loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 999 پنجشنبه 21 اسفند 1393 نظرات (0)

استخدام کمیته امداد در سال ۹۳ (اشتغال 666 نفر از مدد جوبان در همدان)


 زمینه اشتغال ۶۶۶ نفر از مددجویان بهزیستی همدان فراهم شد

خبرگزاری تسنیم: معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان از فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۶۶۶ نفر از مددجویان این سازمان خبر داد و گفت: اشتغال به کار مددجویان بهزیستی دشوار است که برای تسهیل امور ابزارهای تشویقی به کارفرمایان داده می‎شود.

محمدتقی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از ابتدای امسال یک‎هزار و ۳۱۸ نفر از مددجویان بهزیستی استان همدان به مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌ معرفی شدند.
وی از فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۶۶۶ نفر از مددجویان این سازمان خبر داد و افزود: ۷۶ نفر به صورت کارفرمایی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و ۲۴۰ نفر نفر نیز از حق بیمه خویش‌فرمایی برخوردار شدند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: دو نفر نیز به مبلغ ۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل معرفی شدند و زمینه اشتغال برای سایر مددجویان را هم کردند.
وی با بیان اینکه برای ۴۵۳ نفر از مددجویان مسکن تأمین شده است، گفت: امسال در حوزه دفتر مراکز غیردولتی ۶ فقره صدور و تمدید پروانه تأسیس برای مؤسسات، ۲۶ فقره موافقت اصولی، ۴۵ فقره صدور و تمدید پروانه فعالیت و ۶۸ فقره صدور و تمدید پروانه مسئول فنی صادره شده است.
بهرامی درباره عملکرد دفتر جلب مشارکت‌های مردمی عنوان کرد: در این دفتر از ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان بهره گرفته می‎شود به طوری که در قالب طرح شکرانه سلامت کارمندان و کارگران چهار رقم آخر فیش حقوقی خود را به این طرح اختصاص دادند و در این راستا ۴۰ میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار نفر از مددجویان با بیش از ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اطعام شدند، افزود: با ساماندهی ۱۸۰ نفر از پزشکان داوطلب، خدمات پزشکی و درمانی گسترده‌ای به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال ارائه کردند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان از فعالیت ۲۸ گروه همیار در قالب ۲۰۰ نفر خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار زکات فطره به بهزیستی نیز اختصاص یافت بر این اساس مبلغ ۴ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال در این زمینه جمع‌آوری شد.
وی ابراز کرد: امسال ۲۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال مشارکت مردمی به صورت نقدی از سوی داوطلبان و خیران انجام شده است و همچنین بیش از ۶۲۰ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال مشارکت غیرنقدی توسط مراکز خیریه انجام گرفته است.
بهرامی با اشاره به اینکه کارت مددجویان برای دریافت مرحله سوم توزیع سبد غذایی شارژ شده است، بیان کرد: مددجویان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه با کار‌ت‌های خود به خرید بپردازند که این شارژ برای یک نفر ۳۰ هزار تومان، دو نفر ۶۰ هزار تومان و برای خانواده سه نفر به بالا به ازای هر فرد ۱۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.


خبر ۲۷ بهمن ۹۳ – زمینه اشتغال ۳۵۰۰ مددکار کمیته امداد آذربایجان غربی فراهم شد

ارومیه – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: برای ۳۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان زمینه اشتغال فراهم شده است.
[زمینه اشتغال ۳۵۰۰ مددکار کمیته امداد آذربایجان غربی فراهم شد]
جلال حسین زاده عصر روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات این نهاد در چالدران اظهار کرد: در جهت ایجاد اشتغال برای این افراد که عمدتا زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و از اقشار آسیب پذیر هستند بیش از ۳۴۲ میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.
وی افزود: این اشتغال با اجرای طرح های خودکفایی در روستاها در زمینه های دامپروری و کشاورزی ایجاد شده اند.
وی گفت: در مناطق شهری نیز شغل هایی در زمینه صنعتی، تولیدی، خدماتی و صنایع دستی و قالی بافی ایجاد شده است.
شهرستان چالدران با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۷۵ کیلومتری شمال مرکز آذربایجان غربی واقع است.

خبر ۲۵ بهمن ۹۳ – ایجاد بیش از ۳۰۰۰ شغل در سیستان‌وبلوچستان در سال‌جاری 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۲۴ مورد اشتغالزایی در استان ایجاد شده است که بالغ بر ۲۵۶ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال اعتبار از منابع امدادی و غیرامدادی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان‌وبلوچستان، محسن مسعودیان‌راد در نشست مطبوعاتی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وجود و ثمره کمیته امداد امام خمینی است و باتوجه به گذشت سه دهه از عمر کمیته امداد تحولات زیادی در آن ایجاد شده و رویکرد جدیدی که در امداد ایجاد شده توانمندسازی محرومین است.
وی اظهار کرد: آنچه امروز می‌شود در عملکرد کمیته امداد مطرح کرد این است که علی‌رغم همه مشکلات مالی سطح پایین جامعه و ناهنجاری‌های رو به افزایش، افزایش است حرکت کمیته امداد یک حرکتی است که جامعه را به سطح سلامت و رفاه برمی‌گرداند و برای پوشش ناهنجاری‌ها دراین مسیر با مشکلات و دشواری‌هایی همراه است.
وی ادامه داد: از جمله کارهایی که برای رفع آسیب‌ها در سطح جامعه می‌توان انجام داد مسئله اشتغال است، عدم امید به آینده، کار و شغل از دغدغه‌های است که در بین عامه جوانان وجود دارد.
مسعودیان‌راد به بیان عملکرد این نهاد در ۱۰ ماه گذشته پرداخت و افزود: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار نفر مورد آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰۰۰ پرونده اشتغالزایی در دست اقدام است و در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته‌اند و امید می‌رود در سال جاری مشکل پرداخت تسهیلات به تعداد زیادی از این پرونده‌ها حل و منجر به ایجاد اشتغال شود.
مسعودیان‌راد با بیان این که تمام سرمایه کمیته امداد مشارکت و اعتماد مردم است، گفت: به دنبال این هستیم که مشارکت‌های مردم را افزایش دهیم و مردم را در کارهای امدادی دخیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان بالغ بر ۲۸۲ مورد اهداء جهیزیه را داشته باشیم.
وی افزود: همچنین در طرح اکرام نیز که عامه خیرین در آن مشارکت می‌کنند در سال جاری ۷۰ میلیارد ریال از طریق حامیان به ایتام استان تعلق گرفته است.
وی عنوان کرد: در این نهاد هر تعدادی که از تحت پوشش خارج می‌شوند همان تعداد افزوده می‌شود و امسال بالغ بر ۶۰۰۰ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است و در حال حاضر ۱۰۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.
مسعودیان راد گفت: ۷۳۸۸ خانواده تحت پوشش این نهاد بیمه تامین اجتماعی شدند که از این تعداد بالغ بر ۵۰ خانوار حقوق بگیر شده‌اند.
وی بابیان اینکه استان سیستان‌وبلوچستان بالاترین میزان یتیم نسبت به تمام کشور را دارد، افزود: این نهاد ۳۰ هزار یتیم زیر ۱۸ سال دارد که بالغ بر ۲۶ هزار و ۶۹۳ نفر از این ایتام دارای حامی هستند و خدماتی که امسال از ناحیه حامیان به آنها داده شده ۷۰ میلیارد ریال با سرانه ماهانه ۳۰۰ هزار ریال است.
وی تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد حامیان استان بومی و بقیه غیربومی هستند و در قالب خیرین از خارج استان کمک می‌کنند.

خبر ۲۵ بهمن ۹۳ – ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد شیراز 

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد شیراز گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد شیراز برای مددجویان ایجاد شده است.

مرآت رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به فعالیت کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: در ‌شیراز از سال ۹۰ تاکنون ۵ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی ایجاد شده و ۶۸ میلیارد ریال هم وام اشتغال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین کارهای کمیته امداد است، گفت: خانواده‌های مددجویان از طریق مشاوره خانواده و شغلی استعداد سنجی می‌شوند پس از آن از طریق قرارداد با فنی و حرفه‌ای و ۳۳ آموزشگاه خصوصی در رشته‌های مختلف آموزش می‌بینند.
رسولی افزود: در ۱۰ ماه سال ۹۳‌، ۱۲۰۰ نفر از مددجویان شیرازی در رشته‌های مختف آموزش دیده و مشغول به کار شدند و ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آموزش این افراد صرف شده است.
مدیر کمیته امداد شیراز با اشاره به مراکز نیکوکاری فعال در سطح شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری مدل جدیدی از مشارکت مردمی در کمیته امداد است که از سال ۹۲ در دستور کار کمیته قرار گرفته و از ۶۰ مرکز در سطح استان ۱۶ مرکز سهم شیراز بوده که تاکنون ۱۴ مرکز راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این مراکز در مساجد راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: امدادیاران در مساجد هر محله به شناسایی فقرا و ثروتمندان محله می‌پردازند و با طرح آمایش محله مشکلات نیازمندان در همان محله برطرف می‌شود.
رسولی با اشاره به فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه تامین مسکن مددجویان بیان کرد: تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی یا از طریق پروژه‌های مسکن مهر یا از طریق مشارکت خیران آماده شده و در اختیار مددجویان شیراز قرار گرفته است که هزار و ۴۲۵ واحد مربوط به مسکن مهر با هزینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.
مدیر کمیته امداد شیراز افزود: برای مسکن مهر به هر خانوار ۷ میلیون تومان وام بلاعوض و ۳ میلیون تومان هم وام قرض الحسنه پرداخت شده و مابقی هم آورده مددجویان بوده است.
رسولی به بیمه تامین اجتماعی برای زنان زیر ۵۰ سال شهری نیز اشاره کرد و گفت: قراردادی بین کمیته امداد و سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار شهری در نظر گرفته شده که کمیته امداد سهم سرانه این افراد را به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۵۶ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های در شیراز مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند که حداکثر با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه تا سن ۵۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.
مدیر کمیته امداد شیراز تصریح کرد: جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر از بیمه کمیته امداد بهره‌مند شدند و در ۱۰ ماه گذشته علاوه بر هزینه بستری مبلغی که کمیته در قالب ویزیت به مددجویان پرداخت کرده ۷ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال بوده است

خبر ۶ بهمن ۹۳ – زمینه اشتغال ۱۵۰۰ مددجوی کمیته امداد فراهم شد

مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان گفت: زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر مددجویی تحت پوشش کمیته امداد در ۹ ماهه گذشته با استفاده از تسهیلات بانکی فراهم شده است.

علی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به دریافت اعتبار قابل‌توجه بانکی از محل بانک‌های عامل جهت ارائه وام به مددجویان اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده با بانک‌ها متقاضیان در مرحله معرفی به بانک‌های عامل می‌باشند، چنانکه با اخذ وام  زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰ نفر را فراهم‌شده است.‌
وی افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۸۰۸ طرح خوداشتغالی با اعتباری بالغ‌بر ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان اصفهان اجرا شده است.‌
مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان تصریح کرد: از منابع کمیته امداد ۲۲۴ طرح با مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و از منابع بانکی ۵۸۴ طرح با مبلغ ۴۵ میلیارد ریال بوده که طرح‌ها شامل طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خوداشتغالی بوده است.‌
وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۵۱ نفر تحت عنوان حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.‌
جعفری در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی با اشاره به دوره‌های برگزارشده  قلم‌زنی، تابلو فرش، خیاطی، کامپیوتر، صنایع‌دستی گفت: در این مدت ۹ ماهه تعداد ۴۴۵ نفر مشغول فراگیری مهارت‌های لازم شده‌اند.‌

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 91
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 576
  • آی پی دیروز : 924
  • بازدید امروز : 3,110
  • باردید دیروز : 13,007
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,110
  • بازدید ماه : 3,110
  • بازدید سال : 1,635,985
  • بازدید کلی : 23,722,136
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت