loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 1611 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
اخبار استخدام فرزندان شاهد و جانباز سال 94

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار ایثارگر کرمان در سامانه اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد گروهی ظهر امروز در همایش اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر جنوب کرمان از تخصیص ۱۵ درصد اعتبار صندوق توسعه ملی برای اشتغال خانواده‌های شاهد و ایثارگران خبر داد.
معاون تعاون و اشتغال اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: این ۱۵ درصد اعتبار سقف آن نامحدود است و ایثارگران برای ایجاد اشتغال می‌توانند پس از دریافت مجوزهای مربوطه برای اشتغال برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی بیان داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از ایثارگران استان در سامانه سجایا و اشتغال بنیاد شهید ثبت‌نام کرده‌اند که جویای کار هستند.
گروهی از تخصیص اعتبار خوداشتغالی در سه بخش صنعت، معدن و کشاورزی خبر داد و افزود: اعتبار صندوق ملی فرصت خوبی برای اشتغال فرزندان ایثارگران است.
وی با اشاره به پیگیری مجموعه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برای زمینه‌سازی اشتغال ویژه ایثارگران و فرزندان شاهد گفت: این همایش امروز با هدف هدایت فرزندان شاهد و ایثارگر به سمت ورود به حوزه اشتغال بخش خصوصی انجام گرفت.
معاون تعاون و اشتغال اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: در حاشیه این همایش کارگاه‌های آموزشی مختلف برگزار شد تا زمینه جذب فرزندان شاهد و ایثارگر به بخش خصوصی فراهم شود و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در زمینه اشتغال بهره‌برداری بهتری صورت گیرد.


حفظ سهمیه ۲۵ درصدی اشتغال خانواده شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران دشتستان اظهار داشت: نظام اسلامی هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز شاهد موفقیت‌های بیشتر نظام هستیم.
وی افزود: شهدا با تقدیم جان خود نقش مهمی در موفقیت‌ها و سربلندی نظام اسلامی دارند و موفقیت‌های امروز مرهون خون شهدای والامقام است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم خدمات‌رسانی بیشتر و موثرتر به خانواده شهدا توسط بنیاد شهید خاطرنشان کرد: کارکنان اداره بنیاد شهید خادمین و خدمتگزاران به خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند.
موسوی‌نژاد به مشکلات و دغدغه‌های خانواده شهدا اشاره و تصریح کرد: در ملاقات با خانواده‌های شهدا، این عزیزان همواره مشکلات متعددی را با ما مطرح کرده‌اند که باید بررسی و رفع شود.
وی با بیان اینکه تعامل اداره بنیاد شهید با نمایندگان مجلس کم است ابراز داشت: در بحث اشتغال و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال، دستگاه‌های اجرایی موظف به حفظ سهمیه ۲۵ درصدی خانواده‌های شهدا هستند.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه منابع اداره بنیاد شهید تحقق یافته گفت: طرح بسیار خوبی در مجلس آماده کرده‌ایم که تعداد ایام رزمندگی به سهمیه ایثارگری انضمام شود که به‌زودی در مجلس مطرح خواهد شد.
موسوی‌نژاد افزود: تمام مسئولان در قبال خدمت‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر موظف هستند و نباید کم‌کاری و اهمالی صورت گیرد.


ایجاد اشتغال فرزندان شهدا در اولویت است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم تشکری در دیدار با خانواده دو تن از شهدای مبارزه با قاچاق کالا و ارز دشتستان افزود: سرکشی و دیدار از خانواده های شهدا جزء برنامه های اصلی و مهم دولت تدبیر و امید است.
وی بیان داشت: یکی از برنامه های ستاد مبارزه با قاچاق کالای دفتر ریاست جمهوری با مشارکت استانداری ها و فرمانداری ها تجلیل از خانواده های شهدای مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.
فرماندار دشتستان نیز گفت: شهدای ایران اسلامی از جایگاه بزرگ و رفیعی در جامعه برخوردارند.
ارسلان زارع بیان داشت: شهدا مایه افتخار ایران اسلامی هستند چرا که آنها در مسیر و راه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشهای این نظام جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدند.
فرمانده انتظامی دشتستان نیز در گفت وگو با ایرنا ، بیان داشت :شهرستان دشتستان بیش از ۸۰ شهید از مجموعه نیروی انتظامی را در راه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر نثار انقلاب کرده است.
سرهنگ حمیدرضا انصاری افزود: شهدای انتظامی حق بزرگی بر گردن امنیت و آسایش ملت دارند.
مسئولین شهرستان ضمن دیدار با خانواده شهید استوار دوم احسان شهبازی و شهید ستوان دوم شهید سلیمان صابرزاده از خانواده آنها تجلیل کردند.
خانواده های شهدا نیز اشتغال فرزندانشان را یکی از مهمترین دغدغه زندگیشان بیان کردند.


ایجاد اشتغال پایدار برای ایثاگران قزوین

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در جلسه اشتغال و کارآفرینی بنیاد، با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: حوزه‌ تعاون و به ویژه اشتغال از حوزه‌هایی است که بیشترین مراجعه را دارد و کارکنان این حوزه باید با الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) با سعه صدر بالا، به مشکلات ایثارگران رسیدگی کنند.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای ایثارگران، افزود: هر چقدر کار کارکنان این حوزه بیشتر باشد، اجر و پاداش آن نیز نزد خداوند متعال بیشتر خواهد بود.
حقایق‌پور با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، عنوان کرد: اگر راهی برای برطرف شدن مشکل اشتغال مراجعه‌کنندگان وجود نداشت، با برخورد مناسب آنان باید راهنمایی شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به آمار ایثارگران جویای کار اشاره کرد و گفت: اشتغال جوانان یکی از معضلات اجتماعی است که تمامی دولت‌ها به دنبال رفع آن بوده و هستند، پس لازم است شما نیز تنها به دنبال اعلام سهمیه نباشید و از تمامی ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها به ویژه ائمه جمعه و فرمانداران برای برطرف شدن این مشکل بهره بگیرید.
وی با بیان اینکه اشتغال پایدار برای ایثاگران قزوین ایجاد می‌شود، افزود: باید به دنبال اشتغال پایدار برای ایثارگران باشید و اگر قرار است وامی نیز به ایثارگران برای ایجاد شغل، پرداخت شود، ابتدا آنان را به مراکز مشاوره شغلی معرفی کنید تا از بیکار به بیکار بدهکار تبدیل نشوند.
محمدرضا علی اکبربیک معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در این جلسه اولویت کار در حوزه‌ اشتغال را اصلاح آمار، برگزاری نشست‌های تخصصی به صورت فصلی و سیستمی کردن دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با حوزه‌ اشتغال عنوان کرد.


زمینه جذب فرزندان ایثارگر باید در شرکت نفت فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین‌علی طالبی صبح امروز در حاشیه دیدار مشاور وزیر نفت از شرکت نفت منطقه‌ای مازندران با اشاره به استخدام بیش از ۶۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در سال گذشته در شرکت نفت اظهار کرد: بسیاری از جانبازان برای فرزندان‌شان درخواست کار دارند و برای جذب فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد دستورالعملی نداریم.
مدیر شرکت ملی نفت منطقه ساری با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که زمینه ایجاد اشتغال برای ایثارگران در شرکت‌های تابع وزارت نفت فراهم شود، افزود: همه صلابت امروز از وجود ایثارگران است و جانبازان و ایثارگران جان‌شان را در طبق اخلاص قرار دادند تا امروز کمترین مشکل را در جامعه داشته باشیم.
طالبی با اعلام اینکه برخی از جانبازان و ایثارگران این شرکت مشکلاتی دارند، افزود: برای رفع این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی داریم.
وی با اعلام اینکه ۳۷ نفر از ایثارگران در شرکت ملی نفت مشغول هستند، یادآور شد: تعدادی از جانبازان که شرایط کاری در این مرکز داشتند مشغول کار هستند.


 استخدام ۲۳۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، مصطفی مهدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت گلزار شهدا چرام، اظهار کرد: جهت تکمیل این پروژه ۹۰ میلیون برای فنداسیون داده‌اند و در اردیبهشت سال‌جاری هم ۹۴ میلیون جهت مسقف سازی اختصاص داده می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح این استان ۵۲۸ گلزار وجود دارد، عنوان داشت: از این تعداد، ۳۶۱ گلزار بهسازی شده، ۲۰ گلزار در دست اقدام داریم و ۱۴۹ گلزار نیز جهت بهسازی باقی مانده است.
وی افزود: طبق توافقنامه‌ای با بسیج سازندگی، مقرر شده که بسیج در سال‌جاری کار ۵۰ گلزار را شروع کرده و استانداری نیز پول آن را ظرف دو سال پرداخت کند.
این مسئول با تأکید بر این مطلب که تمام گلزارهای دو شهید به بالا ساماندهی می‌شود به استخدام فرزندان شهدا نیز اشاره و بیان کرد: ۲۳۰ مورد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۵۰ درصد به بالا را در سطح استان داشتیم.
مهدی به رتبه‌های کسب شده بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و متذکر شد: ما در بحث تکریم ارباب رجوع رتبه اول استانی، در پایش سلامت و در حوزه بهداشت و درمان رتبه چهارم کشوری و در بحث بازسازی گلزار شهدا رتبه هفتم کشوری را کسب کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در پایان به فیلم پدخندق نیز اشاره‌ کرد و توضیح داد: در ماه آخر سال ۹۳ به همراه معاون سیاسی استاندار در تهران قسمت‌هایی از این فیلم را مشاهده کردیم که کار بسیار بزرگی است و با توجه به برگزاری کنگره شهدا در استان این فیلم تمام شده و به نمایش درمی‌آید.


اعلام سهمیه استخدام خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران

مشاور وزیر دادگستری و مسئول هماهنگی امور ایثارگران گفت: سهمیه استخدام خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران وزارت دادگستری در سال جدید اعلام می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین «سید کاظم موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی میزان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اظهارکرد: ایشان در سال جدید دولت را به عنوان کارگزار و ملت را به عنوان کارفرما معرفی و تکالیفی را ایراد کردند که امیدواریم با تدابیرکارشناسی شده برای رفع مشکلات مردم گام‌های اساسی برداشته شود.
وی اظهارامیدواری کرد که مصوبات و بخش نامه های قابل عملی برای خانواده‌های شهدا، ایثارگران جانبازان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی تصویب شود.
مشاور وزیر دادگستری در ادامه بیان کرد: دولت و ملت با همدلی و همزبانی با اجرای عدالت دقیق و صحیح باید به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق خواسته‌های مردم جامه عمل بپوشانند.
موسوی همچنین افزود: تدابیر ویژه‎ای برای ارایه خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و حداقل رضایت آنان در سال ۹۴ اندیشیده‌ایم که امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.
پرداخت معوقات جانبازان
ی از پرداخت معوقات جانبازان در سال گذشته خبرداد و گفت: معوقات خانواده‌های شهدا نیز به زودی پرداخت می‌شود، همچنین معاضدت قضایی برای خانواده‌های شهدا، جانبازان در دادگستری‌های کشور و مجتمع‌های قضایی راه‌اندازی شده است.
سهمیه استخدام اعلام می‌شود
شاور وزیر دادگستری در ادامه اضافه کرد: در جلسه‌ای که با منابع انسانی قوه مجریه داشته ایم سهمیه استخدام این خانواده ها در سال ۹۴ اعلام خواهد شد که خانواده های جانبازان زیر ۲۵ درصد و ایثارگران و رزمندگانی که ۶ ماه در جبهه حضور داشته اند از این سهمیه برخوردار هستند.
وی با توجه به شخصیت و جایگاه رفیع خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در خدمت به این بزرگواران و رفع مشکلاتشان کوشا باشیم.


اشتغال ۲۶۹ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از حوزه دفتر شهردار این شهر، مهندس علیرضا پاک‌فطرت در مراسم تجلیل از فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران شاغل در شهرداری شیراز، اظهار داشت: تا سال ۱۳۹۱ تعداد فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در شهرداری شیراز ۷۰ نفر بود که در سال ۹۱ تعداد ۲۵ نفر، در سال ۹۲ تعداد ۲۸ نفر و در سال جاری ۴۶ نفر به مجموعه شهرداری شیراز اضافه ‌شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۹ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در شهرداری استخدام و مشغول به‌کار شده‌اند، افزود: از این تعداد ۱۲۹ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و مابقی از فرزندان جانبازان و ایثارگران هستند.
پاک‌فطرت با اشاره به اینکه هیچ نهادی این تعداد از فرزندان شاهد و ایثارگر را در مجموعه خود ندارد، بیان داشت: فرزندان شهدا و ایثارگران نباید از سخت‌کاری و ساعت کاری گلایه کنند چراکه آن‌ها از نسل پدرانی هستند که هشت سال با جان خود از این کشور در بدترین شرایط دفاع کردند.
شهردار شیراز بیان کرد: در حال حاضر جامعه ما بیشتر از همیشه به وحدت در سایه ولایت‌ فقیه نیاز دارد چراکه انقلاب بدون ولایت‌ فقیه پیروز نمی‌شود و اگر ولایت‌ فقیه نبود دشمن کشور را تسخیر کرده بود.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به ترویج فرهنگ کار و تلاش گفت: دشمنان ما از اقتصاد به‌عنوان نقطه‌ ضعف ما یاد می‌کنند پس باید با کار و تلاش اقتصاد کشور را پویاتر کنیم.
شهردار شیراز در مورد درخواست فرزندان شهدا و ایثارگر شاغل در شهرداری برای راه‌اندازی کانون ایثارگران و شهدا در شهرداری شیراز با رویکرد تقویت مباحث فرهنگی، فنی و برنامه‌ریزی، گفت: ایجاد این کانون خوب است اما نباید فعالیت در این کانون در ساعت اداری صورت گیرد؛ چراکه این ساعت‌ها مربوط به انجام کارهای مردم است.
شایان ذکر است، شهرداری شیراز که بیشترین آمار اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر را دارد به مناسبت روز ملی شهید در ۲۲ اسفندماه از این افراد تقدیر کرد.


استخدام ۲۵۱ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در کرمان

کرمان – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۲۵۱ نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در فروردین ماه سال آینده استخدام قطعی می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسنی سعدی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به اقدامت صورت گرفته در درمانگاه ایثارگران کرمان، گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر توسط پزشک عمومی و چهار هزار و ۴۰۰ نفر توسط پزشک منخصص ویزیت شده اند.
وی از انجام ۳۰۰ مورد سونوگرافی در این درمانگاه خبر داد و افزود: در این مرکز درمانی دو آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی به خانواده شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده است.
حسنی سعدی از راه اندازی داروخانه درمانگاه ایثارگان کرمان خبر داد و افزود: تجهیزات رادیولوژی این مرکز نیز تامین شده و در حال حاضر مرکز فیزیوتراپی، چشم پزشکی، بینایی سنجی و دندان پزشکی نیز فعال است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان جامعه هدف این نهاد را ۱۲۱ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه پایه اولیه و ۶۲ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ گلزار شهدا با ۲۱۹ مزار طی سال گذشته در استان کرمان ساماندهی شده است، افزود: ۷۲ درصد مزارهای شهدای استان ساماندهی شده و ۲۸ درصد باقی مانده نیازمند ساماندهی است.
حسنی سعدی از انجام ۲۹ هزار و ۸۱۴ دیدار مسئولان با خانواده های شهدا خبر داد و یادآور شد: همچنین شش هزار تماس تلفنی با آنها برقرار شده است.
۱۵ اثر چاپی در انتظار تامین اعتبار
این مسئول تعداد آثار چاپی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال گذشته را ۱۰ اثر دانست و افزود: در حال حاضر ۱۵ اثر آماده چاپ است که منتظر تامین مالی آنها هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به ساخت فیلم شهیدان حسینی ابراز داشت: فیلم شهید شهسواری نیز در حال ساخت است.
وی گفت: تعداد دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش این نهاد را به ترتیب هفت هزار و دو هزار نفر عنوان و تصریح کرد: ۲۵۸ متر نقاشی دیواری و چاپ بنر، ۳۰۵ مترمربع کاشی شهدا را در استان کرمان داشتیم.
حسنی سعدی از تشکیل ۶۹۰ نفر کمیسیون پزشکی خبر داد و ابراز داشت: شش هزار و ۴۷۰ نفر فعالیت قرآنی در این بنیاد صورت گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر ۵۶ نفر فرزند شهید که تحصیل را رها کرده بودند در دانشگاه علمی کاربردی این بنیاد در حال تحصیل هستند.
حسنی سعدی ابراز داشت: در حال حاضر ۵۵۶ نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که طی چند روز گذشته ۴۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
برگزاری ۳۰۰ یادواره شهدا
وی گفت: ساختمان کنونی بیناد ایثارگران و امور شهدا مسکونی بوده و با پی گیری های صورت گرفته مجوز برای ساخت ساختمان جدید با دو هزار و ۷۰۰ متر مربع اخذ شد و در حال حاضر ظرف مدت ۴.۵ این عملیات ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از پبشرفت ۷۵ درصدی ساخت استخر خبر داد و افزود: سالن فوتسال نیز تکمیل شده است..
این مسئول از برگزاری ۳۰۰ یادواره شهید در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۵۱ نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در فروردین ماه سال آینده استخدام قطعی می شوند.

ظرفیت ۲۵ درصدی بنیاد شهید برای استخدام فرزندان شاهد 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسین نافیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۲۲۳ هزار نفر شهید در سطح کشور  نزدیک به ۱۰ درصد آن مربوط به استان اصفهان که بالغ بر ۲۳ هزار و ۲۹۰ نفر است و نزدیک به ۹ درصد جامعه آماری جانبازان کشور بالغ بر ۴۹ هزار نفر و ۸ درصد آزادگان کشور  و ۴۲ هزار نفر مربوط به استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری آثار و مستندات شهدا و ایثارگران از رویکردهای بنیاد شهید است، افزود: در این راستا بیش از ۸۰۰ هزار اثر از شهدا، ایثارگران و جانبازان بالای ۵۰ درصد در ۲۰ بخش مختلف جمع‌آوری شده و تمام این آثار و اسناد در موزه ملی شهدا در تهران نگه‌داری و در آینده از آنها استفاده می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید ‌و ‌امور ایثارگران استان اصفهان پیرامون تامین مسکن و زمین برای خانواده‌های شهدا تصریح کرد: مجموعه پدر و مادر، همسر، فرزند و جانبازان براساس قانون از زمین، وام تبصره‌ای و یک نرم مسکن متناسب با شرایط ایثارگران بهره‌مند می‌شوند، در حال حاضر ۲۰ هزار واجد شرایط دریافت زمین در استان بوده که با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در سفر استانی خود، در ۲ سال آینده بحث زمین آنها رفع می‌شود.
وی با اشاره به بحث واگذاری وام به جانبازان خاطرنشان کرد: جانبازان بالای ۱۵ درصد شامل وام و جانبازان بالای ۲۵ درصد شامل زمین بوده و هرکسی که به هر طریقی از دولت زمین دریافت کرده باشد شامل بند “ج” راه‌ و ‌شهرسازی بوده و زمین به آن تعلق نمی‌گیرد.
نافیان پیرامون استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر افزود: ظرفیت بنیاد شهید برای استخدام  دولتی فرزندان شاهد ۲۵ درصد بوده و ۷۵ درصد بقیه مربوط به بقیه اقشار است.
وی با اشاره به شهید محسوب شدن افراد حین خدمت تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس، شهدای مربوط به جبهه وجنگ، ترور، درگیری با اشرار، عتبات، مانورها و عملیات‌های نظامی جز شهدای بنیاد شهید محسوب شده و تمام قوانین کشور مربوط به شهدا، شامل آنها نیز می‌شود و افرادی که در حین خدمت  فوت و یا جانباز شوند در داخل سازمان خود شهید محسوب شده تا از امکانات و مزایای داخلی  سازمان مربوطه استفاده کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به قطع حقوق والدین شهدا بعد از فوت خاطرنشان کرد: این حقوق به عنوان مستمری به والدین شهدا تا موقعی که در قید حیات بوده  پرداخت می‌شود و اگر امسال به تصویب مجلس برسد، به ۵ دسته که شامل شرایط خاص بوده بعد از فوت، مستمری آنها قطع نمی‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید در سال جاری افزود: ساماندهی قبور شهدا، بازدید از ۲۵ هزار خانواده شهدا با عنوان طرح سپاس و برگزاری بیش از۵۵۰ یادواره محلی و شهرستانی از جمله فعالیت‌های بنیاد شهید در سال جاری بوده که در این راستا از تمام مسئولان تقاضا داریم که از خانواده شهدا و ایثارگران دیدار کرده و تکریم خانواده آنها را دستور کار خود قرار دهند.


اشتغال فرزندان ایثارگران مشکل اصلی این نهاد است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم تشکری روز چهارشنبه درآیین افتتاح ساختمان اداری جدید بنیاد شهید گناوه افزود: چرا باید جامعه ایثارگری ما در بحث اشتغال دغدغه و مشکلات زیاد داشته باشد که دچار ناراحتی های روحی، روانی و عصبی شود و این موضوع خیلی سخت است.
وی گفت: هرچند که بنیاد شهید استان بوشهر در زمینه جذب نیرو در سطح کشور رتبه سه کشور را داراست اما به نسبت تناسب جمعیت استان یکهزار و ۸۰۰ فرزند شهید و جانباز بیکار وجود دارد که این مساله برای ما سخت و گران و آمار بالایی است و پذیرفته شدنی نیست.
تشکری اضافه کرد: برای برطرف کردن مشکل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر تلاش های زیادی با مدیران کشوری و استانی انجام گرفته که امیدواریم محقق شود.
مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان بوشهر گفت: به عنوان مثال نیروگاه اتمی بوشهر که این همه نیروی جذب کرده هیچ سهمیه ای برای این بنیاد اختصاص نداد که دراین ارتباط در صحبتی که با مشاور رییس سازمان انرژی اتمی در امور ایثارگران داشتیم، موافقت شد تا سال آینده ۲۵ درصد از سهمیه جذبشان را به بنیاد اختصاص دهند تا گوشه ای از این مشکلات را حل کنیم.
وی با بیان این که بحث ما تنها کارهای دولتی نیست بلکه ایجاد کارآفرینی است، گفت: ظرفیت های شغلی در مراکز دولتی محدود و ناچیز است و اگر ما بخواهیم منتظر آنها بنشینیم ۲۰ سال طول می کشد تا این تعداد بیکار و فارغ التحصیلان جدید مشغول بکار شوند.
وی افزود: باید در زمینه کارآفرینی و خوداشتغالی برنامه ریزی و تلاش کنیم.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: به منظور برطرف کردن موضوع اشتغال، به معاونان خود دستور داده شده تا یک کارگروه اشتغال ویژه در خود بنیاد دایر و هر ۱۵ روز یکبار جلسه برگزار شود.
وی ازکشاندن سازمان بزرگ اقتصادی کوثر به استان بوشهر که متعلق به بنیاد شهید است خبر داد و افزود: دراین ارتباط جلسه ای با معاون اقتصادی این سازمان و حضور استاندار برگزار شد و آنان طرح ها و پیشنهادهای خوبی داشتند که امیدواریم بتوانیم از این طریق دغدغه و فشاری را که خانواده های شاهد و ایثارگر دارند، کمتر کنیم.
تشکری تاکید کرد: محقق شدن این پیگیری ها نیاز به همدلی و درک شرایط دارد و باید با همکاری خانواده های شاهد و ایثارگر دست به دست هم دهیم تا برای ایجاد اشتغال به سمت کارآفرینی برویم.
وی یادآورشد: به ایثارگران می گوییم در انتظار ماندن فرزندانشان برای شغل دولتی خیلی دور می شود و فشار بر آنان وارد خواهد شد و باید با هم کمک کنیم تا به سمت کارآفرینی تشویق و ترغیب شوند.
مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان بوشهر گفت: دراین ارتباط تلاش داریم تا برای این قشر تسهیلات با درصد کم مهیا کنیم.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد


زمینه بکارگیری فرزندان ایثارگران درادارات دولتی کردستان

مشاور امور ایثارگران و جانبازان استاندار کردستان گفت: بستر جذب و بکارگیری جامعه ایثارگران در بدنه دستگاه‌ های اجرایی استان وجود دارد و این مهم نشانه نگاه ویژه دولت به این قشر است.
به گزارش خبرنگار، حمید رضا علیشاهی ظهر سه شنبه در جلسه رابطین امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان کردستان اظهار داشت: بنا به دستور استاندار دستگاه‌ های اجرایی استان موظف هستند از ظرفیت‌ های جامعه ایثارگران در صورتی که فرزندان خانواده‌ های شاهد و ایثارگر در شرایطی هم‌ ردیف با دیگران قرار داشته باشند استفاده شود.
وی افزود: در راستای خدمات رسانی هر چه بیشتر به جامعه ایثارگر استان بانک اطلاعاتی جامعه ایثارگران ایجاد شده است.
مشاور امور ایثارگران و جانبازان استاندار کردستان بیان کرد: با توجه به پیگیری های مستمر اطلاعات جامعه ایثارگران ۶۱ دستگاه استان تاکنون جمع ‌آوری شده است.
علیشاهی یادآور شد: با تلاش‌ هایی که صورت گرفت نرم ‌افزار این بانک اطلاعاتی نیز تهیه شده و به زودی اطلاعات کامل جامع ایثارگران استان در این سامانه وارد می شود.
وی ادامه داد: انتظار می رود این سامانه اطلاعاتی بستری برای رفع مشکلات و دغدغه ‌های جامعه ایثارگران استان به ویژه در زمینه اشتغال آنها باشد.
مشاور امور ایثارگران و جانبازان استاندار کردستان گفت: مشکلات جامعه ایثارگران استان توسط مشاورین و رابطین آنها در دستگاه‌ های اجرایی دنبال و در سریع ترین زمان ممکن رفع می شود.
در ابتدای این نشستد معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان و مدیر کل بنیاد شهید این استان نیز سخنرانی کرده و بر تکریم بیش از پیش فرزندان ایثارگران در ادارات و سازمان های دولتی این استان تاکید کردند.


توضیح اداره کل اشتغال بنیاد شهید درمورد آمار اشتغال جامعه ایثارگری

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درمورد گزارش یک سایت خبری با عنوان «تأملی بر آمارهای متناقض درباره نیاز جامعه ایثارگری به اشتغال» گفت: با توجه به فارغ التحصیلی افراد جویای کار تحت پوشش بنیاد، آمار این افراد همواره در حال تغییر است.
به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، حجت الله امانی درباره آمار اشتغال جامعه ایثارگری افزود: آماری که توسط رییس بنیاد شهید با تعداد ۶۵ هزار نفر اعلام شد، در زمان شروع مدیریت وی و همزمان با راه اندازی سیستم سجایا و جمع آوری اطلاعات شغلی ایثارگران در سراسر کشور بود که بر اساس ثبت اطلاعات متقاضیان جویای کار بوده و کاملا صحیح و مستند است.
وی ادامه داد: طی دوره مدیریت شهیدی، تعداد ۱۷ هزار و ۷۸۷ نفر از اعضای جامعه ایثارگری مشغول کار شدند، همچنین با استفاده از تسهیلات اعتباری بنیاد شهید و بانک های عامل، تعداد ۱۳ هزار و ۴۳۳ نفر در قالب خود اشتغالی شاغل شده اند که مجموع این تعداد بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ نفر است، با کسر از آمار اعلامی از سوی شهیدی، این آمار به میزان ۳۳ هزار و ۷۸۰ نفر رسیده است.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید گفت: با توجه به فارغ التحصیلی ایثارگران مقاطع دبیرستان و دانشگاه و ورود آنان به جمع افراد جویای کار، آمار افراد جویای کار در پایان هر ترم بویژه تابستان تغییر می کند، طی این مدت حدود ۱۱ هزار نفر به آمار باقی مانده اضافه شده است.
امانی افزود: در مورد افراد جویای کار، تعداد حدود ۴۴ هزار و ۷۸۰ نفر صحیح است که این آمار با توجه به فارغ التحصیلی افراد تحت پوشش، همواره در حال تغییر خواهد بود و این مسأله یک امر طبیعی است.
یکی از سایت های خبری به تازگی در گزارشی، آمار متفاوتی از میزان اشتغال جامعه ایثارگری طی مسوولیت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی شهیدی در بنیاد شهید ارائه کرده بود.


 برنامه ریزی برای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر

تهران – ایرنا – مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران از برنامه ریزی برای اشتغال ۴۰ تا ۴۵ هزار فرزند شاهد و ایثارگر، و همراهی دولت در این برنامه خبر داد.
به گزارش ایرنا، حمید علی صمیمی روز سه شنبه در نخستین گردهمایی کارآفرینی و استعدادیابی فرزندان جانباز بصیر که در مجموعه فرهنگی سید الشهدا برگزار شد، اظهارداشت: باید با کمک دولت و بخش خصوصی هر چه بیشتر برای اشتغال زایی فرزندان شاهد و ایثارگر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون ۳۵ درصد جذب دستگاه های دولتی مختص فرزندان شاهد و ایثارگر است، به دنبال آن هستبم تا با حمایت از کار آفرینان و اعطای تسهیلات روند اشتغال زایی فرزندان شاهد و ایثارگر را تسهیل بخشیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با تاکید بر نقش حانبازان در حفظ انقلاب گفت: جانبازان جان خود را فدا کردند تا امروز ما در آسایش زندگی کنیم.
صمیمی عنوان کرد: باید به سمتی پیش رویم که با افزایش دانش تولید ایده کنیم و و به کار آفرینی بپردازیم.
نخستین گردهمایی کارآفرینی و استعدادیابی برای فرزندان جانباز بصیر صبح امروز – سه شنبه – با حضور اساتید دانشگاه و تنی چند از جانبازان بصیر برگزار شد.


۴۲۰۰ خانواده شاهد خراسان رضوی منتظر استخدام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عابدین عابدی مقدم شامگاه جمعه در نخستین گردهمایی فرزندان شهید شاغل در شهرداری مشهد که در حسینیه فرزندان شهدا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز در شهرداری مشهد ۱۸۰ فرزند شهید در مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: در سطح استان خراسان رضوی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان خانواده‌های شاهد در صف انتظار برای استخدام در ارگان‌های مختلف قرار دارند که امیدوارم در این زمینه تمام نهادهای دولتی همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: قانون شرایط جذب فرزندان شاهد در دستگاه‌های دولتی را  بسیار راحت در نظر گرفته اما تا امروز تنها فقط واجبات آن اجرایی شده و ما از شهرداری مشهد نیز خواستاریم که  به مستحبات آن نیز توجه کند.


اشتغال بیش از ۴۰۰ فرزند خانواده‌های شهدا و جانبازان در سال آینده

مسئول امور ایثارگران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از فرزندان خانواده‌های شهدا و جانبازان ،سال ۹۴ در دستگاه‌های دولتی شروع بکار خواهند کرد.
علی پیام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام خبر فوق افزود: در خصوص ارائه خدمات بهتر به جانبازان و خانواده‌های شهدا کارهای خوب و بسزایی انجام شده و دولت ابلاغیه‌هایی را در این راستا به استانداری و دستگاه‌های اجرایی تقدیم کرده است.
وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای انجام خدمات بهتر به ایثارگران و ایجاد تمامی عوامل حمایتی از خانواده‌های شهدا و جانبازان از جمله مهمترین اقدامات نظارتی امور ایثارگران استانداری به شمار می‌رود.
پیام با اشاره به تشکیل جلسات مختلف در قالب شورای هماهنگی امور ایثارگران اظهار کرد: این جلسات به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی هر ماه یک بار تشکیل شده و امورات مربوط به جانبازان در این جلسات پیگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: در خصوص نشر و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت این جلسات در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شده و فرمانداران هر شهرستان موظف‌اند که تمامی مشکلات مربوط به این قشر ایثارگر را بررسی و در راستای حل آن ها اقدامات لازم را انجام دهند.
پیام، فرهنگ‌سازی برای ایجاد روحیه جهادی را از مهمترین عوامل بسترساز این زمینه دانست و بیان کرد: هر اندازه فرهنگ‌سازی در این زمینه بیشتر انجام شود در جامعه بازتاب خوبی خواهد داشت چرا که اصل و بنای جمهوری اسلامی ایران بر پای فرهنگ جهادی بنا شده است.
وی ادامه داد: مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای تردد جانبازان توسط شهرداری و حمایت‌های لازم در بخش سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات انجام گرفته برای جانبازان و ایثارگران در سالجاری محسوب می‌شود و در صورت بی‌توجهی ارگان‌های دولتی به امور ایثارگران و شهدا توسط استاندار به این اداره‌ها تذکر داده شده و انجام کارهای آنان در اولویت امر قرار می گیرد.


استخدام ۴۵۰ فرزند شهید در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، قربانعلی سعادت ظهر امرز در مراسمی که با حضور در مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باغ رضوان ارومیه برگزار شد اظهار داشت:  ایران اسلامی امروز در حالی با اقتدار و عزت در منطقه حضور یافته که روزگاری دشمن بعثی به فکر ساقط کردن آن در مدت زمان کوتاه بودند.
وی به رشادت‌های مردم انقلابی و جهادگر آذربایجان‌غربی در ۸ سال دفاع مقدس و نیز دوران انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: مردم این خطه از ایران اسلامی علاوه بر حفاظت از مرزهای کشور خون‌های بسیاری را برای حفظ انقلاب در جبهه جنوب تقدیم کشور کرده‌اند.
استاندار آذربایجان‌غربی حضور در مزار شهدای انقلاب اسلامی را با هدف عهدی دوباره برای دفاع از آرمان‌های انقلای اسلامی و دفاع از حریم ولایت خواند و تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی امروز تا حدی است که امریکا می‌ترسد چنانچه تحریم جدیدی علیه ایران انجام شود بیش از گذشته در میان شرکای غربی خود منزوی شود بنابراین به صراحت اعلام می‌کند که تحریمی علیه ایران اضافه نشود.
سعادت بیان کرد: با وجود تحریم‌ها جوانان ایران اسلامی نشان دادند که هیچ فشاری آنها را از تلاش بازنداشته و همواره درصدد هستند با استقلال به علم و فن‌آوری پیشرفته روز دست یابند.
وی خون شهیدان را ضامن بقای نظام دانست و گفت: تلاش می شود با به کارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرمودند وضعیت اقتصادی کشور را به بهبودی سوق دهیم.
استاندار آذربایجان غربی گفت: دهه فجر امسال طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی به ارزش ۱هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در استان به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شده است.
وی با اشاره به مشکل بیکاری فرزندان شهدا در استان گفت: تمامی تلاش خود را برای ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا بکار بسته‌ایم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مجوز استخدام برای ۴۵۰ نفر از این عزیزان گرفته شده است.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 347
  • آی پی دیروز : 411
  • بازدید امروز : 10,119
  • باردید دیروز : 11,017
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 67,551
  • بازدید ماه : 167,926
  • بازدید سال : 1,155,062
  • بازدید کلی : 23,241,213
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت