنان سرپرست خانوار تا حدود زیادی از بین می‌رود و همچنین بروز رفتارهای پرخطر اجتماعی به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: به مناسبت عفو عید فطر تعداد ۲ هزار و ۹۸۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۰۵ نفر با برخورداری از شرایط و ضوابط عفو آزاد شدند و برای تعداد ۸۱۶ پرونده موجبات تقلیل و کاهش مدت زمان حبس و یا جزای نقدی فراهم شد و تعداد یک هزار و ۷۶۵ مورد پرونده در حال بررسی است البته این آمار به صورت روزانه تا پایان عملیات اعمال عفو متغییر بوده و در پایان اجرای دستورالعمل آمار قطعی اعلام خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران در خصوص برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه با بهره‌گیری از ۲۲ روحانی به صورت تمام وقت، ساعتی و اداری اقدامات بسیار مطلوب در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی انجام شد.

وی ادامه داد: از جمله آن ۱۳ هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان در کلاس‌های آموزشی قرآن شرکت کردند و ۳۰۰ مرتبه ختم قرآن کریم در زندان‌های استان به صورت انفرادی و گروه‌های ۳۰ نفره و ۶۰ نفره طبق برنامه روزانه هر روز یک جزء انجام گرفت.

وی اضافه کرد: برگزاری ۴۶۵ جلسه تلاوت نور، مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف، اجرای طرح قرآنی ۱۴۴۷ با شرکت بیش از ۵ هزار نفر، اجرای مسابقات ورزشی به مناسبت ماه مبارک رمضان، برپایی شب شعر، مراسم قرآن به سر از دیگر فعالیت‌های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

غفاریان با بیان اینکه در چند ماه اخیر تعداد ۱۸ هزار نفر مددجو در کلاس‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم و حفظ قرآن کریم شرکت کردند، خاطرنشان کرد: در ادامه برنامه اصلاحی بیش از ۵۲۰ جلسه تلاوت نور در زندان‌های استان با حضور پرشور زندانیان و پرسنل برگزار شد



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 247
  • آی پی دیروز : 317
  • بازدید امروز : 2,118
  • باردید دیروز : 6,730
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 16,117
  • بازدید ماه : 68,824
  • بازدید سال : 1,055,960
  • بازدید کلی : 23,142,111
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت