loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 499 سه شنبه 21 مهر 1394 نظرات (0)
اخبار استخدام پرستاران سال ۹۴



۲۶۰ هزار پرستار جدید در نظام سلامت کشور مورد نیاز است

خبرگزاری ایرنا : معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۶۰ هزار پرستار جدید در نظام سلامت کشور مورد نیاز است.
محمد میرزابیگی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس پرستاری در ارومیه افزود: با وجود اینکه ظرفیت جذب دانشجوی پرستاری در کشور امسال دوبرابر شده، برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این بخش فاصله زیادی داریم که در این زمینه باید از ظرفیت آموزش غیردولتی بهره ببریم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۱ دانشکده پرستاری در کشور فعالیت می کنند و سالانه هفت هزار و ۵۰۰ پرستار از این دانشکده ها فارغ التحصیل می شوند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر مجوز استخدام هفت هزار پرستار برای بیمارستان های جدید در کشور صادر شده که امیدواریم بتوانیم این روند را تداوم ببخشیم.
میرزابیگی وضعیت کشور را در حوزه پرستاری در دنیا مطلوب عنوان کرد و گفت: برای بهبود روز افزون این حوزه، آموزش و پژوهش به همراه پرستاری جامعه نگر را تداوم می دهیم.
وی با تبریک یکصدمین سالگرد تاسیس آموزشکده پرستاری در ارومیه افزود: باید در دیگر دانشگاههای کشور نیز نظیر مراسم ارومیه برگزار شود تا زمینه آشنایی بیشتر مردم جامعه با خدمات این قشر را فراهم کنیم.
جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از تاریخ پزشکی و پرستاری استان اضافه کرد: نخستین کلینیک طبی در سال ۱۸۳۵ میلادی و نخستین آموزش مدرن بهداشت خانواده در سال ۱۸۳۸ میلادی در ارومیه آغاز به کار کرد ولی افتخار مهم افتتاح نخستین بیمارستان و همزمان اولین مدرسه عالی طب در ارومیه در سال ۱۸۸۲ و تاسیس نخستین آموزشکده پرستاری در سال ۱۲۹۴ بود که این همه نشان از قدمت خدمات سلامتی در این منطقه دارد.
امروز همچنین در آیین ویژه ای پرچم و تندیس یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری در ارومیه رونمایی شد.
همچنین به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، سرود فرشتگان سپید در وصف پرستاران بازخوانی شد.
این سرود در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین سرود پرستاری توسط جمعی از دانشجویان رشته پرستاری اجرا شده بود.
به گزارش ایرنا ، ۱۰۰ سال پیش مطابق با سال ۱۲۹۴ هجری شمسی ، نخستین آموزشگاه پرستاری در ارومیه گشایش یافت که متقاضیان زیر دیپلم را می پذیرفت و دوره آموزشی آن سه سال بود.
هم اکنون افزون بر ۱۲۰ هزار نفر پرستار در بیمارستان های کشور فعالیت می کنند.


کمبود ۱۲۰ هزار پرستار در بیمارستانهای کشور

 خبرگزاری ایرنا : عضو شورای عالی نظام پرستاری اعلام کرد: هم اکنون کمبود ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار نفر پرستار به عنوان یک خلاء در بیمارستانهای کشور مشهود است.
شمس الدین شمس روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق استاندارد جهانی نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی دو و یا ۵/۲ پرستار است در حالی که در کشور ما نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی زیر یک نفر یعنی هشت دهم است و این امر هیچ مطابقتی با استاندارد جهانی ندارد.
وی ادامه داد: متاسفانه بیمارستانها همزمان با افزایش تختهای بیمارستانی خود اقدام به تغییر چارت سازمانی خود نمی کنند در حالی که اگر پنج سال قبل دارای ۱۰۰ تخت بیمارستانی بودند امروز این تخت ها به ۵۰۰ تخت افزایش یافته و همین تغییر نیازمند تغییر چارت سازمانی و جذب پرستار بیشتر است.
شمس به تبعات کمبود پرستار در بیمارستانها اشاره کرده و گفت: بدون تردید خطا و اشتباه در این صورت بیشتر شده و نارضایتی سیر صعودی پیدا می کند و تمامی کم کاری ها هم به نام پرستار ثبت می شود.
وی افزود: پرستاران علاوه بر شیفت کاری خود به علت نیازی که در بیمارستانها وجود دارد مجبور می شوند اضافه بر شیفت خود کار کنند که این امر موجب اعتراضاتی از سوی پرستاران می شود.
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور همچنین گفت: کمبود پرستار باعث صدمه دیدن بیماران و عدم دقت لازم در رسیدگی به بیماران می شود.
وی تربیت پرستار ، آموزش پرستار و جذب و به کار گیری پرستاران در بیمارستانها را از جمله مولفه هایی عنوان کرد که باید در دستور کار مسولان و متولیان امر قرار گیرد.
شمس با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار نفر دانشجوی پرستاری فارغ التحصیل شده اند ، بیان کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا این نیروها جذب مراکز درمانی شوند.
وی نبود اعتبار و پست سازمانی در بیمارستانها و نبود مجوز جذب را از جمله عواملی عنوان کرد که اجازه نمی دهد پرستار مورد نیاز بیمارستانها تامین شود.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون در کشور ۱۲۰ هزار نفر پرستار در بخشهای خصوصی ، دولتی و نیروهای مسلح فعالیت می کنند اما به رغم فعالیت این تعداد پرستار ، بیمارستانهای کشور به ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار نفر پرستار نیازمند هستند.
پایین بودن درآمد پرستاران و اجرایی نشدن بسیاری از مصوبات مربوط به آنها همانند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و همچنین ارتقای قانون بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت باعث مهاجرت پرستاران به کشورهای خارجی شده است


کمبود پرستار در کشور برطرف می شود/استخدام ۵۰ پرستار در دامغان

خبرگزاری مهر : دامغان – نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا دو سال آینده مشکل کمبود پرستار در کشور رفع خواهد شد، گفت: زمینه استخدام ۵۰ پرستار در دامغان فراهم شده است.
عبدالرحمن رستمیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال تدوین برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی هستیم و آمادگی داریم تا با استفاده از نظرات کارشناسان نسبت به شناسایی مشکلات اقدام و آن را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: ۷۵ میلیارد ریال از سوی یک خیر دامغانی برای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دامغان شامل خرید پیشرفته ترین دستگاه ام ار تی، دستگاه سنجش تراکم استخوان، دستگاه سی تی اسکن و سونوگرافی اختصاص یافت که با خرید و تجهیز این امکانات بسیاری از مشکلات مردم منطقه رفع و از مراجعه آنان به دیگر شهرهای همجوار جلوگیری خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی دامغان تصویب شد
نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی از تصویب منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در دولت خبر داد و اظهار داشت: این مهم با اتفاقات خوبی همراه خواهد بود و توسعه اقتصادی شهرستان و مردم این خطه را به دنبار خواهد داشت.
رستمیان تبصره ۲۲ماده ۱۸۰ مصوبه مجلس شورای اسلامی را اقدامی مناسب در راستای توسعه متوازن سطح کشور دانست و افزود: از محل این بودجه، پروژه محور مواصلاتی دیباج به گلوگاه که ۵۰درصد آن سهم دامغان است اجرا و تا آخر شهریور ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین با بیان اینکه پرداختن به راه های مواصلاتی یکی از الویت های سفر ریاست جمهوری به استان سمنان است، خاطرنشان ساخت:  در این سفر نواقص و کمبودهای کریدور شمال به جنوب رفع خواهد شد و سه کیلومتر از باند دوم محور دامغان – جندق نیز بررسی و ت


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 347
  • آی پی دیروز : 411
  • بازدید امروز : 10,198
  • باردید دیروز : 11,017
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 67,630
  • بازدید ماه : 168,005
  • بازدید سال : 1,155,141
  • بازدید کلی : 23,241,292
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت